| Author |
Swedish Forum |
tomasylander Joined: May 19, 2003 Posts: 3 PM |
ska kolla runt lite hur det ser ut. Annars så kan du höra av dig till närmsta dataaffär... De hittar det mesta..
have a nice one... |
|
|
mange69 Joined: Oct 07, 2002 Posts: 366 From: Sweden PM |
Någon som vet någon länk till en bruksanvisning för T610? Gärna .pdf-format. |
dragontrumpetare Joined: Dec 03, 2002 Posts: 231 From: sweden PM |
@mange
Borde inte en sådan finnas på www.sonyericsson.com
@alla
Fick precis reda på av halebop att gratisperioden på MMS är förlängt med 1 månad. Då borde de nog även gällar TELIA eftersom tjänsten är densamma.
The Truth is out there!!! |
shadoe Joined: May 19, 2003 Posts: 34 From: Sweden PM, WWW
|
Quote:
|
On 2003-05-15 21:02, Da_WiZ wrote:
Faan man kan ju inte välja T610:an som symbol i statusfältet. Nu vill man ju att alla ska veta att man har en
|
|
Instämmer, esato är inte snabba på att uppdatera det, den har ju funnits ute över en vecka nu! |
HanneZ Joined: Mar 06, 2002 Posts: 99 PM |
halåå undrar bara om ngn vet hur man gör för att surfa genom gprs med t68'an genom IR-porten på laptopen?
jag har comviq kontant. det kna ju vara så att det inte funkar pga detta men skriv gärna ner comviq's inställnigar. brorsan har abonemang vill gärna testa.
tex vilket nr ska man be den att ringa upp? username? password?
/tack, hannez
PS: justd behöver man installera ngra drivrutiner för att t68an ska fungera som modem, fast min laptop hittar t68an genom ir-porten när jag vill göra en fjärranslutning...
[ This Message was edited by: HanneZ on 2003-05-21 15:22 ] |
Cytech Joined: Feb 19, 2002 Posts: > 500 From: Stockholm, Sweden PM |
@Hannez
kolla på http://www.sonyericsson.com/support så kan du ladda ner Dial-Up suite 1.5.3 för enkel installation/konfiguration för internet anslutning via telefonen. Kolla på http://www.comviq.se/wap/ så hittar du de inställningar som behövs. Det funkar inte om du har kontantkort.
[lite editering gjord, texten om T610 brusandet (som är hårdvarurelaterat) borttaget]
[ This Message was edited by: Cytech on 2003-05-22 09:55 ] |
Ricc81 Joined: Jul 04, 2002 Posts: 38 From: PM |
Gäller att hålla kolla på impedanserna och allt  |
|
@cytech
Men flera har sagt att det räcker med en mjukvaruuppgradering... hur fan ska man veta vem som talar sanning då... samma sak sa servicepointen jag var på igår -- att man väntar på mjukvaruuppgraderingen... men man hade inte fått all information ännu... så vem har rätt och vem har fel? |
rob Joined: Aug 13, 2002 Posts: 151 PM |
Hej! E det nån som vet om de telefoner (t610) med ljudfel som levererats till butikerna har skickats tillbaka, eller kan man fortfarande råka ut för ett trasigt ex? (Postade frågan i det svenska t610 forumet, men de va visst lite dött där.) Än en gång, tack på förhand! /Rob
This message was posted from a T68i |
Cytech Joined: Feb 19, 2002 Posts: > 500 From: Stockholm, Sweden PM |
Quote:
|
On 2003-05-21 20:05, shadoe wrote:
@cytech
Men flera har sagt att det räcker med en mjukvaruuppgradering... hur fan ska man veta vem som talar sanning då... samma sak sa servicepointen jag var på igår -- att man väntar på mjukvaruuppgraderingen... men man hade inte fått all information ännu... så vem har rätt och vem har fel?
|
|
visst är det olika bud... vem ska man lita mest på? tidningen Mobil, eller på det dokument som släppte idag till sina ombud har själv läst genom informationen. Att serviceombudet du pratade med sa så berodde troligen på det rykte som bla Mobil varit inblandad i.
|
mange69 Joined: Oct 07, 2002 Posts: 366 From: Sweden PM |
Quote:
|
On 2003-05-20 11:07, mange69 wrote:
Någon som vet någon länk till en bruksanvisning för T610? Gärna .pdf-format.
|
|
Får man svara på sina egna inlägg?
Här är en länk till bruksanvisningen om det intresserar någon fler...
http://www.sonyericsson.com/downloads/T610_UG_R4a_SV.pdf
[ This Message was edited by: mange69 on 2003-05-21 21:01 ] |
HanneZ Joined: Mar 06, 2002 Posts: 99 PM |
@Cytech
fixade alla inställnignar mm..behövde inte ladda hemn några extra program ..Xp fixade allt den hittade mobilen direkt..jag lyckades att koppla upp mig mot fjärrdatorn men sedan så händer det ignet mera.. inga sidor kan öppnas..men som du säger det ahr me att ajg ahr kontantkort att göra..aja får välla låna brorsans ett tag.. =) .. |
Gugge72 Joined: Dec 18, 2001 Posts: 22 From: Sweden PM |
Hjälp, någon som kan hjälpa mig att fixa en bakgrundsbild till min T610? Har bilden i min dator.
[ This Message was edited by: Gugge72 on 2003-05-21 21:36 ] |
3301 Joined: Aug 01, 2002 Posts: 124 From: sweden PM |
@Gugge72
de kan du nog lösa själv
du har väl något bildredigeringsprogram på din dator (photoshop eller nåt)
sen är de bara göra bilden i samma antal pixlar som displayen är på.
å sen är de bara att skicka
// 3301 |
|
Quote:
|
visst är det olika bud... vem ska man lita mest på? tidningen Mobil, eller på det dokument som släppte idag till sina ombud har själv läst genom informationen. Att serviceombudet du pratade med sa så berodde troligen på det rykte som bla Mobil varit inblandad i.
|
|
Faktum är att han öht inte hört det som mobil hade skrivit, eftersom det dök upp på mobil dagen efter jag var där. Men kontentan är alltså att den måste iväg, inte till servicepoint utan längre än då, verkstad... Det är nog fan sista gången jag köper en SonyEricsson telefon. Jag gillar telefonerna men SE har en väldigt lustig inställning till sina kunder. När felet uppstår i deras led -- direkt efter lansering -- så borde man istället skicka ut nya telefoner direkt till kunderna, ta in de gamla som reservdelar. Visst, visst jag kanske kan få loss en lånetelefon av min servicepoint (även om jag inte köpte telefonen där) men det är viss skillnad på en gammal, välanvänd skrothög till telefon och den som jag köpte häromveckan. *irriterad till max* sen borde SE se över sin informationsspridning -- har man ett fel som uppmärksammas i media så pass mycket som detta har gjort så kanske man bör skicka ut korrekt information i form av pressmeddelanden, så att nollorna på mobil tillome kan fatta vad de ska skriva. |
|
|