Esato

Forum > Regional > Europe, Middle East and Africa > Swedish Forum

Visitors browsing this topic: 1
Add to Bookmarks
Previous  123 ... 191192193 ... 375376377  Next
Author Swedish Forum
Silvetisson
M600 white
From: Sweden
PM
Posted: 2003-04-30 17:15
Reply with quoteEdit/Delete This PostPrint this post
fick detta från Comviq
Från Juni betalr du som betalar kr/MB för GPRS.....
Froddan
P900
PM
Posted: 2003-04-30 17:40
Jag har fått sms om det 35:-/MB, på mitt ena abonnemang, men inte på det andra...
Tror väl (hoppas mest), att det förlängs igen.
emanuelj
Xperia X10 Black
PM
Posted: 2003-04-30 18:10
Comviq försöker väll bara göra oss "rädda" igen!, får man väll hoppas.
Fick också detta sms idag.
mrNoodles
Xperia X10 Black
PM
Posted: 2003-04-30 18:25
Ja fick 35:-/Mb till båda mina abonnemang... Bara o hoppas det är ett luftskott...
robin_87
T610
From: Sverige
PM
Posted: 2003-04-30 18:52
jag fick först ett där det stog att man fick 0.5mb i månaden sedan 35kr/mb sedan efter några timmar fick jag ett nytt där det stog att det skulle kosta 35kr/mb alltså inte att man fick 0.5mb gratis varje månad?
mrNoodles
Xperia X10 Black
PM
Posted: 2003-05-01 14:23
Är det nån som får TipicMe Java att funka (har Comviq ab).
Funderade om de blitt nå tok med MMS inställningarna?! Eller om bara deras server är nere.
mrNoodles
Xperia X10 Black
PM
Posted: 2003-05-01 17:59
Äre nån som sett eller hört när P800 uppgraderingen släpps? Samt om man kan ladda hem den och utföra det själv?

Hittade de här på sidan
http://www.sonyericsson.com/downloads/P800_UG_Addendum_R1a_SV.pdf
dragontrumpetare
T300
From: sweden
PM
Posted: 2003-05-01 20:44
Fans... vad jag kan bli sur på människor som bara klagar på SONY ERICSSOn mobiler. De är slöa... På något jävla sätt är det alltid sådant folk klagar på. De ser inte att SONY ERICSSONS mobiler har en bra meny, batteritider som är grymma. Min liillebror köper hellre en sumpen NOKIA 5110 ( förlåt mig ESATO för att jag nämdes dess namn i detta forum), än en SONY ERICSSON P800? Jag förstår mig inte på detta. "Måste köpa en mobil från ett märke jag vet funkar". NOKIA är de verkligen ett märke som är känt för att funka? Är det? Har då aldrig märkt någon...

The Truth is out there!!!
gareb
Xperia X10 Mini Black
PM
Posted: 2003-05-02 05:10
Nokia är faktiskt ganska bra dock inte så bra som
Georgia aint no paradise. But a place I call home.
robin_87
T610
PM
Posted: 2003-05-02 09:59
jag instämmer också att är bättre än nokia, fast jag har min t300 inne på lagning
phonepro
T66 black
PM
Posted: 2003-05-02 16:13
angående comviqs kommande debiteringsstart av gprs så får man väl säga till deras försvar att dom är billigast på det rörliga gprs priset, att jämföra rabatt paket är dock lite klurigare

sen kan man ju ha en disskusion om vad gprs egentligen är värt och vad det borde kosta? tjänsten har ju ingen som helst garanterad bandbredd, kan tänka mig att det kan vara svårt att använda gprs ibland i stockholm och göteborg oavsett vilket nät du använder dig av, speciellt som operatörerna gnäller om att det är så svårt i storstäderna och att 3g ska vara frälsaren själv

sen tror jag inte att gprs fungerar överhuvudtaget under nyårskvällen och natten därefter, vill minnas att jag försökte använda gprs på julaftonen (på en mindre ort)och att det fungerade väldigt segt

kostnaden att driva ett fungerande gprs nät är nog minimal, kostnaden ligger ju mest i uppgraderingen av infrastrukturen, inte driften i sig, kostnaden för anslutning till internet har alla operatörer redan ändå, och dom betalar väl knappast efter volym

och eftersom man bara får överblivna tidsluckor så är alla intäkter från gprs trafik en bonus för operatörerna oavsett hur liten den än är

