| Author |
Swedish Forum |
ppcrockar Joined: Mar 04, 2002 Posts: > 500 From: Sweden PM |
@ darkman
Visserligen äger jag ingen P900 själv. Men med tabke på att jag lekt en hel del med en P800 och att P900:an har allt som P800:an har och dessutom en hel del brister tillrättade.. och sist men inte minst att den är mindre. Så kan ett köp aldrig vara fel. |
|
|
Leks Joined: Jan 12, 2003 Posts: > 500 From: Sweden PM |
Va fan är bluejacking?
|
darkman Joined: Dec 29, 2002 Posts: 138 From: Sweden PM |
Sök på bluejacking:D
--P1i-- |
Rockhound Joined: Feb 19, 2003 Posts: 7 From: Gothenburg PM |
@Evilsummer
Det funkade kanon med Phonebackup.
Tackar så mycket för tipset
/Pierre
|
gareb Joined: Sep 05, 2002 Posts: > 500 PM |
Snart blir det sida 200 också men inte med detta inlägg.
Georgia aint no paradise. But a place I call home. |
dragontrumpetare Joined: Dec 03, 2002 Posts: 231 From: sweden PM |
Håller med alla er andra. Visst TELIA kanske vinner på det i längde pågrund av att de faktiskt inte bryrs sig om VIDEOTELEFONI. Kommer alltså finnas fler mobiler att fixa. Men dyrt är det.
3 har rätt idé, men de måste komma ifatt med mobilerna. Så om det är sant det PPcrockar säger, att Z1010 kommer till dem, så är jag nog garanterat en kund snart*he he* fast bara om kontantkorten kommer. Så det kan mycket väl bli telia också, eftersom de släpper kontantkort på en gång. (Vilket betyder att 3 är nära på tvingade att fixa kontantkort kanske innan telia börjar).
Men jag vet inte om jag kan hålla med om att 3's priser är anpassade för 3G. Tycker nog att de allt styr in en aningens för mycket på just taltrafik. För visst så är SMS, MMS, VIDEOTELEFONI och surfning ganska kostsamma? Eller har jag fel? Och en sak till...om nu telia skall ha liknande priser som nu, så skulle det ju antaligen betyda att de har runt 50öre/minuten i VIDEOSAMTALS taxor? Man får väl hoppas det. Men tycker inte ni att 3 skulle mera styra in på just det som är 3G...Videotelefoni borde ju således vara lika billigt som tal, om inte billigare. MMS lika så. SMS är ganska billigt.
Jag gillade 3 första abonnemangsformer mera än deras nya. BlåRöd, med sina 60 min fri samtal, 50 SMS och MMS och 100e-mail. Och GrönRöd 1200min fritid, plus 100MMS ocH SMS i priset. Vart inte det bättre egentligen?
[ This Message was edited by: dragontrumpetare on 2003-11-18 16:41 ] |
floke Joined: Jan 23, 2002 Posts: > 500 From: Sweden PM, WWW
|
läste just på mobil.se att Comviq ska släppa "Comviq Go Live" som svar på Telia Go och Voda Live.
Vad?
Är det ett skämt?
Kunde dom inte hitta på nåt bättre? |
3301 Joined: Aug 01, 2002 Posts: 124 From: sweden PM |
@floke - antagligen inte..
lite skrattretande är de juh
// 3301 |
darkman Joined: Dec 29, 2002 Posts: 138 From: Sweden PM |
Blir nog en P900 imorn:D Längtar!!!!
--P1i-- |
dragontrumpetare Joined: Dec 03, 2002 Posts: 231 From: sweden PM |
Quote:
|
On 2003-11-18 16:33:33, floke wrote:
läste just på mobil.se att Comviq ska släppa "Comviq Go Live" som svar på Telia Go och Voda Live.
Vad?
Är det ett skämt?
Kunde dom inte hitta på nåt bättre?
|
|
Visst upptäckte det jag med. Telia har ett eget namn. Vodafone har ett eget namn. Comviq snodde ifrån båda och gjorde till eget namn* he he*
The Truth is out there!!! |
Leks Joined: Jan 12, 2003 Posts: > 500 From: Sweden PM |
@Darkman
Orkar inte söka och hålla på när jag kan få ett svar här...så vad är bluejacking?
|
Men allvarligt är inte Comiq Go Live bara samma gamla wap-sida fast med nytt utseende. Inte direkt nått man hoppar jämfota av.
Men jag tycker iofs att det var rätt smart av Comviq att sno Telia och Vodaphones namn  |
ThreeX Joined: Dec 21, 2002 Posts: > 500 From: Sweden PM |
@ppcrockar
Det enda jag är rädd för när det gäller 3 (och 3g på det hela taget) är att det ska uppstå samma fenomen som med modemabbonemangen i slutet på 90-talet.. Scenario: Nån ny aktör kommer ut på marknaden (läs 3) kanonpriser, och allt är frid och fröjd, sedan ansluter fler och fler till deras nät.. som är grymt underdimensionerat.. problem uppstår och "tyvärr.. vi måste höja priserna med typ 50% pga bla bla (massa bullshit följer) medans Telia ligger på en hög nivå, både (tyvärr) prismässigt och kvalitetsmässigt.
Jag har haft Comviq, Telia och Voda abb, och jag måste säga att Telia har varit klart bäst överlag. Comviq var ett skämt.. vid bilresa från Malmö till Oskarshamn försvann täckningen helt under 1/3 av vägen
För att återgå till 3 har de visst redan konstaterat att roaming till (eller var det från) GSM ==>3:s nät inte funkar (samtalen bryts) och att det inte finns resurser/planer på att fixa detta pga inkompatibilitet i utrustning 3/Vodafone..
Hoppas verkligen att jag får äta upp detta inlägget och att jag har helt fel, men jag tänker vänta i alla fall ett år till innan jag funderar på 3g.
PS: "Comiq Go Live", var det en avsiktlig felskrivning? Tyckte det var roligt i alla fall
Inget illa menat, men jag tyckte som sagt deras täckning var ett skämt
[ This Message was edited by: ThreeX on 2003-11-18 22:44 ] |
Ulukai Joined: Jan 27, 2002 Posts: 372 From: Sweden PM, WWW
|
Vad tycker ni om Z600 då? Jag funderar på att köpa den men är den för stor? |
@ ThreeX
Jag håller med dig fullständigt. Man får hoppas att de klarar av täckningen. Alla 3G operatörer har ju lovat att de ska ha täckning på 98% (eller 99%... eller nåt sånt.. i den storleksordningen). Så täckningen borde väl inte vara några problem.. och i början har man ju GSM näten att luta sig på när man inte har 3G täckning. Kapaciteten är ganska hög i 3G näten, men det är klart med många användare så kan de ju bli problem ändå.
Fast man kan ju alltid byta operatör om det skulle bli problem. Jag tycker trots allt att det är tur att 3 finns. Utan dom så hade det garanterat inte blivit nåntt priskrig på 3G priser.. utan samma priser som det är på GSM. En av anledningarna till att jag aldrig bundit upp mig till olika abbonemang utan köpt allt kontant. Då kan man byta hur/när man vill.
Och ska man främja högre dataanvändning i 3G näten så duger definitvt inte de datapriser som finns i dagens GPRS nät. |
|
|