Author |
Swedish Z1010 Thread |
drbrain Joined: Jun 13, 2002 Posts: 43 From: Helsingborg, Sweden PM, WWW
|
Kanske är nån bugg med MP3-uppspelaren, har krachat när man lyssnar på MP3 här med.
Använder du en MP3 som ringsignal?
Kanske är därför den krachar när det ringer om MP3-decodern/uppspelaren är bugig.
SonyEricsson W960i |
|
Falcken Joined: Jul 08, 2004 Posts: 0 From: Helsingborg/Sweden PM |
Jo det stämmer att jag använder MP3 som ringsignal och misstänker samma koppling till fel i MP3 spelaren. Frågan är nu om det hjälper att uppdatera firmwaren eller man ska avvakta ett tag till. |
|
Jag har R1C002 och den krachar i Mp3-spelare, vet dock inte om detta gäller ringsignalerna också men troligtvis ifall det är fel på MP3-uppspelningen.
Tror inte det finns nyare mjukvara men den borde *** vara på gång nu tycker jag.
SonyEricsson W960i |
Falcken Joined: Jul 08, 2004 Posts: 0 From: Helsingborg/Sweden PM |
Var i kontakt med supporten hos Ericsson men enligt dom så fanns inga uppgifter om att det anmälts några fel med anknytning till på MP3 spelaren utan uppmanade att lämna in telefonen för reparation och närmaste serviceställe här nere var hos Ocom i Malmö. |
fimpiel Joined: Mar 14, 2002 Posts: 132 From: Sweden PM |
Har R1C002 och mp3 som ringsignal, inga problem. Däremot så hänger sig telefonen när man försöker spela mp3or med "för långa" namn, dvs över sisådär 30 tecken tror jag.
Sony Ericsson stuff I use: W880i | HBH-DS970 | HCB-300 | CDS-60 |
Leks Joined: Jan 12, 2003 Posts: > 500 From: Sweden PM |
Jag funderar på att köpa antingen en Z1010 med comviq så att jag får den för 3500:- lr en S700i.
Vad tycker ni som har z1010 att jag ska välja.
Jag använder inte tlf för att surfa på en bärbar dator, däremot wappar jag ganska mkt på mobilen så gratis + snabbt internet där skullle inte vara fel
Mp3 är en viktig funktion, då jag inte har råd att köpa både mobil och mp3-spelare...
Är det lika bra skärmkvalitet som på K700i? För det är bra skärm på den!
[ This Message was edited by: Leksandfan on 2004-07-09 21:30 ] |
Jaaaaa! Det funkar och byta comviq abonnemang så som jag sa .
Då blir det nog snart en z1010 .
Sorgligt att jag inte kan köpa den förrens efter jag har varit i Grekland, så 3 veckor till får jag stå ut med min z600 .
|
fimpiel Joined: Mar 14, 2002 Posts: 132 From: Sweden PM |
Vet inte om någon annan har uppmärksammat detta, men jag var i Köpenhamn idag, första gången utomlands med z1010:an. Den skriver inte ut landskoden på operatören, vilket kan vara lite irriterande. Dvs det står inte "S Telia", utan bara "Telia". Likadant i KPH, där man numera hamnar i Oranges nät om man är Teliakund, då Telia ju köpt Orange i Danmark. Men iaf, det står bara "Orange". Jag vet, inget jätteproblem, men jag måste klaga på något ju =)
Sony Ericsson stuff I use: W880i | HBH-DS970 | HCB-300 | CDS-60 |
Får man med usb-kabel när man köper z1010?
|
|
Quote:
|
On 2004-07-11 13:48:16, Leksandfan wrote:
Får man med usb-kabel när man köper z1010?
|
|
Japp!
Luckan som sitter framför usbkontakten på telefonen är lite dålig dock, den vill inte stänga sig helt nu :/
SonyEricsson W960i |
Bra då slipper man köpa en bt-dongle
|
SilveR. Joined: May 03, 2002 Posts: > 500 PM |
Nån som vet om det finns nya FW ute till Z1010, tycker R1C002 är litet buggig...
Som andra har problem med mp3 spelare, den startar om ibland då och då.. Sen e det net problem med. iblad får man "select a Network" skit jobbigt, då kan inga ringa in,eftersom man måste söka nätet manuel..
Har ju gått ett tag nu, vorre bra om det finns ett nytt FW på g. |
Nu får man börja fundera på om man ska ha en röd lr silver
Är det nån som har den med comviq?
Hur är det, kan man ladda ner videos och sånt hos dom som hos 3 och Telia?
|
SilveR. Joined: May 03, 2002 Posts: > 500 PM |
Jag har en Röd, de flesta jag känner har en silver, tycker röd e mycket snyggare . enlig min smak..
Har den med Comviq, har aldrig laddad hem den med video, för att det inte finns någon bra . väldigt dåligt utbud. och Comviqs Portal e inte den snyggaste i världen |
bellman Joined: Jun 29, 2004 Posts: 0 PM |
har också problem med nätkontakt. Titt som tätt dyker symbolen med telefonlur med ett streck över som indikerar att jag inte kan ta emot samtal. Många har "klagat" på att de inte kan nå mig, trots att jag bor i ett område med bra täckning.
Har FW R1C002.
Har inga som helst problem med mp3, men batteriet som jag varit nöjd med hittills har börjat krångla.
Hade telefonen (avstängd) på laddning till kl 12 igår (tog ca 2 timmar att ladda). Satte igång telefonen och varken pratade eller surfade med den. sex timmar senare dör batteriet, utan någon som helst användning av telefonen.
Märkligt och tråkigt.
|
|