Esato

Forum > Regional > Europe, Middle East and Africa > Swedish Forum

Previous  123 ... 209210211 ... 375376377  Next
Author Swedish Forum
shadoe
P910
From: Sweden
PM, WWW
Posted: 2003-05-24 15:44
Reply with quoteEdit/Delete This PostPrint this post
Jahapp då kom ju frågan som jag borde ställa också.

Jag är en (o)trogen Telia DOF kund sedan många år, tänker ta med mig mitt nallenummer när jag drar. Jag har kollat priserna och kommit fram till att Comviq är i särklass billigast (om jag kör Comviq MAX) men samtidigt har jag polare som kör Vodafone och de är grymt nöjda med tjänsterna och sånt... Min bindning hos telia löper ut på måndag och tänker teckna nytt abb då...

Så avvägt vad man får för pengarna, vem är bäst egentligen? Telia (som är apdyrt), Vodafone (som är rätt dyrt också men billigare än felia) eller Comviq (snorbilligt) - observera att jag måste ha tjänster som MMS / GPRS osv.. annars kunde jag köra kontantkort, men jag kör hellre fakturamodellen

Förslag, infall, erfarenheter?
gareb
Xperia X10 Mini Black
PM
Posted: 2003-05-24 16:12
@shadoe

Utan tvekan så tycker jag att täckningsmässigt så är telia bäst.Sedan kommer Vodafone och sist kommer Comviq.Nu menar jag generellt.Prismässigt så tycker jag precis tvärt om som täckningsmässigt.Själv har jag Vodafone ett tag till sedan över till Telia samt ett Halebop-kort också.
Georgia aint no paradise. But a place I call home.
shadoe
P910
PM, WWW
Posted: 2003-05-24 16:45
@georgia rebel
så... om man bortser från alla virtuella så är vodafone i mitten.. dvs halvbra täckning till halvbra pris. Telia är bra täckning till höga priser och comviq har låga priser till taskig täckning.

så om jag har telia idag och vill ha bra tjänster, lite sämre täckning, bättre pris så ska jag gå till vodafone..
enkillee
T68 gold
PM
Posted: 2003-05-24 16:54
hej jag undrar om nån av er som är intreserad att köpa fronter till T68i jag har mörkblå som finns inte i sverige ljusblå o nya grå färgen om ni är intreserad ni kan maila mig på enkillee@hotmail.com fronten koster 200kr de är helt nya jag finss i stockholm bilder kan maila på fronterna mvh
mrNoodles
Xperia X10 Black
PM
Posted: 2003-05-24 21:41
ComvIq har bra kundservice OCH bra priser!
gareb
Xperia X10 Mini Black
PM
Posted: 2003-05-24 21:51
@shadoe

Ja enligt min uppfattning är så.Tyvärr så har vodafone höjt abonnemangsavgiften i maj med en tia.

[ This Message was edited by: GEORGIA REBEL on 2003-05-24 20:52 ]
phonepro
T66 black
PM
Posted: 2003-05-24 23:57
@tenelux

comviq börjar debitera för gprs from 1 juni

@dragontrumpetare

comviqs rörliga pris på gprs är exakt mitt emellan 3 och 4 öre, dvs 3,5öre/kb. deras priser är satta sedan länge och har inte ändrats pga av alla uppskjutningar på debiteringsstarten

för komplett prislista se följande sida

http://www.comviq.se/abonnemang/tjanster/iqgprs2.html

@shadoe

angående bästa operatören så kan ju klart sägas att vodafone är den enda operatören i sverige som har en kundtjänst värd namnet, telias är helt omöjliga och hos comviq får man allt vara duktig på att prata för att få något resultat, tyvärr är deras rutiner för hur dom ska hantera olika ärenden helt uppåt väggarna

pris och tjänst mässigt sett beror ju vad man har för behov och ringvanor, så där är ju upp till var och en att avgöra vad som är bäst

täckningsmässigt sett så beror det väldigt mycket på vart du bor. i västra sverige där jag befinner mig så är mina erfarenheter av alla 3 operatörerna under 7 års tid att IDAG så har comviq bäst täckning, inte telia, och vodafone sämst, givetvis finns lokala olikheter, men generellt sätt så har comviq bäst täckning i mitt tycke

om du kollar på mobils täckningstest från förra året(där telia vann) och räknar om värdena lite grann så att dom får en mer realistisk betydelse, så hade comviq bästa nätet i hela sverige utom 2 mätområden i norrland

jag räknade om testet med mobils testvärden enligt ett straffpoängssystem där ingen täckning alls/omöjligt att koppla upp samtal gav mest straffpoäng, tappade samtal och dålig samtals kvalitet gav medel straffpoäng och enstaka ej uppkopplade samtal gav minst straffpoäng

detta betygssystem blir mest rättvist då perfekt talkvalitet är mer värt än perfekt signalstyrka i praktiken, och att ett brutet samtal är värre än ett som inte går att koppla upp på första försöket(eftersom du bara kan trycka yesyes igen), lite krångligt att förklara, men efter en massa omräknande så var resultatet solklart, comviq har sveriges bästa nät i snitt, comviq kom ensam etta eller delad förstaplats på alla ställen utom 2 områden i norrland, där givetvis telia vann

sak bli kul att se vad ni tycker om detta resonemang
SilveR.
Aino Black
PM
Posted: 2003-05-25 00:28
Jag har haft Comviq nu i ett tag. hade Europolitan för, nu varandeVodafone..