personligen tycker jag att prismodellen borde vara antingen rörligt för småanvändarna(som det är nu/kommer att bli) eller ett flatratepris för storanvändarna, typ 49,-/månad för obegränsad datamängd, denna prismodell används redan i andra länder, kan tänka mig att comviq skulle kunna bli först att haka på, men det hjälper nog om man som användare ligger på sina kundtjänster och efterfrågar detta, annars finns ju ingen anledning till prissänkning från operatörerna, se bara på smspriserna, folk smsar ju som galna men jag tror inte speciellt många faktist ringer upp sin operatör och klagar på priset, eller som jag, helt avstår från att skicka sms då jag inte tycker att det är en prisvärd tjänst

största möjligheten för en operatör att tjäna pengar på gprs är att ta betalt för vettiga tjänster som går via gprs, inte datatrafiken i sig, exempelvis som vodafone gör med sitt live koncept

jag kan tänka mig att mina inlägg inte är allt för roliga att läsa för er som läser dom via wap, och jag får väl beklaga, men jag är en mycket mycket liten pojk, med väldigt väldigt mycket tankar och ideer inom mig

=)

hoppas ni uppskattar dom

här kommer en annan idé

är ni intresserade av att träffas nån gång i veckan eller nån tidpunkt varje dag i ett tomt chattrum på aftonbladet och chatta en stund? eller är det bara jag som har för mycket tid över?

det fanns en chatt på mobils hemsida för några år sen och där var riktigt kul ibland, lärde känna en kille där som sedan blev en hög chef på telenor mobile i norge

[ This Message was edited by: phonepro on 2003-05-02 15:29 ]
Froddan
P900
PM
Posted: 2003-05-02 17:14
Phonepro: Håller med om tanken om flatrate för gprs, kanske vi ska dra igång en drive med övertalning av Comviq.
Alla skickar ett mail om dagen, och frågar om möjligheten till fast kostnad med obegränsat nyttjande av gprs. Nån som hänger på
gareb
Xperia X10 Mini Black
PM
Posted: 2003-05-02 17:47
Flatrate på GPRS vore underbart,dock helst på Telia o Vodafones nät.
Georgia aint no paradise. But a place I call home.
phonepro
T66 black
PM
Posted: 2003-05-02 18:09
@froddan

är väl way ahead of you så att säga, jag brukar ha som regel att varje gång jag mailar eller ringer kundtjänst så brukar jag komma med ett relaterat förslag till förbättring, här är några ideer som jag brukar föreslå som ni andra kanske oxå kan haka på, om ni håller med

lägre priser på csd uppkoppling

ändring till 8-18 tider

ändring till 1-sekunds debitering istället för 10-sekunders

flatrate på gprs(som jag föreslagit dom ett 20-tal gånger det senaste året)

kostnadsfritt hemligt nummer(som dom ändrade till i november 2002)

kvittens på sms via wapportalen

möjlighet att skicka sms utan att numret syns(går hos telia och vodafone)

abonnemang utan bindnigstid och utan månadsavgift(finns i andra länder)

lägre sms priser

rimligare utlandspriser på kvällar o helger(som dom iofs sänkte för ett tag sen, men som inte kom mig tillgodo)

dygnet runt kundtjänst

kostnadsfri kontroll via sms om ett mobilnummer finns i comviq nätet eller inte(är gratis hos vodafone, kostar som vanligt sms i comviq nätet)

lägre priser för att lyssna av telefonsvararen(1.31,- till 2.95,-/min är ju sanslöst, att lyssna av telefonsvararen borde vara gratis eller billigare än 40öre/min dygnet runt)

gratis iqsvar även på dom gamla abonnemangsformerna

mera förmåner för trogna kunder(10öre/min kampanjen i höstas var ett hån tycker jag, nya kunder som kanske aldrig haft comviq förut fick ringa för 10öre/min i 10 veckor, medans jag som varit kund i snart 7 år fick 4!!! öre rabatt/min)

lägre priser på sms till tele2s nummerupplysning 118 222(kostar 5.95/st, vilket gör att det är billigare att skicka till 118118 som kostar 5,-/sms)

det här gäller ju inte bara oss som har comviq utan alla oavsett operatör och telefontillverkare, det är ju idiotiskt att gnälla här på forumet, bättre att klaga direkt till leverantören eller tillverkaren

men vi svenskar klagar ju alltid på fel ställe av tradition

[ This Message was edited by: phonepro on 2003-05-02 17:13 ]
robin_87
T610
PM
Posted: 2003-05-02 18:36
är det någon som kan bekräfta att T610 har nätindikator på joysticken? har bara hört ryckten om det?
Access the forum with a mobile phone via esato.mobi
Previous  123 ... 191192193 ... 375376377  Next
Goto page:
Lock this Topic Move this Topic Delete this Topic