Author |
NorgesMagasinet - Norsk Forum |
Sir-SonyEricsson-man Joined: May 30, 2002 Posts: > 500 From: Norway PM, WWW
|
50 fot brei??
vil også ha sånn bot
våres båt går 38 knopp... med 2 x 715hp.. er grei hastighet for en sånn stor båt
Sony Xperia 1 II, Xperia 5, Huawei P30 Pro |
|
Hurrle Joined: Sep 20, 2002 Posts: 47 From: Norway PM, WWW
|
Jeg gjør 65,1 knop (GPS) med Hydrolift'en med Yamaha 175. Det er bare 20 fot da, men fy faen så gøy. Kjører med versting overflate race prop så får fet stråle og skikkelig gromlyd. Fattern sa jeg overdøvet musikken i 17.mai toget! Alle kjenner meg igjen på lyden.
Er sånt jævla museum ved vannet her som driver å jobber for å få 5 knop på utsiden, men de lykkes ikke heldigvis. Dem hater meg, men jeg hater de også! De påsto det bråka så mye fra båtene som kjører fort, men så går toget 15 meter fra, og bilbrua (rv22) går 100 m fra, så der dreit de seg ut!
K800i, M600i |
|
hehe... 65 knop er bra.. men så er jo båten våres mesten 3 ganger så svær.. dessutten trekker jeg mer damer med våres...
|
Action i offshore VM i går
Trenger ikke stor fet båt for å dra damer, så da holder det med en lite fet som går sinnsykt bra og som også kan brukes til vannski. Desverre er det ingen som tør å henge etter i "tube". Med såpass "moderat" motor som jeg har også så bruker det ikke så sinnsykt med bensin. Skal visstnok bruke ca 65 liter i timen på full fart, men da kommer jeg jo også 12 mil, så det er jo ikke så aller verst.
[ This Message was edited by: Hurrle on 2003-05-25 15:43 ] |
Swag Joined: Jun 21, 2002 Posts: > 500 From: Oslo, Norway PM |
Er det noe jeg IKKE har peiling på, så er det båter... hehe....
Måtte bare nevne det...
|
|
Båt er jævli morro. Jeg er omtrent oppvokst i båt og helt avhengig. Har båten ute fra 1. mai til 1. nov! Det hender det snør før jeg tar den opp! Vi bor 15 meter fra Glomma og har største private brygga i mils omkrets.
Har kjørt båt siden jeg var stor nok til å starte motoren selv. Kjøpte egen båt når jeg var 12 og sånn har det fortsatt. Skulle egentlig ikke blir så rå og dyr den som jeg har nå, men når muligheten var der til å skaffe drømmebåten så måtte jeg bruke den. Skulle egentlig hatt noe sånt som 14-15 fot med 50-60hk, eller kanskje Hydrolift T-17 med 90hk, men så fant jeg den som jeg hadde drømt om siden jeg var 12 (Hydrolift T-20) som halvfabrikat til bra pris og da måtte jeg bare ha den. Skulle egentlig hatt 115 hk V4, men siden det var vanskelig å få tak i og de var forholdsvis dyre for ytelse/alder ble det 175 V6 i steden. Angrer absolutt ikke nå.
Noen som kan skaffe originale bilholder til T68i (HCH-28) billig? Kjøpte fake på Clasohlson, men det blei så mye merker i tlf etter at det var 10cm bølger en dag. Det vibrerer no så helt for jævli når det er littegranne bølger så jeg kasta den holderen. Den originale ser ut som om den holder tlf mye bedre.
Nå funka det plutselig å bookmarke igjen! Sendte pm til laffen i går, men han hadde visst ikke tid til å se på det før tirsdag. Må sende å si ifra at det virker nå da.
[ This Message was edited by: Hurrle on 2003-05-25 16:24 ] |
|
skal se om jeg for takk i en sånn til deg til innkjøpspris... men gi meg noen dager, samler opp en liten liste med ting jeg skal bestille nemelig..
|
SE-man
Kjempebra om du får ordna det! Trenger den ikke SÅ mye at jeg gidder betale fullpris for den, men med litt rabatter blir det annerledes.
K800i, M600i |
BS'n Joined: Mar 29, 2003 Posts: 67 From: Norway / Askim PM, WWW
|
for og si det sån.
så trenger ikke jeg noen bilholder, nei.
har ikke bil en gang.
 it's me  I'm bad to write english, sorry  |
|
Gjelsten vant dagens offshore runde!
Han brukte nye båten og vant forran italienske Highlander som kjører Gjelstens gamle båt, så egentlig var det Spirit of Norway på 1. og 2. Jotun brøt med oljeproblemer.
K800i, M600i |
|
hva slaks båt sport er det. offshore?
|
Offshore Class 1. Også feilaktig kalt "formel 1".
Båtene er 40-45 fots katamaraner med 2 stk 8,2 liters V12 bensin turbomotorer på ca 1000 hk hver. Båtene gjør rundt 250 km/t. Årets nye regler forbyr dieselmotorer, men i fjor kjørte flere med 2 stk 10,3 liters turbodiesel på 1200hk hver.
Det som heter formel 1 i båt racing er 16-17 fots katamaraner med 2,5 liters Mercury EFI motorer på rundt 350 hk ved 11000rpm. Disse gjør også nesten 250km/t, men kun ved flatt vann. Akselerasjon på F1 båter er ca 2 sek 0-100!
K800i, M600i |
|
ok.
men følger ikke med på sånt jeg.
Alasken Joined: Sep 19, 2002 Posts: 143 From: Stavanger, Norway PM |
SE-man: Når skal dere sette en pris på t610 da? Vet du hvor det går an å få tak i sånn cradle ting til den? Sånn lade-greie....? |
|
bra at norge vant da...
Jeg håper på og få en utsalgspris på T610 i morgen, men jeg kan ikke love noe.
|