Author |
Swedish Forum |
robin_87 Joined: Oct 25, 2002 Posts: 9 From: Sverige PM |
var nere på Telia nyss och dom har fått in mobilen, den är ju grymt snygg och LITEN, snyggare i verkligheten än på bild, den var stört skön, längtar till man sålt den gamla så man kan checka en T610  |
|
Da_WiZ Joined: Mar 04, 2002 Posts: 126 From: PM, WWW
|
Nån som vet vart man kan sälja sin gamla T68 i Stockholm??
Nån som vet vad man får för den på ett ungefär?? |
kristaga Joined: Mar 12, 2002 Posts: 141 From: Norig/Norway PM, WWW
|
Quote:
|
dragontrumpetare:
@Kristaga
Jag har faktiskt aldrig sett någon islännigar på esato, så kul att du kikade in. Och jag tror att du kan göra dig bra förstådd här på svenskt forum, om inte, lägg till lite engelska, så gör det susen.
|
|
Quote:
|
kevin81:
@Kristaga
Hej, välkommen! Jag reste till Island för nån månad sen faktiskt. Riktigt trevligt land med trevliga människor. Det blåste lite för mycket bara
|
|
Takk og takk! Må bare presisere: Jeg er en norsk nordmann fra Norge, men har bodd på Island et år som utvekslingsstudent (i geologi og fysisk geografi). Derfor kan jeg litt islandsk. Kevin81, du har heilt rett i at det blåser for mye. Det blåser heile tida der. Kristian André |
Cytech Joined: Feb 19, 2002 Posts: > 500 From: Stockholm, Sweden PM |
Quote:
|
On 2003-05-13 18:20, Da_WiZ wrote:
Nån som vet vart man kan sälja sin gamla T68 i Stockholm??
Nån som vet vad man får för den på ett ungefär??
|
|
Komab, Dundermark City Mobilteleshop, Mobilvasa och Stocknet Mobilteleshop tar emot begagnade telefoner... |
rob Joined: Aug 13, 2002 Posts: 151 PM |
Hej!
Har lite strul med min dator. Helt plötsligt dök följande meddelande upp: "värdet för minsta virtuella minne e för lågt". Nått i den stilen iaf. Har provat att ändra värdena för de virtuella minnet, samt att låta Windows sköta minneshanteringen men det vill sig inte. Nån som har koll o lust att hjälpa till? Har ca: 1100mb ledigt på c:, och 384 i ram, hur ska jag ställe värdena för bästa prestanda? OBS problemet uppstår då jag ska ladda t ex ICQ
Tack på förhand!  |
Alasken Joined: Sep 19, 2002 Posts: 143 From: Stavanger, Norway PM |
Jeg og har dette problemet, men bare når jeg har lite plass på c: (når jeg har under det som er anbefalt av win xp) |
@rob
det optimala är väl att det virtuella minnet ska vara 1,5 gånger ditt RAM minne... har du 384MB RAM ska du alltså sätta det virtuella minnet på 576MB.... hur stor är din enhet C totalt?
[ This Message was edited by: Cytech on 2003-05-13 18:25 ] |
Alasken Joined: Sep 19, 2002 Posts: 143 From: Stavanger, Norway PM |
Ok. Hva skal jeg sette på "initial" da? Har 384 MB ram og hd på 20 GB... |
Da_WiZ Joined: Mar 04, 2002 Posts: 126 From: PM, WWW
|
Jag hade samma problem en gång och jag kom fram till att den enda lösningen var en ominstallation  |
JOnkan Joined: May 13, 2003 Posts: 0 PM |
Coolt ett svenskt forum!!!!
har presis upptäkt detta forum (sidan också för den delen)
|
@Cytech
Min C partion e på 3,37gb. Om jag väljer att Windows ska hantera det virtuella minnet så står det på 576mb, men det verkar inte lösa problemet. Det finns ju två "rutor" att fylla i, den ena säger "ursprunglig storlek" o den andra "maximal storlek". vad ska det stå i den första (ursprunglig storlek)?
Det står även "total växlingsfilsstorlek för alla enheter" där är minsta tillåtna satt till 2mb, rekomenderad: 547mb och aktuell: 683mb
Tacksamast  |
burger Joined: Mar 21, 2002 Posts: 35 From: Sweden PM |
Quote:
|
On 2003-05-13 18:00, robin_87 wrote:
var nere på Telia nyss och dom har fått in mobilen, den är ju grymt snygg och LITEN, snyggare i verkligheten än på bild, den var stört skön, längtar till man sålt den gamla så man kan checka en T610
|
|
Så vad tog telia för mobilen då? |
@rob
det är för "ursprunglig storlek" man vanligtvis ändrar... dock ska man nog se till så det som står i "maximal storlek" inte är lika stort som det utrymme du har kvar... om du hade 1100MB ledigt kan det nog vara vettigt att sätta max på typ 800MB...
@JOnkan
Välkommen till Esato! 
[ This Message was edited by: Cytech on 2003-05-13 19:01 ] |
@Cytech
tack för hjälpen! Ångrar hårt att jag installera XP, skulle ha kört W2k. arrgh!
/rob |
gareb Joined: Sep 05, 2002 Posts: > 500 PM |
@rob
Har kört XP Pro sedan det kom och innan dess Windows ME samt Windows 2000.Måste säga att XP Pro är mest användarvänligt av dessa tre.
Georgia aint no paradise. But a place I call home. |
|