Esato

Forum > Regional > Europe, Middle East and Africa > Nederlandse draad... Dutch Forum

Previous  123 ... 265266267 ... 271272273  Next
Author Nederlandse draad... Dutch Forum
Vlammetje
C702 Cyan
From: Den Haag
PM, WWW
Posted: 2008-11-05 12:43
Reply with quoteEdit/Delete This PostPrint this post
Voor telefoon en data gebruik ben ik uitermate tevreden. prima toestel. Ook de speaker (voor bellen), de bluetooth, het spatwater, allemaal naar wens.
Scherm helderheid prima.
Snelheid datatransfer prima.

De GPS blijft een aandachtspunt, de batterijduur ben ik ook niet zo erg enthousiast over. De toetsen voor opnemen en ophangen zijn erg klein, dat is best lastig. Volume van de SMS toon blijft LUID, zou wel iets minder mogen. Ik heb altijd een toetsenbord-lock erop staan (toestel zit normaal gesproken in mijn tas). Soms gaat de wekker en kan ik die gewoon uit zetten, soms niet omdat hij dan opeens last heeft van het geblokkeerde toetsenbord. Erg hinderlijk als je nog half slaapt!

GPS blijft een zorgenkindje. Gisteren ben ik ivm file een stukje omgereden om de snelweg te mijden. vanaf het moment dat ik van de route afweek tot het moment dat ik hem uitzette, is hij constant aan het zoeken geweest waar ik me eigenlijk bevond! maar bleef wel instructies roepen, ondanks dat hij iedere keer een ander punt op de kaart als 'hier ben ik' prikte. Zelfs toen ik thuis het parkeerterrein op reeed, vond hij nog dat ik moest omkeren. Niet zo fraai

Over het geheel genomen ben ik tevreden, een paar kleine dingen vind ik wel te overzien.
domipost
Hazel
From: Leiden, Netherlands
PM, WWW
Posted: 2008-11-15 01:18

Erg hinderlijk als je nog half slaapt!

Haha, lijkt een beetje op die wekkers waarbij je eerst een puzzeltje moet oplossen Nooit last van gehad bij mijn se's :S

'k heb net een K660i gekocht, hoop hem deze week binnen te krijgen. Zal hier wat ervaringen posten. Review heb ik geen tijd voor omdat ik nu met de C905 bezig ben en volgende week de Renoir krijg
domipost
Hazel
PM, WWW
Posted: 2008-11-18 22:50
Ik heb hem binnen en ben er over het algemeen erg positief over. Het toestel ziet er echt geweldig uit, hoewel het wel een beetje fragiel voelt. De interface is geweldig, zoals bij elk Sony Ericsson toestel. Het toetsenbord is beter dan ik verwacht had, hoewel de verlichting lelijk is. In plaats van de toetsen word gewoon het hele toetsenbord verlicht, wat er IMO echt niet uit ziet.

Unboxing filmpje: Klik
Vlammetje
C702 Cyan
PM, WWW
Posted: 2008-11-19 09:11
Ik ben weer eens aan het nedenken over hoe het allemaal goedkoper zou kunnen.....

Als volgt: ik bel voornamelijk met mijn vriend, daarna met mijn ouders, daarna de rest van de wereld. Meer dan 50% van mijn gesprekken voor ik vanuit huis (wel op mijn mobiel)

Mijn vriend belt ook merendeels vanuit huis (wel mobiel), met mij, zijn ouders en een paar vrienden.

Eigenlijk zou ik het liefst een abbo afsluiten waarbij ik gratis naar mijn vriend zou kunnen bellen en een paar 'voordeel'nummers kan selecteren (ouders, zus, vriendinnen oid), ook van diegenen die met een andere provider bellen. 'Gratis naar vast' (wat enkelen via het KPN netwerk bieden) is ook wel handig.

Toestellen hebben we, dus mag een sim-only zijn.

Op het ogenblik is de verdeling als volgt:
Ik bel via T Mobile (voorheen Orange) en gebruik aardig wat data, en wat smsjes
Mijn vriend belt via Tele2, geen data en weinig sms
Mijn pa via Vodafone
Mijn ma via KPN
Schoonouders via Tele2....

Het onderling gratis bellen komt vooral bij zakelijke abbo's voor. Gesprekstarieven zijn weer wat ongunstiger, en hoewel er een eenmanszaak in ruste aanwezig is (met actief KvK nummer) weet ik niet zo zeker of er consequenties zijn aan het afsluiten van een abbo voor privé doeleinden met een KvK nummer van het bedrijfje:? Overigens zag ik dat het via Typhone.nl ook zonder KvK nummer lijkt te kunnen.

Verder weet ik dat Telfort gratis bellen (in daluren of altijd?) naar andere Telforters biedt. Wat voor datanetwerk (snelheden) biedt telfort? Zit nu op HSPDA van T Mobile.

