Author |
Swedish Z1010 Thread |
elvis82 Joined: Jul 01, 2004 Posts: 0 PM |
tjenare,,var nere och köpte en grå z1010
innan idag..
hur fixar man uppdatering till telefonen?
kan man göra det själv på nåt sätt?
el måste man be Telia skicka in skiten??
/mvh |
|
bellman Joined: Jun 29, 2004 Posts: 0 PM |
Menar du att det kommit ny mjukvara?
Har själv version R1c002, finns det någon senare version? |
fimpiel Joined: Mar 14, 2002 Posts: 132 From: Sweden PM |
---> elvis:
Du har väl som jag en Telia Go-lur. Vi som har dom har inte senaste mjukvaran, tyvärr. Vilket är ganska irriterande pga diverse buggar som inte finns i R1C. Jag har också försökt att ställa frågan här om man kan uppgradera en Telialur på servicepoint, men har inte fått något svar än.
Sony Ericsson stuff I use: W880i | HBH-DS970 | HCB-300 | CDS-60 |
xtrem Joined: Apr 08, 2002 Posts: 257 From: Stockholm, Sweden PM |
R1C002 har jag också
Leksandfan: I 1 månad måste du ha kompis. Sedan kan du byta till valfritt. Har kollat med säljare och Comviqs kundtjänst
[ This Message was edited by: xtrem on 2004-07-01 19:19 ] |
Mainan Joined: Jul 01, 2004 Posts: 0 PM |
Hello, i'm sorry to interrupt.. but does anyone here speak english? As i don't live in Sweden n i don't understand a little bit of the language here.. Can somebody please enlighten me on whether i can purchase an unlocked sim free Z1010 online? If not, where should i buy in sweden? Or is the phone only available in Sweden? Can i buy phone only? How much will it cost me? Any help is very much appreciated.. Thank you for your kind attentions!  |
xtrem Joined: Apr 08, 2002 Posts: 257 From: Stockholm, Sweden PM |
I don't think you can buy a sim-free Z1010, yet. |
Thnk you for ur quick reply. Is it available for purchase online? assuming i buy the z1010 with line/contract (or however it is sold there in sweden) will i be able to use it overseas? is it locked? |
Leks Joined: Jan 12, 2003 Posts: > 500 From: Sweden PM |
U can only buy locked (to Telia, 3 and Comviq/Tele2) Z1010´s in Sweden, with our without contracts.
|
Leks Joined: Jan 12, 2003 Posts: > 500 From: Sweden PM |
Jag mailade comviq och frågade om man kunde göra om ett abonnemang med bindnigstid till ett annat och det verkade som dom inte riktigt visst om man kunde det frö dom sa att dom skulle återkomma senare.
|
SilveR. Joined: May 03, 2002 Posts: > 500 PM |
be core membership at http://developer.sonyericsson.com/site/global/home/p_home.jsp 500us for a year, then u can buy all SE phones SIM free .
If u got lot of cash |
bellman Joined: Jun 29, 2004 Posts: 0 PM |
En fråga:
jag har en z1010 med comviq kompis där det går att surfa gratis med 3g, men kostar om jag surfar med gprs. Det står att om telefonen har 3g täckning så använder den det annars slår den om till 2g och då kostar det mig cash.
Hur kollar man om 2g eller 3g används?
Kan man begränsa telefonen till att endast utnyttja ett av näten?
Och när jag ändå har er på tråden: är det någon skillnad på att wappa eller surfa med z1010? (det står så på comviqs hemsida wappa/surfa) |
Thankyou extrim, leksandfan & silver. |
F*n, jag börjar lacka lite på min z1010. Ibland bara försvinner operatörsnamnet från den lilla displayen, och då måste jag starta om telefonen, alternativt ringa ett samtal med flipen stängd! Plus de övriga felen jag har emellanåt. Upptäckte dessutom att dom har sabbat röststyrningen helt, det är inte som i T610. Man måste ju spela in ett för varje kontakts olika nummer, idiotiskt! Nä, nu vill jag ha min telefon uppgraderad och fungerande, det kan ju inte vara meningen att en så här dyr telefon ska ha så här mycket fel!
JorgenSt Joined: May 27, 2002 Posts: 63 From: Uppsala, Sweden PM |
fimpiel: Jag har uppgraderat min z1010(telia) till R1C, med tanke på hur ny telefonen är ty´cker jag den har fungerat som väntat.
Men finns det en uppgradering är det klart att man måste ha den .
/Jörgen |
jorgenst:
Jag har ju inte R1C, det är ju det som är struligt. Har R1A, men har precis varit nere och hört med min lokala servicepoint om uppgradering, ska lämna in telefonen där på måndag, det tar fyra timmar sen är det klart! Ingen äcklig ivägskickning alltså! Så nu får jag väl leva med mina cpbuggar över helgen!
|