Esato

Forum > Regional > Europe, Middle East and Africa > Swedish Forum

Previous  123 ... 195196197 ... 375376377  Next
Author Swedish Forum
ppcrockar
P990
From: Sweden
PM
Posted: 2003-05-09 11:08
Reply with quoteEdit/Delete This PostPrint this post
@ Krippe

Det lär inte vara några problem. T610 använder samma bottenkontakt som alla Ericsson telefoner haft sen T28:an.

Mp3-spelaren jag köpte för ett bra tag sen, känns som en bra investering, jag har använt den till min T28, T39, T68 och nu ska jag använda den till T610, när man nu köper en sådan
Da_WiZ
Z1010
From:
PM, WWW
Posted: 2003-05-09 11:47
Nån av er som vet om man kommer att kunna välja sms signal på T610???........

Cytech:Har ni fått leverans av T610:an ännu??
dragontrumpetare
T300
From: sweden
PM
Posted: 2003-05-09 12:29
Vilken mobil T610 är.... Hade jag haft kunnandet att lägga in en bild på mig, så hade ni sett hur jag tappar hakan i marken.

The Truth is out there!!!
phonepro
T66 black
PM
Posted: 2003-05-09 12:29
@da wiz

i testet av T610an på mobile review så finns följande text med på sida 2 av testet

"Messages. You can choose a special tone for incoming messages among a small list, which consists of 8, not various melodies. It’s not obvious why total list of ringing tones is not available in this menu. "

http://www.mobile-review.com/review/sonyericsson-t610-2-en.shtml

om det stämmer med den slutliga mjukvaran som sitter i dom telefoner som kommer till butikerna nästa vecka är ju inte säkert, men det kan ju ge en ledtråd om hur det ligger till

som sagt, maila sony ericsson och klaga, det kan hjälpa

questions.se@support.sonyericsson.com
dragontrumpetare
T300
PM
Posted: 2003-05-09 13:20
@phonepro

Intressant läsning....
Da_WiZ
Z1010
From:
PM, WWW
Posted: 2003-05-09 14:05
Det är ju helt j-vla patetiskt att de aldrig lär sig att vi vill kunna välja sms signal....det är väl självklart. Man kan ju välja allt annat....men neeej inte sms signal. Vad tänker utvecklarna med?? inte hjärnan i alla fall.
dragontrumpetare
T300
PM
Posted: 2003-05-09 14:08
@Da_Viz

Bland de få punkter en Nokia vinner med. På dem kan man ju faktiskt göra detta. Men själv tycker jag det inte är så viktigt. Telefonen har ju mycket gott innanför skalet också.
Da_WiZ
Z1010
From:
PM, WWW
Posted: 2003-05-09 14:12
Jo det är väl helt sant....men jag tror inte att det kan vara svårt att fixa....det måste ju vara mjukvarubaserat??
Det är såna småsaker som gör en bra telefon bäst!
mrNoodles
Xperia X10 Black
PM
Posted: 2003-05-09 16:24
phonepro!

Efter en så tapper inledning så fortsätter jag med

GEAB+Mr Lindholm
Quote:

On 2003-05-07 17:22, phonepro wrote:
om 5 dagar enligt daniel lindholm på geab

http://www.mobil.se/nyheter/visa.asp?id=6566&sid=1

men eftersom mobil varit och pillat på nyheten så minskar ju genast trovärdigheten med åtminstonde 100%

mobil.se

[ This Message was edited by: phonepro on 2003-05-07 16:23 ]

bluestar
K700
From: Gotemburgo, Suecia
PM
Posted: 2003-05-09 17:38
Sony Ericsson ökar kraftigt försäljningen i Sverige. Det framgår av försäljningsstatistik för årets första kvartal. Enligt analysföretaget IT-Research kan Sony Ericsson snart vara ikapp Nokia.

Det är analysföretaget IT Research som presenterat uppgifter från försäljningsstatistiken i Sverige under årets första kvartal. Totalt sett ökar inte mobiltelefonförsäljningen i Sverige, den är ungefär lika stor som första kvartalet 2002. Men allt fler väljer Sony Ericssons telefoner.

- Om utvecklingen håller i sig under det nästa kvartalet så kommer Sony Ericsson snart vara ikapp Nokia, säger David Larsson på IT-Research när vi talar med honom.

Det som enligt David Larsson är den stora skillnaden jänfört med början på förra året är att Sony Ericsson nu blivit stora även på Nokias hemmaplan - de billigare mobiltelefonerna.

Även Samsung och Panasonic har gått framåt - företag som i början av förra året hade mycket små andelar av den svenska mobilmarknaden.