Mijn vriend studeert, dus kan ook van studentenaabiedingen gebruik maken, ik echter niet. Bij bijvoorbeeld Wireless Circle zit je weer met gratis onderling, een bundel en vrij hoge kosten buiten de bundel.

Vodafone en T Mobile bieden (tegen betaling van 10 euro meen ik) 50% reductie op een aantal nummers. is die 10 euro per maand of eenmalig? Geldt dit ook voor niet vodafone/t mobile nummers?

T Mobile heeft weer iets van 'thuis bellen' waarop je vanaf je huisadres tegen vaste lijn tarieven belt? hebben andere providers dat ook?

Zijn er nog andere (betere) opties die ik gemist heb?

Wie biedt er meer?
Marly
Apple iPhone 6
From: Netherlands
PM
Posted: 2008-11-19 10:52
Tja......Jullie zijn bij ongeveer alle providers, die we hebben , voor onderling voordelig bellen moet je gewoonlijk wel bij dezelfde provider zijn.
Zo heeft T-Mobile bijv. My Faves, waarbij je voordeliger naar vijf nummers kunt bellen.

Voor dergelijke vragen is er een prima site : http://www.telecomvergelijker.nl , mijn favoriete site in NL , ik zou zeggen, kijk er eens rond, ze hebben een goedwerkende zoekfunctie en kun je niets passends vinden, kun je je nog registreren en je vraag er posten, je zult vast wel een aantal adviezen krijgen.

Een paar dingen, die ik zo uit mijn hoofd weet : "thuisbellen" is er niet alleen van T-Mobile, maar ook KPN heeft iets dergelijks, zelfs iets beter.

Wat data betreft, een bundel voor 6 euro per maand (Orange World) krijgen we nergens meer , dit kost overal ongeveer een tientje, Vodafone heeft helaas gisteren net de snelheid flink gecapped, eerder hadden ze wel zo ongeveer de snelste verbinding.

Verder heeft Vodafone de zgn. Blox (voordeelbundels), Zorgeloos Internet kost 9,50, Zorgeloos naar Vast (onbeperkt bellen naar vaste nummers) kost 20 euro, Voordeel naar Vast (bellen naar vaste nrs. voor 5 cent p/m) kost 7,50 euro, dit alles per maand. Ze hebben ook nog sms Blox (maar jullie smsen niet zoveel) en Blox voor bellen naar en in het buitenland.
Mijn man heeft van zijn werk een Vodafone abo, vandaar, dat ik de mogelijkheden bij Voda wel zo'n beetje ken.

Een zakelijk abo afsluiten met dat KvK nummer lijkt me geen probleem, bij T-Mobile in ieder geval niet, maar ook niet bij de andere providers.

Succes en misschien zie ik je nog terug op TelecomVergelijker !

[ This Message was edited by: Marly on 2008-11-19 09:59 ]
Vlammetje
C702 Cyan
PM, WWW
Posted: 2008-12-02 23:44
Zoooooooow! Wat een ellende is dat zeg, honderdduizend verschillende sim only's vergelijken!!! Ik heb elke site, elke provider, elke stunt aanbieder en diverse dubieuze kleine lettertjes voorbij zien komen de afgelopen tijd..... Ben het behoorlijk zat!

Evenzogoed: er is een beslissing..... en, geheel mijn stijl, weer een niet 100% rationele beslissing

Ik ben van het plan zakelijk abonnement afgestapt.... toch te duur voor osn huis-tuin-en-keuken gebruik. Ben ook van het hele rienden, faves, onderling bellen' afgestapt want het werd me te ingewikkeld. Ik heb lang, HEEEEEL lang gedubt over Telfort. Tarieven aantrekkelijk, maar de ervaringen uit het verleden zijn bar en boos te noemen en hoewel ik weet dat ervaringen uit het verleden geen garantie bieden voor de toekomst, heeft dat me uiteindelijk toch tegen weten te houden. En dat terwijl ik toch wat keren met de muis boven 'bestel' heb gehangen!

Dan het volgende probleem: belgedrag. Helaas vertonen wij geen van beiden keurig netjes maandelijks gelijkblijvend verbruik, verre van zelfs Dat dwong me dus om eens kritisch naar mijn eigen verbruik te kijekn. In praktijk beel ik niet zo heel veel.... maar SOMS zit er opeens een Lang Gesprek tussen met een vriendinnetje van vroeger ofzo...... dan loopt het aardig op. Het enige service nummer ooit dat ik bel is de Rabofoon, en dan nog zelden want bankieren kan ook gewoon via internet... Verder is mijn datagebruik niet zo dramatisch, behalve op die momenten dat ik plotseling een spelletje download ofzo. In ieder geval, na evaluatie, niet voldoende om een bundel op af te sluiten. SMS ook niet, althans niet in grote hoeveelheden. Mijn vriend smst al helemaal niet.

