Author |
Swedish Forum |
phonepro Joined: May 24, 2002 Posts: 10 PM |
pricerunner har utökat sina kategorier med följande, den är inte aktiv ännu, men du kommer åt den ändå, och vi här på esato kommer säkert uppskatta den
http://se.pricerunner.com/phones/mobile-phone-accessories/browse?sort=1
här är en annan katregori som inte syns, men finns där ändå, lämplig om man ska köpa löst adsl modem
http://se.pricerunner.com/computing/peripherals/modems/browse?sort=1
följande kategori kommer väl igång igen snart hoppas jag
http://se.pricerunner.com/phones/mobile-phones-with-subscription/browse?sort=1
[ This Message was edited by: phonepro on 2003-04-27 04:36 ] |
|
rob Joined: Aug 13, 2002 Posts: 151 PM |
När man wappar in på esato så möts man av följande text: *detected html capable browser*. E det ngn med en t68 som lyckats accessa esato via html versionen? Antar att det e till för p800 användare, men det verkar ju ske nån typ av identifieringsprocess för att avgöra vilken typ av browser telefonen använder sig av, o då det står att den hittat det så borde det ju gå, eller? Tack på förhand! :-D
This message was posted from a T68i |
ppcrockar Joined: Mar 04, 2002 Posts: > 500 From: Sweden PM |
Först och främst får jag väl säga att jag tyvärr inte äger nån P800:a själv.. men brorsan har en, som jag leker med lite då och då. Angående Opera så funkar det väldigt bra att surfa med den, och bilder visar den utan problem. Man kan välja om man vill ha layouten på sidan som normalt... då får man scrolla i både höjd och sid-led, eller så kan man få så att den lägger allt under varannat så att man slipper scrolla i sidled. Det fungerar perfekt, och i princip alla web-sidor går kanon att surfa via Opera. Resultatet är väldigt bra.
Angående skärmen så blir bilder bra på skärmen trots dess 4096 färger. Foto och sånt blir bra. De enda gångerna som man märker är det bara är 4096 färger är om man har skuggningar i samma färg. Men på foto märks det inte speciellt mycket. |
nrk Joined: Apr 16, 2003 Posts: 3 From: Sweden PM |
Har lite funderingar över MMS, och e-mail på t68i.
När man skickar ett mms som e-mail till en som tar emot det på sin dator, så ser man bara bilden, texten bifogas som ett dokument som man får öppna. vilket inte blir lika roligt. ska de va så?
Är det någon som lyckats ställa in t68in för att hämta e-mail ?
Jag har försökt ställe in mobilen för ett telia pop3- konto men den säger, "servern hittades ej".
Jaja, tacksam för svar! |
Cytech Joined: Feb 19, 2002 Posts: > 500 From: Stockholm, Sweden PM |
Quote:
|
On 2003-04-27 17:16, nrk wrote:
När man skickar ett mms som e-mail till en som tar emot det på sin dator, så ser man bara bilden, texten bifogas som ett dokument som man får öppna. vilket inte blir lika roligt. ska de va så?
Jag har försökt ställe in mobilen för ett telia pop3- konto men den säger, "servern hittades ej".
Jaja, tacksam för svar!
|
|
jepps... tyvärr funkar det inge bra att skicka MMS till en mailadress... bara att hoppas att ett system kommer där MMS servern omvandlar MMS:et till ett läsligt email... vilket egentligen inte är speciellt svårt, så länge mottagaren har ett epostprogram som kan visa HTML kod
använder du IP adresser för mailservrarna? dvs istället för mail1.telia.com använder du 194.22.190.4, detta gäller om du använder GPRS för att kolla mailen, använder du uppringd anslutning via GSM behöver du inte använda IP adresser.
[ This Message was edited by: Cytech on 2003-04-27 16:22 ] |
Quote:
|
On 2003-04-27 17:16, nrk wrote:
|
|
Hmm.. jo det blir så. PC:n förstår inte det formatet som MMS använder (SMIL). Möjligtvis skulle det gå att fixa så att RealPlayer kunde spela dem (det stödjer SMIL).
Quote:
|
|
|
Se till att du anger adressen till e-post servern med IP-adress (dvs med siffror) istället för med namnet. För att ta reda på IP-adressen skriv tex
ping epost-server
i ett kommandofönster. Sen anger du IP-adressen i telefonen.
När det gäller SMTP-server (utgående mail) kan det vara lite trixigare. Du behöver nån server som godkänner att du skickar från det konto du är uppkopplad med. Om du har Comviq så kan du ange smtpserver.swip.net som IP-adress (130.244.199.223). Har du Telia/Europolitan som operatör så vet jag inte riktigt.. men hmm.. det går väl att ta reda på.
Hehe.. Cytech var visst snabbare än jag... nåja... 
[ This Message was edited by: ppcrockar on 2003-04-27 16:30 ] |
Tack tack! Jag använder gprs. Ska fixa ipena, och se om det funkar! |
Puh!
Nu har jag följande inställningar, till ett Telia- mail konto.
Ink (POP3) - 213.67.108.241 Port 110
Utg (SMTP) - 194.22.190.4 Port 25
GPRS anslutning
Men den stannar vid, "söker server" -> "Server hittades ej"
Finns det någon mer inställning man ska göra ? =)
[ This Message was edited by: nrk on 2003-04-27 17:14 ] |
BS'n Joined: Mar 29, 2003 Posts: 67 From: Norway / Askim PM, WWW
|
Du nrk.
Du liker vel NRK1 på tv'n.
Som du får sett på her i norge.
He He
 it's me  I'm bad to write english, sorry  |
@ nrk
Du har inte Comviq Kontant va? Då kommer det inte att fungera eftersom de inte tillåter GPRS mer än via deras wap-gateway med kontant-kort.
Prova att sätta nollor framför de delar som bara har färre än 3 siffror.. så här:
Ink (POP3) - 213.067.108.241
Utg (SMTP) - 194.022.190.004
[ This Message was edited by: ppcrockar on 2003-04-27 17:32 ] |
Cytech Joined: Feb 19, 2002 Posts: > 500 From: Stockholm, Sweden PM |
@nrk
tycker din POP server verkar lite skum... testa 194.022.194.231 (mail1.telia.com) om du har mailadress hos Telia.
[ This Message was edited by: Cytech on 2003-04-27 17:35 ] |
mange69 Joined: Oct 07, 2002 Posts: 366 From: Sweden PM |
Såg länken till Pricerunner. Såg där att billiaste priset på en MCA-25 är 999 kr. Jag har precis köpt min på en Euronicsbutik och de sålde den för 695 kr då de sa att priset sjunkit. Nu börjar priset komma ner i vettiga nivåer. Trots allt är det ju bara en leksak...  |
Silvetisson Joined: Dec 11, 2002 Posts: 4 From: Sweden PM |
Tja vet någon om stereo-FM-radion HPR-20 är bra har tänkt köpa en sådan..... det jag är ute efter är en handsfree men tänkte att jag kunde slå två flugor i en smälllllll....... |
rob Joined: Aug 13, 2002 Posts: 151 PM |
Hej! Ibland får jag följande meddeland när jag wappar esato:* the content recieved was too large* lite skumt tycker jag när det bara e text som ska visas. Nån som har nån teori? /Rob
This message was posted from a T68i |
gareb Joined: Sep 05, 2002 Posts: > 500 PM |
Har fått detsamma men jag förstår inte heller varför.
Georgia aint no paradise. But a place I call home. |
|