Jag måste säga att både av de har jäkligt bra kundservice.. kan absolut inte klaga..

Telia vet jag inget om, har aldrigt haft de, och icke vill ha de
MindStorm
P990
From: Sweden, Stockholm
PM, WWW
Posted: 2003-05-25 00:36

..och jag har Telia och kan inte klaga alls!
Fungerar perfekt, och bra kundtjänst.
(Hade comviq förut, och då kom inte alla
sms fram och kopplades mer ofta ner pga
nätet var överbelastat). Täckningen? Tja
bor mitt i smeten i Sthlm så jag har alltid
full signalstyrka. Gäller nog alla operatörer
tror jag...

Enda haken är att det är dyrt med GPRS till
mitt flatrate abonnemang...

shadoe
P910
PM, WWW
Posted: 2003-05-25 00:44
@mindstorm

en polare talade för avgiften på Classic Flat.... humms... nåja, jag brukar inte ringa kundtjänst så ofta och pris / kontra / tjänster så tycker jag Comviq låter bra med Comviq MAX för min del.. polarn kör Tele2 Mobil på företaget och det funkar bra, försvunna SMS har han inte haft på ett år.. men innan dess så

liverpoolowen
T610
PM
Posted: 2003-05-25 01:46
Jag har problem med min T610 & comviq kontant. Har tagit hem mms & gprs. Tyvärr funkar det inte.. Blir felmeddelande.. Har även fått fel vid sms skickande. Sms spärr står det. Har pengar på kortet så det är ej problemet. Nån som vet?

This message was posted from a WAP device

dragontrumpetare
T300
From: sweden
PM
Posted: 2003-05-25 11:28
När det gäller täckningen så tycker jag nog att Vodafone är det bättre, för hur dålig täckningen kan vara, så går det ändå att ringa. COMVIQ, funkar i praktiken aldrig. Men jag tror nog ändå att dessa tre är idag väldigt lika.

Prismässigt, så är nog COMVIQ billigast på abonnemang ( räknar inte med virtuella operatörer) och TELIA Vodafone ligger på samma ställe ungefär. På kontantkort så är det comviq också, och Vodafone dyrast. Vill gärna ta med Halebop, så nämner dem, eftersom de egentligen är TELIA de är ännu billigare än Comviq, och idag så kan du ringa mycket billigare om man väljer Telia Refill bas hos Telia. Få se hur Comviq svara på det. Visserligen tar TELIA hutlösa 90 öre i öppningsavgift, men den första minuten är ändå 20 öre billigare än den det gamla alternativet.

Kundtjänsten är det Vodafone. Comviq och sist TELIA, som försämrat mycket av sin kundtjänst. Dygnetrunt öppet har blivit sämre öppentiden än t ex Comviq. Telia är också väldigt benägna att vara otrevliga.

Om man som jag har, bara har kontantkort, men är utfattig, så är det enda raka något utav dessa virtuella operatörer, t ex Vrål och halebop. Men de får man också vara beredd på en service nivå som är nästan obefintlig ibland. De har visserligen svarat snabbt till mig på sistånde, men fel är svårt att fixa med dem, tyvärr.
The Truth is out there!!!
liverpoolowen
T610
PM
Posted: 2003-05-25 11:45
Comviq-kontant kostar 35:- /mb. Halebop tar 50/60:-. Uppringningsbonus & ränta har iq också.

This message was posted from a WAP device

JorgenSt
M600 black
From: Uppsala, Sweden
PM
Posted: 2003-05-25 12:09
@Da_Viz
Himla enkelt att göra en sida som man kan tanka ner sina melodier från:
<?xml version="1.0"?>
<!DOCTYPE wml PUBLIC "-//WAPFORUM//DTD WML 1.1//EN" "http://www.wapforum.org/DTD/wml_1.1.xml">
<wml>
<card id="card1" title="Polyfoniska melodier">
<p>
<a href="/poly/OldPhone.mid">SE - Old Phone</a><br/>
<a href="/poly/Cartoon.mid">SE - Carton</a><br/>
<a href="/poly/NYC.mid">SE - NYC</a><br/>
</p>
</card>
</wml>

Lycka till!

[ This Message was edited by: jorgenst on 2003-05-25 12:08 ]
JOnkan
T310
PM
Posted: 2003-05-25 13:51
vet någon var man kan lägga upp en gratis wap sida??
man ska kunna komma åt den via FTP..
å man ska kunna ha färgbilder.

MVH JOnkan
Access the forum with a mobile phone via esato.mobi
Previous  123 ... 209210211 ... 375376377  Next
Goto page:
Lock this Topic Move this Topic Delete this Topic