Hoewel ik dol ben op het principe van Orange (en nu dus T Mobile Flex), vind ik het abbo te duur voor wat je krijgt (goedkoopste variant EUR 7.50 for 68 minuten/smsjes). Met pijn in het hart neem ik dus afscheid van mijn bijzonder goed bevallen Orange alles-in-1 tijd.

Intussen heb ik de sites van de Chippies, Simyo's en tommy's ook allemaal gezien, wat niet altijd tot blijdschap leide. Lang leve de kleine lettertjes..... Suf gelezen en blind van alle flikkerende reclames (typhone.nl ) heb ik het opgegeven en gekozen voor een prettige herinnering....

Jaja, ik weet: ervaringen uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst. In dit geval al helemaal niet. Maar ik heb mijzelf, en ook Rob, aangemeld bij BEN! Omdat ikzelf sentimentele goede herinneringen heb aan network operator BEN (bah, ook toen ben ik al eens overgenomen door T Mobile, en dat ging destijds een stuk minder vlekkeloos). Wel het netwerk van T Mobile, waar ik zeer tevreden over ben (hoewel mijn tel soms toch nog Orange weet te prikken?? ) en ondanks het feit dat mijn voicemail WEER niet werkt. Wel lekker rustig zo trouwens

Belangrijkste reden (naast jeugdsentiment dan) is het feit dat het al maandelijks opzegbaar is, wat de meesten nog niet bieden. Wat betekent dat ik, mocht ik binnenkort toch nog een abbo zien wat me aanspreekt (wat ZEEER onwaarschijnlijk is want ik ben het zooooo zat), ik dat ook dan en daar kan kiezen. En ik me niet voor 2 jr aan een K provider verbindt (iets wat straks na de wetswijziging overigens toch niet meer kan ) De nieuwe tarieven dan wacht ik lekker af, voor nu ben ik zeer bereid een misschien IETS minder gunstig abbo af te sluiten, maar tegen voorwaarden die mij wel aanstaan. Tot zover mijn bijzonder irrationele keuze

Roll on BEN.
Janet_k500i
X1 Silver
From: The Hague, Netherlands
PM
Posted: 2008-12-07 12:46
hallo iedereen,

Jeetje vlammetje wat een gedoe allemaal met het kiezen van een Abbo,
Ik heb nog steeds een orange sim (er blijft orange staan ipv t-mobile)
maar heb nu een prepaid lg viewty gekocht met internet en tv blox. Dat gedoe met orange world elke keer werd ik een beetje zat (elke maand dubbel afgeschreven)
En ik heb gewoon helemaal geen klachten over vodafone tot nu toe
http://mamadeluxe.blogspot.com
domipost
Hazel
PM, WWW
Posted: 2008-12-07 20:22
En, hoe bevalt je Viewty?

Ik heb er zelf ook eentje en vind het om eerlijk te zijn een rot ding. Die interface werkt zo sloom en het touchscreen is zo slecht, word er helemaal gek van. Heb nu ook de Renoir om te reviewen, is iets verbeterd, maar nog steeds niet echt goed
Vlammetje
C702 Cyan
PM, WWW
Posted: 2008-12-09 13:21
Bij mij staat nu ook weer Orange, na een tijdje T Mobile & orange gezien te hebben. Blijft vreemd, maar goed het zal mijn tijd wel duren
Marly
Apple iPhone 6
From: Netherlands
PM
Posted: 2008-12-21 20:58
Voor die paar Nederlanders, die af en toe nog eens naar dit draadje kijken :
mijn beste wensen voor een zalig en gezellig Kerstfeest en een gezond en gelukkig 2009 !
"America: please don’t be a Dumpfkopf"
Vlammetje
C702 Cyan
PM, WWW
Posted: 2008-12-23 10:14
Fijne feestdagen en een gezond en gelukkig 2009 voor iedereen!
Killfr3nzy
T230
From: Arabia and Hollanda
PM
Posted: 2008-12-25 18:30

On 2008-12-23 10:14:53, Vlammetje wrote:
Fijne feestdagen en een gezond en gelukkig 2009 voor iedereen!

Bedankt, en jij ook !!

045crew
X1 Silver
From: Kerkrade
PM
Posted: 2008-12-30 15:23
Ook van mij uiteraard de beste wensen!
domipost
Hazel
PM, WWW
Posted: 2009-01-03 16:44
Ja, allemaal een gelukkig 2009!!!
domipost
Hazel
PM, WWW
Posted: 2009-01-09 23:21
'k heb een G1 binnen en moet zeggen dat ik erg onder de indruk ben van het apparaat. De interface is erg mooi en ik heb nog geen grote minpunten gemerkt tot nog toe, behalve dat hij wat lelijk is dan

Jammer dat hij nog niet in de Nederlandse winkels ligt....
Access the forum with a mobile phone via esato.mobi
Previous  123 ... 265266267 ... 271272273  Next
Goto page:
Lock this Topic Move this Topic Delete this Topic