Author |
Swedish Forum |
Krippe Joined: Oct 23, 2002 Posts: 67 From: Sweden PM |
Gott folk, som ni ser har jag numera en t39. Känns inge bra men måste klura lite hur jag ska lösa mitt lilla telefon"problem".
Tjejen har snott min t610. Hade tänkt köpa en z600 men de finns ju inte i butik. Vet inte riktigt om jag ska köpa en ny t610, vänta på z600 eller pröva en Samsung. Fast Samsung har jag nog skrivit av, vill ha BT. Har ju en HBH-35a som fungerar klockrent.
@dana
Kom på nu att Live! har en massa wapinställningar i telefonen. Det är det som är det som gör dem speciella. Vad det är för speciella tjänster vet jag ej. Mer än att du kan ta ett fota med mobilen å få det skickat till folk som vanligt vykort. Står på mobils hemsida.
[ This Message was edited by: Krippe on 2003-11-10 21:58 ] |
|
dana Joined: Aug 25, 2003 Posts: 112 From: palestina PM |
alltså du får göra som du vill , men jag rekommenderar dig att köpa en Z600, jag tycker den är skitfin!!
men du vill kanske ha en utan abonnemang? |
Cytech Joined: Feb 19, 2002 Posts: > 500 From: Stockholm, Sweden PM |
eftersom Vodafones Live telefoner har en mjukvara som är speciellt utvecklad för just Vodafones tjänster vill ju operatören att man stannar i deras nät och utnyttjar deras tjänster...
sen att vissa telefoner som säljs inte är operatörslåsta beror på hur de säljs, även om du binder upp dig på ett Vodafone abonnemang behöver det ju inte betyda att telefonen du köper med är operatörslåst, det är helt upp till operatören... |
Krippe Joined: Oct 23, 2002 Posts: 67 From: Sweden PM |
Abbonemang kan jag ta men fan inget Live!-tjafs. |
@cytech
"eftersom Vodafones Live telefoner har en mjukvara som är speciellt utvecklad för just Vodafones tjänster vill ju operatören att man stannar i deras nät och utnyttjar deras tjänster..."
precis, det är därför det finns en risk att han har rätt i att dom oskadliggör telefonen efter ett tag, annars kan man ju låsa upp den och inte längre utnyttja deras tjänster...
det tror jag vodafone har haft med i beräkningen |
Cytech Joined: Feb 19, 2002 Posts: > 500 From: Stockholm, Sweden PM |
@dana
sluta häng upp dig på det din kompis sa.. det kommer garanterat inte att hända... tro mig även om nåt skulle hända med telefon så att den skulle sluta fungera (vilket rent teoretiskt kan hända när som helst) har Vodafone inget med det att göra
[ This Message was edited by: Cytech on 2003-11-10 22:07 ] |
@cytech
you belive so??
okei kanske du har rätt i det, men poängen finns ju med att dom lagt in live skitet för att man ska utnyttja DERAS tjänster |
cytech du hade rätt hehe
ringde kundtjänsten för att reda ut skiten och dom sa kort o gott: "telefonen kommer alltid att fungera", så var det med den saken!
en sak bara, menyerna kommer ju att finnas där, men antagligen kommer dem inte att fungera ?
[ This Message was edited by: dana on 2003-11-10 23:24 ] |
3301 Joined: Aug 01, 2002 Posts: 124 From: sweden PM |
om du flashar om telefonen får du ju orginalmenyerna..
dom borde ju fungera eller?
VF live suger hårt..
// 3301 |
jaså jag visste inte att man kunde bli av med dem på det sättet?
ok jag flashar nu |
vet nån förresten om vodafone har mixtrat med hårdvaran i telefonen också? eller är det bara själva menyerna (mjukvaran) som är ändrad?
har hört att om man öppnar en vodafone modifierad telefon, så skiljer den sig från orginalet, i så fall blir det värre att "återställa" den |
-Agge- Joined: May 15, 2003 Posts: 10 PM |
Quote:
|
On 2003-11-11 10:19:51, dana wrote:
vet nån förresten om vodafone har mixtrat med hårdvaran i telefonen också? eller är det bara själva menyerna (mjukvaran) som är ändrad?
har hört att om man öppnar en vodafone modifierad telefon, så skiljer den sig från orginalet, i så fall blir det värre att "återställa" den
|
|
Vad jag vet så är det itne ändrat i hårdvaran utan bara ändrat i mjukvaran.
T610, Palm Tungsten T3 and Logitech Bluetooth Headset |
Leks Joined: Jan 12, 2003 Posts: > 500 From: Sweden PM |
Om 2 år lär ändå inte Vodafone LIVE! finnas kavar då dom flesta kommer ha 3g telefoner...
|
Rockhound Joined: Feb 19, 2003 Posts: 7 From: Gothenburg PM |
Hejsan,
Det är bara annan mjukvara i Vodafone Live telefonerna.
Dessutom tycker jag att det är sämre mjukvara då bla alla spel inte finns tillgängliga på Vodafone telefonerna.
Håller för egen del att leta efter program och flashfiler så att jag kan få den ursprungliga mjukvaran. Skulle vara skönt att slippa ha operatörslåset på den oxå. Har någon något tips så får de gärna höra av sig.
/Pierre
|
Dr. Snuggles Joined: Mar 19, 2002 Posts: 61 From: Sweden PM |
Vodafone Live! kommer, efter vad jag har förstått, även att finnas kvar hos Vodafone efter att de lanserat 3G.. men det kommer då att kallas nåt i stil med "Vodafone Live! 3", för dem som byter upp sitt abonnemang till UMTS.
|
|