De som förlorat marknadsandelar är Nokia, Siemens och Motorola. Motorola var först i Sverige med en gprs-telefon, men nu är det Nokia och Sony Ericsson som helt dominerar den svenska marknaden för gprs-telefoner, enligt statistiken från IT-Research.

- Om man ser till motsvarande period förra året var hälften av telefonerna som såldes Nokia 3310 och 3330, det är den andelen som nu håller på att minska, säger David Larsson.

Och förändringen på mobilmarknaden har gått fort, menar David Larsson.

www.mobil.se
Cytech
G900 Brown
From: Stockholm, Sweden
PM
Posted: 2003-05-09 17:40
@phonepro

nope... ingen förlängd garanti på det... om det minde än två år sen han köpte den och kvitto finns kvar kan han göra en reklamation på den

@Da_WiZ

haft fullt upp med reparationer så jag vet inte men tror vi fick nån/några denna vecka...

[ This Message was edited by: Cytech on 2003-05-09 16:41 ]
phonepro
T66 black
PM
Posted: 2003-05-09 18:18
@mrnoodles

men tänk om stackars daniel har rätt då? då har du ju förnedrat honom med spyor helt i onödan?

@da wiz och dragontrumpetare

har ni kollat in siemens profiler på deras avancerade modeller nån gång? där snackar vi inställningsmöjligheter, du kan välja bland alla tillgängliga ringsignaler och göra egna, för SMS, alarm, kalendernoteringar, samtal och vip samtal, dessutom kan du ha olika volymlägen på alla ovan nämnda, exempelvis hög volym på alarm, och låg på SMS från vipnummer, och ingen signal alls på SMS från andra nummer

@cytech

är du säker? har för mig att det var ett himla hallå om displayerna på nokias modeller för något år sen, och att dom gick ut med förlängd garanti på just displayerna, eller var det nån annan modell än 8210? om inte annat så blev nokia precis stämda i usa för just att dom sålt 8210or och den amerikanska varianten fasten dom vetat om att displayerna var dåliga

följande är från en nyhet idag på mobil.se om kommande LG 5400

"Det är inte bestämt än huruvida modellen ska ha inbyggd eller yttre antenn. Om det blir det första alternativet är G5400 den första flipp-mobilen med dylik antenn, vad Mobil erfar."

vad mobil erfar??? vad har dom lön för egentligen på den där tidningen? att vidarebefodra pressmeddelanden från tillverkarna utan minsta journalistiska grävande eller ifrågasättande???

NEC n22i och n31i har sålts under en längre tid, båda är flippmodeller med inbyggd antenn, 3g mobilerna från NEC e606 och e808 har oxå sålts en period i andra länder, båda med inbyggd antenn, NEC 515 presenterades på cebit förra året och har inbyggd antenn, SENDO M550 presenterades 17 februari i år, även den med inbyggd antenn, och våran egna stolthet Z1010 har inbyggd antenn

och detta gäller bara gsm och 3g telefoner i europa, räknar man med nallar från mellanöstern så finns det garanterat mer, dock har jag ingen vidare koll på dom, men ändå

å sen då att dom tydligen trodde att T310, en telefon för 1700,- skulle ha inbyggt bluetooth

jag kan ge mig faan på att dom på mobil tar med sig fruarna på tjänsteresor på tidningens bekostnad

kan man inte anmäla dom till nån myndighet för att dom är så otroligt inkompetenta!!!

Cytech
G900 Brown
From: Stockholm, Sweden
PM
Posted: 2003-05-09 18:58

@phonepro

Mobil skrev om displayproblemen ibörjan av förra året... då gick Nokia ut med att det är förlängd garanti på 8210:or tillverkade under oktober 2001 till januari 2002... i övrigt gäller de vanliga garantireglerna.
Krippe
W595 White
PM
Posted: 2003-05-09 19:19
@phonepro

Jag har haft en Siemens S35 å farsan har en S45.
Å på dem går det fan att göra allt personligt, precis som du påpekade.

S55:an är det samma sak med. Blir lite sugen på den när man är med farsan å ser alla inställningar han har gjort som min t68i inte är i närheten av.

tenelux
T600
PM
Posted: 2003-05-09 19:29
Vad är den procentuella chansen att T610:an kommer på måndag?
På Geab sa de att SE släpper 1000 telefoner i hela Sverige på måndag.
Hoppas ni har förbokat och ligger bland de 10 första.
Access the forum with a mobile phone via esato.mobi
Previous  123 ... 195196197 ... 375376377  Next
Goto page:
Lock this Topic Move this Topic Delete this Topic