Author |
Comviq GPRS och 3k limiten (swedish) |
criminal_96 Joined: Aug 04, 2002 Posts: 14 PM |
Det är gratis att surfa med GPRS tills 31 oktober. //
This post was posted from a P800 |
|
jnorberg Joined: May 12, 2002 Posts: 122 From: Sweden PM |
@blureye
tufft!
har ställt in telefonen nu. funkar prima
va har du för nummer? |
JuanK Joined: Jan 17, 2002 Posts: 93 From: Stockholm, Sweden PM |
Hmm...Comviqs GPRS inställningar är inte de samma för kunder med kontankt kort och de som har vanlig abbonemang. Försöker man ställa in (eller beställa via hemsidan) telefonen med de inställningar som gäller för "vanliga" abbonemang, för man meddelandet: "GPRS Parametrar stöds inte". och visst!! byter man kort till en med vanlig abb, då fungerar allt fint fint!!
Nån som kan de där inställningar för kontantkunder?
//JuanK |
ppcrockar Joined: Mar 04, 2002 Posts: > 500 From: Sweden PM |
Hmm.. är det gratis att skicka MMS via www.phoneparadise.com?
De vill ju ha kredikorts-upplysningar när man registrerat sig
|
692377 Joined: Jul 05, 2002 Posts: 45 PM |
Esselamu'aleykum my brother and thanx for reply. I'm from Bosnia and we dont have letter (y) in our alfabet so i forgot to use it when i want to say ESSELAMU'ALEYKUM to my brothers in english-speaking arias. Also my english is not perfect. I apologies to all you guys for writing about this in Esato. Thanx.
This post was posted from a T65 |
692377 Joined: Jul 05, 2002 Posts: 45 PM |
Hej,jag kan inte svensk so i ask you on english.Dos anyone know how to unlock my t65 off the comviq,i cant wait whole year and than pay 350kr for unlocking. Thanx :-[666
This post was posted from a T65 |
Lelle Joined: Sep 23, 2002 Posts: 14 From: Stockholm, Sweden PM |
Är det nån som har en aning när COMVIQ ska lansera MMS..? Vodafone ska ju göra det snart... Men själv tror jag att det tar tid.. Ringde för en vecka sen till kundtjänst och dom hade ingen aning om när MMS skulle lanseras... Sen tycker jag att Comviqs 10 års erbjudanden är väldigt värdelösa.. 10% på kvällar och helger motsvarar (för mej) 5,5öre rabattt per minut... Ingen som håller med? |
gareb Joined: Sep 05, 2002 Posts: > 500 PM |
Använder Halebop istället för Comviq.någon som vet när Halebop lanserar mms?
Georgia aint no paradise. But a place I call home. |
Hej.. har läst i forumet att man kan byta till olika IP-adresser så att man kan ladda ner större filer till sin mobil. Comviq tillåter ju bara (iallafall för mej) 3KB..
Jag undrar ifall även vi i Sverige kan byta IP-nummer till nån server som tillåter nästan hur stora som helst eller gäller det bara för vissa länder? Testade för nån vecka sen men resultatet var inte så lyckad.. |
BlurryEye Joined: Mar 06, 2002 Posts: 120 From: Stockholm/Sweden PM |
Om du läser den här tråden från början så har du svaret både från mig och andra. (Och eftersom vi alla skriver på svenska och om comviq så, ja-du kan byta ip.) ;-) Du där även veta hur du sedan idag kan skicka mms.
This post was posted from a T68i |
jb Joined: May 21, 2002 Posts: 303 PM |
Quote:
|
On 2002-09-10 11:45, 692377 wrote:
Hej,jag kan inte svensk so i ask you on english.Dos anyone know how to unlock my t65 off the comviq,i cant wait whole
|
|
Hoho, säkert en stulen =) |
Nån som vet en IP-adress som fungerar (nästan) garanterat just nu för tillfället och som tillåter stora filer? Man märker att dom IP-adresser som har tagits upp här blir fort inaktuella... Själv har man ruttna Comviq gprs. |
BlurryEye Joined: Mar 06, 2002 Posts: 120 From: Stockholm/Sweden PM |
@ Lelle
194.237.106.73 (Halebop IPnr)
Samma jag nämnde tidigare i denna tråd. Fungerar klockrent varje dag. Stödjer upp till 30KB och xhtml. Har du prövat denna? Vet dock inte om det funkar för Comviq Kontant men för Comviqs ab fungerar det perfekt. |
det verkar inte fungera för comviq kontantkort |
Jonteponte Joined: Sep 30, 2002 Posts: 41 PM |
Jag testade med Halebop GW och det går *mycket* snabbare att koppla upp i alla fall... Men däremot får jag nån mysko finsk Tele2-portal som första sida trots att jag inte gjort några andra ändringar... Går det att få tilllbaks detta till comviqs portal så man får tillbaks tillgången till mina favoriter?
|
|