Author |
Swedish Z1010 Thread |
FraGGenstein Joined: Jun 16, 2004 Posts: 1 PM |
Jag köpte Z1010:an I butik med Comviq Kompis abonnemanget. Gick 2 veckor senare in och bytte till Comviq Kväll via Comviqs hemsida. 5 dagar senare fick jag ett sms som sa att bytet hade ägt rum, mycket smidigt:)
Har inte haft något som helst strul med att comviq har skickat nytt kort eller liknande i samband med bytet, allt har fungerat som det ska...kanske läge för er att ringa och kolla vad dom pysslar med?
[ This Message was edited by: FraGGenstein on 2004-07-22 19:26 ] |
|
Johnex Joined: Nov 26, 2002 Posts: > 500 From: Stockholm/Sweden PM, WWW
|
@rico666: på samma länk fanns det en rysk-eng lexikon, men det fanns ochså en vanlig "dictionary", du skulle kunna kolla på den.
This message was posted from a Z1010 |
rico666 Joined: Jul 19, 2004 Posts: 16 PM |
ah verkligen fimpiel.
Men jag måste bara säga att jag ÄLSKAR min nya Z1010. fan va grym skärm den har. Bluetoothen är skön med, fungerar perfekt med macen. Sen är de underbara themsen som ni hade länk till här på forumet sååååå snygga att jag bara sitter o tittar på skärmen hehe
|
bellman Joined: Jun 29, 2004 Posts: 0 PM |
håller verkligen med om att z1010 e helt grym, men ännu inte komplett (om nu en telefon någonsin blir det).
saknar följande:
1. kunna ha mer minne än 128mb (Varför, varför varför memory stick duo, och inte proooooooo)
2. spola fram o tillbaka i mediaspelaren
3. koppla på högtalaren innan samtalet börjar
4. får ni fylla på....
ny firmware en självklarhet |
|
Du KAN spola fram och tillbaka. Tryck bara vänster och höger.
WeX Joined: Jul 17, 2004 Posts: 10 From: Sweden PM |
Nej, det går inte att spola.
Byta låt däremot går med höger och vänster.
men faaen vad mycket buggar det finns.
min har tappat kontakten med Telias
3G-nät nu i två dagar. Ingen "omstart"
från Telias sida funkar (och givetvis inte från min sida heller).
Måste kanske byta/uppgradera telefonen imorgon.
FAEN! |
|
Det går för mig, men inte i filemanager, bara i mediaplayer.
jn3 Joined: Apr 20, 2004 Posts: 37 From: PM |
går inte att spola för mig i medlaplayern... jag har R1C002, vilken version har du JohnN4? |
jnorberg Joined: May 12, 2002 Posts: 122 From: Sweden PM |
Du håller bara in vänster respektive höger i nån sekund så börjar det spola... Nån som vet vad det kostar att wappa från italien? :-) kan ju passa på att skicka en 40 gradig hälsning härifrån till regnet...
Ribosome Joined: Jul 23, 2004 Posts: 1 From: Stockholm, Sweden PM |
Jag fyller på bellmans lista nedan:
...
...
4. Möjlighet att låsa luren i operatörens gsm-nät (eller 3g-nät för den delen).
På vissa platser där 3g-täckningen är minimal känns det ju inte särskilt kul när luren envisas med att inte gå över till gsm. Äter batteri m m..
Denna feature har ju t ex Samsung Z105 (som för övrigt suger)..
|
herrn Joined: Jun 12, 2004 Posts: 0 From: Sweden PM |
Hejsan
jag undrar om det är någon här som testat vodafones 3g nät??, samt z1010 med vodafone live, min fråga när det gäller vodafone live är om det är några begränsningar inlagda som gör att man tex inte kan skicka mail som vanligt, utan att det går som mms, sedan hur vodafones nät funkar
mvh Herrn
|
Ribosome Joined: Jul 23, 2004 Posts: 1 From: Stockholm, Sweden PM |
Jag kör Vodafones nät (med Live!).
Jag kan utan begränsningar POPa, IMAPa och skicka mail från valfri server.
Däremot så funkar inte Live! alls just nu tillsammans med min Z1010 (vet fler som har samma problem). Kommer fixas i nästa firmware..
Övrigt wappande går finfint så jag gråter knappast.
MMS som går via samma adress som live har varit struligt men verkar funka fint nu (utan fw-uppdatering)
Videosamtal funkar numera mkt bra enligt mitt tycke..
För övrigt är jag ganska imponerad över hur pass bra deras 3gtäckning är, iaf i Sthlm och Malmö där jag testat. På andra orter har jag haft fläckvis 3g-täckning via "SWE" (inte 3g Sweden!). vet inte vad det är för nät..
[ This Message was edited by: Ribosome on 2004-07-24 15:10 ] |
SWE, är det nät som Tre och vodafone byggt tillsammans...
Bara i sthlm, gbg, malmö och karlskrona eller nåt sånt så har Tre och vodafone varsina egna 3g-nät, men i alla andra orter så har dom byggt ett gemensamt 3g-nät, SWE, eller SWEDEN som det kan heta ibland också.. |
|
@JN3: Jag har R1A136
JohnN4: ok.. |
|