Author |
Halebop Forum ett bra kontantkort. |
dragontrumpetare Joined: Dec 03, 2002 Posts: 231 From: sweden PM |
Ingenting ännu, vad jag hört, eller sett. Men håller ögonen öppna.
The Truth is out there!!! |
|
gareb Joined: Sep 05, 2002 Posts: > 500 PM |
Halva priset hela helgen ganska sjysst faktiskt
This message was posted from a K700i |
Jaså? Har dem. Missade jag faktiskt. Har inte haft tillgång till internet på sista tiden. ovisst, hyfsat.
Halebop har gjort sänkningar, rejält också´....
Så här ser det ut just nu...
PRISER
Ring galet billigt dygnet runt!
Ring för 0 kronor i minuten inom Halebop. Betala bara 99 öre per minut när du ringer alla andra. Du ringer dessutom med Sveriges bästa täckning.
Till Halebop:
Dygnet runt, alla dagar
0 kr/min
Till alla andra*:
Dygnet runt, alla dagar
99 öre/min
Standard-SMS
49 öre/SMS
MMS
1,99 kr/min
WAP via GPRS
14,99 kr/MB
WAP vi GSM
99 öre/min
Öppningsavg för samtal
66 öre/samtal
Röstbrevlåda (mobilsvar)
66 öre/samtal
Collect Call
3 kr per påbörjad minut, betalas av mottagaren
*gäller även fasta nätet
Allt det här får du som Halebopkund. Det enda du behöver göra är att ringa, skicka SMS, MMS eller använda GPRS för minst 49 kr/mån. Förbrukas inte 49 kr under en månad dras mellanskillnaden från kontantkortet i alla fall. Om det inte går att dra 49 kronor/månad från kortet under 3 månader i rad slutar kontantkortet att fungera.
emanuelj Joined: Jan 17, 2003 Posts: > 500 From: Sweden PM |
ser ju bra ut bara de kunde ha 3g... |
Videosamtal
Till Halebop
2,49 kr/min
Till alla andra
4,99 kr/min
Betyder det att de börjat med 3g???? |
FJ Joined: Nov 15, 2002 Posts: 0 PM |
Sänkningar de vettefan eftersom jag ringer mest på kvällen och till fast/teliamobil så är detta extrema höjningar på 500% från 19 öre till 99 öre min samt höjt startavgiften
En prisändring ja helst hade varit utan |
FJ Joined: Nov 15, 2002 Posts: 0 PM |
dessutom ska de rent ut sagt stjäla 49:- per månad varken man ringer eller ej samt stänger av kortet om där ej finns pengar för någon tjänst man då ej har använt ,
Innan skulle man ladda på var 12:e mån , Girigheten har stigit dom över huvudet nu blir de till att byta operatör samt ska även skicka ett mail till PTS om deras plötsliga ändring och var har jag skrivit på om nämda ändring.
[ This Message was edited by: FJ on 2005-03-14 21:22 ] |
Men hallå, så hemskt är det ju inte. Det är ju faktiskt 0kr/min inom halebop (kanske t o m TELIA) Har inte fått svar på saken. och 99 öre är väl inte så hemskt, det är ju tycker jag riktigt bra...
Ser ut som man får "damma" av sitt gamla Halebop igen.Kanske kommer det 3G också?Kan du kolla runt lite gamle "Dragge=Dragontrumpetare" så tackar jag för hjälpen.
Georgia aint no paradise. But a place I call home. |
3G kommer till sommaren hos Halebop. De råkade faktiskt igår lägga ut prislistan för VIDEOSAMTAL, vilket talar för att det kanske kommer ut ännu tidigare. Iallafall såg priset för videosamtal ut så här:
Inom Halebop: 2:49kr/min
Andra operatörer: 4:99kr/min
Detta är i princip samma priser som TELIA (som tar 2.50 inom telias nät), men tror att de tar samma pris till övriga operatörer. Tyvärr inga lockande priser, man märker iallafall att TELIA SONERA inte tycker att denna tjänst är så viktigt att föra fram just nu.
Sedan, så just nu gäller 0kr/min även till TELIA, säger de på halebop, men detta är ett fel och skall fixas till (vilket jag inte hoppas på)
Sedan när det gäller öppningsavgiften, så vete fankens om jag gillar att varje samtal skall kosta 66öre, när de kostar på COMVIQ KOMPIS kontant 49öre för samma typ av samtal och 0kr hos 3. Fankens, att de inte kunde ta bort denna förhatliga avgift, som bara kostar oss pengar i onödan, och operatören bara tjänar pengar på det...
[ This Message was edited by: dragontrumpetare on 2005-03-15 08:49 ] |
@dragontrumpetare
Tackar för informationen.Ska kolla på deras hemsida när jag kommer hem i afton.
Georgia aint no paradise. But a place I call home. |
@gareb
Tja, du kommer inte att kunna se priserna för videosamtal längre, dessa är bortplockade... De låg uppe i ett par timmar enbart, tyärr...
[ Sebastian A ]
Hej!
Minutpriset för samtal inom Halebop är 0 kr. För samtal till andra kunder (telia, comviq, vodafone, fasta nätet etc) är priset 99 öre/min. Båda dessa priser gäller dygnet runt. För närvarande finns inte det tekniska stödet för att ta ut priset 99 öre till telias mobiler och därför prissätts dessa samtal på samma sätt som samtal inom Halebop tills vidare. Detta är dock högst tillfälligt och så snart det är tekniskt möjligt kommer samtal till telia mobiler att debiteras enligt gällande prislista.
3G kommer under hösten.
MVH
Sebastian
Halebop Support
03/15/2005 06:37 PM [ Emanuel Jansson ]
Hej!
Lite frågor.
Gäller 0 kr/min inom halebop även telias nät?
När kommer ni att släppa 3g?
|
Har ju redan sagt det... )
|