Author |
Swedish Forum |
Krippe Joined: Oct 23, 2002 Posts: 67 From: Sweden PM |
Tjena!
Angående problemet med fel animeringsbilder.
Jag har läst om det problemet, tror det var i mobil. Då var det från en ericsson till Siemens.
Förklaringen var nåt i stil med detta:
När man skickar en animering så går det som en signal till telefonen att visa bilden. MEN det är upp till tillverkaren att bestämma vilken bild telefonen ska välja att visa vid varje signal.
Så det är fullt möjligt att skicka ett hjärta till nån å den personen får en sur gubbe i sin mobil
Krippe |
|
rob Joined: Aug 13, 2002 Posts: 151 PM |
@krippe
Tack!, då vet jag. Rätt meningslös funktion alltså. Man kan ju tycka att de borde fungera korrekt mellan telefoner från samma tillverkare. |
@Rob
Man tycker ju det! Jävligt klantigt faktiskt av dom! |
dragontrumpetare Joined: Dec 03, 2002 Posts: 231 From: sweden PM |
Det beror ju faktiskt lite på att de som bygger vill att man skall satsa på deras grejer... Men det kommer nog att försvinna tror jag.
The Truth is out there!!! |
Men ems är ju en standard som tillverkarna enats om ( utom Nokia) å det blir ju fel bild även om man har samma tillverkare men olika modeller!
[ This Message was edited by: Krippe on 2003-07-03 16:03 ] |
Jag vet men om jag inte missminner mig så nämnde mobil någon gång att SIEMENS och ERICSSONS EMS inte riktigt var densamma, men att det kommer att bli i sinom tid. Kan ju ha drömt detta, så ta det med en nypa peppar. ;-)
This message was posted from a T300 |
gareb Joined: Sep 05, 2002 Posts: > 500 PM |
Men det blir rätt mellan två telefoner eller
This message was posted from a T610
[ This Message was edited by: GEORGIA REBEL on 2003-07-03 18:41 ] |
läs insändaren av rob på sidan 168 här i det svenska forumet |
gareb Joined: Sep 05, 2002 Posts: > 500 PM |
Uttryckte mig lite oklart mellan två T-610 menar jag
Georgia aint no paradise. But a place I call home. |
phonepro Joined: May 24, 2002 Posts: 10 PM |
angående EMS strulet
det ni hänvisar till om skillnaden mellan siemens och ericsson var en notis som publicerades i mobil nr 9 2001 och gällde det faktumet att siemens telefoner s45 och me45 inte hade stöd för ota(over the air) ems i sina tidiga mjukvaror, detta fixades from sw 19 på dom modellerna
i dagens telefoner och mjukvaror så skickas hela ems bilden i smset(ota), i den tidiga versionen av ems som siemens dåvarande mjukvaror var baserade på så var det enbart en kod för en bild, som skulle motsvara en kod i den andra telefones bildbibliotek och sen målas upp likadant
iom att hela bilden skickas ota som idag så kan du sätta dig och rita en bild i en telefon och skicka den till en annan och den ska se exakt likadan ut bortsett från eventuella skillnader i storleken på pixlarna
när det gäller animationerna så är det inte lika enkelt, där skickas animationen mycket riktigt som en kod, då det skulle ta alldeles för många sms att skicka det ota
förvisso ligger animationerna med i ems-standarden(som dessutom hela tiden utvecklas), men att få alla tillverkare att ha exakt samma animationer i animationsbiblioteket alla sina modeller och dessutom enas om vilken kod som betyder vilken animation har dom inte klarat av överhuvudtaget, och som i detta fallet inte ens lyckats med inom sitt egna märke
och det säger ju sig självt att uppgiften är nästintill omöjlig
så att skicka animationer bör man enbart göra mellan exakt samma modeller(och hoppas att det fungerar även om inte samma mjukvara sitter i båda telefonerna)
hoppas detta besvarar era frågor |
@Phonepro
alltid lika direkt... tack för info. Glöm aldrig bort esato. utan dig och cytech och flera så skulle denna sida och detta forum bli jäkligt fattigt.
rentav tråkig. )
Smisk Joined: Jul 04, 2003 Posts: 0 From: Sweden PM |
Tjosan i dosan!
Eftersom denna tråden redan spårat ur för längesen kan jag lika gärna droppa mitt premiär-inlägg här Hej på er alla glada!
..:: Legends Never Die ::.. |
Cytech Joined: Feb 19, 2002 Posts: > 500 From: Stockholm, Sweden PM |
Välkommen till Smisk!
|
@Smisk
Ja stryk skall du ha * asg* Förlåt... Du är välkommen....
floke Joined: Jan 23, 2002 Posts: > 500 From: Sweden PM, WWW
|
F*n vad lugnt det var här då! Är alla på semester? Jag är iaf på semester i norrland och har fått en ny symbol på t68ans skärm: det ser ut som en lur med kryss över. Jag kan inte ringa heller så det verkar ju inge bra. Nån som vet?
This message was posted from a T68i |
|