Author |
Swedish Forum |
dragontrumpetare Joined: Dec 03, 2002 Posts: 231 From: sweden PM |
@krippe
Ingen fara... Trodde det var något fel igen...
The Truth is out there!!! |
|
Silvetisson Joined: Dec 11, 2002 Posts: 4 From: Sweden PM |
Tja åkte någon till El-giganten igår?? jag tänkte göra.. vet ni om dom har samma priser idag me?? |
gareb Joined: Sep 05, 2002 Posts: > 500 PM |
Har fått intrycket att Elgiganten är billigare än både Siba och Onoff.Är detta korrekt?
Georgia aint no paradise. But a place I call home. |
phonepro Joined: May 24, 2002 Posts: 10 PM |
@siv
njae, jag åkte inte dit iallafall, men priserna gäller fortfarande, men vissa av specialpriserna gällde enbart i den nya butiken i gbg och dom andra göteborgsbutikerna, det var inte samma dr-blad som delades ut i göteborgsområdet som i övriga sverige, det finns på el-gs hemsida i pdf format
@gb
överlag tycker jag att el-g är billigast följt av power, onoff 3a och siba dyrast, dock finns det ju alltid super erbjudanden hos alla som panasonic videon nv-fj630 för 1.490,- hos siba för ett tag sen, dom hade dock minus marginal på det priset
anledningen till el-gs priser är deras enorma lager, dom får inköpspriser som dom andra kedjorna inte kommer i närheten av, detta gör dessutom att det går att pruta hos el-g, något som är näst intill omöjligt hos dom andra
dom stora kedjornas störta problem är dom hastiga prissänkningarna på mobiltelefoner, då dom inte alls hinner med att rea ut modellerna, och blir därför sittande med modeller till sanslösa utpriser
kollade lite snabbt nu och följande priser får ju ses som lite väl höga jämfört med lägsta på pricerunner
onoff
t300 2296,- mot 1495,- på pricerunner
6610 3996,- mot 2770,-
6100 4796,- mot 3425,-
8910(inte i modellen) 8998,- till 9788,- mot 4590,-
den sistnämnda kommer dom nog aldrig bli av med till det priset, och när dom väl sänker priset så är det försent, speciellt som 8910i modellen redan är billigare på dyraste stället än onoffs pris på 8910
[ This Message was edited by: phonepro on 2003-04-24 14:02 ] |
tidningen mobil är ett vidrigt pr verktyg för tillverkarna, dom har inte intelligensen eller kunskaperna att ifrågasätta det som sägs till dom det allra minsta, hur faaaaan kan dom få göra en tidning??????
nu skriver dom om en ny telefon från LG som är världens första flipmodell med inbyggd antenn, då har dom åsidosatt Z1010, sendo m550, NEC e606, N22i och g8 som alla har inbyggd antenn och presenterats långt innan LG 5450
är dessutom tvungen att nämna följande text ur deras test av T600 som jag länge stört mig på
"Jämfört med T66 har man flyttat om tangenterna något, man har helt enkelt skjutit ihop dem och lagt in en tangent som går direkt till dina genvägar, det vill säga det som du använder ofta. Det är en bra knapp som säkert kommer att uppskattas av många."
ja den knappen fanns ju inte på T66an eller så...
om ni tröttnar på mina klagomål på mobil får ni säga till...
Tidningen Mobil
hahaahaha nu har jag lärt mig att använda smilies
[ This Message was edited by: phonepro on 2003-04-24 17:28 ] |
robin_87 Joined: Oct 25, 2002 Posts: 9 From: Sverige PM |
mobil är ju en skit tidning om man jämför med M3 till exempel, dom har ju fel ÖVERALLT,
trist att gjorde så stor förlust, bara dom inte lägger ner företaget NOKIA |
det var väldigt vad popularitetslistan för mobiltelefoner på pricerunner ser konstig ut?
http://se.pricerunner.com/phones/mobile/mobile-phones/browse
T68i kommer längst ner på första sidan? den har ju legat i topp hur länge som helst
var det inte nån som kommenterade priset på samsung V200 här för ett tag sedan(krippe om jag inte minns helt fel?)? nu har det dykt upp ett rimligare pris på pricerunner, 5700,-
http://se.pricerunner.com/phones/mobile-phones/146200/prices?allcountries=1
vart har cytech tagit vägen? inte ett inlägg sedans den 16e april...
börjar bli orolig...

[ This Message was edited by: phonepro on 2003-04-24 16:35 ] |
gareb Joined: Sep 05, 2002 Posts: > 500 PM |
Hoppas också att inte går i graven
[ This Message was edited by: GEORGIA REBEL on 2003-04-24 16:37 ] |
dragontrumpetare Joined: Dec 03, 2002 Posts: 231 From: sweden PM |
Jag tycker nog att M3 ibland också kan göra mysko saker som att t ex kora NOKIA 3510i till den bästa ungdomstelefonen. Satte nästan i halsen. Den förlorar ju nästan på punkt på punkt förutom Kalender, 4096 färger, och en hyvsad knappsats.
T300 vinner ju i nästan allt. irDA, bättre upplösning, bättre batterier, bättre MMS byggare, inbyggd e-mail, listan kan göra ganska lång. Jag tycker faktiskt att T300 är en bättre mobil än 3510i.
The Truth is out there!!! |
robin_87 Joined: Oct 25, 2002 Posts: 9 From: Sverige PM |
jo jag tycker okcså att t300 är bättre ärn 3510i, den är dessutom mycket mindre, men jag tycker ändå M3 är flera gånger mer prisvärd än Mobil |
Franz Joined: Jul 17, 2002 Posts: 32 From: Sweden PM |
Hej!
Någon som har koll på vad det kostar att uppgradera mjukvaran i en telefon (T39m) som inte längre har garanti kvar? Förslag på plats vore ju trevligt också (bor i Göteborg). |
3301 Joined: Aug 01, 2002 Posts: 124 From: sweden PM |
jag vet inte vad de kostar om man går till en service point
men om du går till en flash point brukar dom vilja ha en hundring..
om du har tur å går till en service point kan du nog få de gratis
här har du några st service points (någon har nog gått i konkurs, minns ej vilken)
Göteborg Standard ReConnect/EMTS Center Korsgatan 3 031-7437171 031-7437172 Enbart Ericsson service
Göteborg Standard 3P Megalans AB Östergärde Ind. Omr 031-558800 031-518356 Enbart Ericsson service
Göteborg Standard Engström Telecom AB Skånegatan 23 031-7715980 031-7715989 Enbart Ericsson service
// 3301 |
@frans
vilken mjukvara har du? senaste är R4A008
Lite lustigt, skulle prova att söka lite återförsäljare precis, och det fungerade inte alls? är det min dator som strular eller är det sajten som buggar?
@3301
sökte du fram dom nu?
[ This Message was edited by: phonepro on 2003-04-24 22:46 ] |
Franz Joined: Jul 17, 2002 Posts: 32 From: Sweden PM |
@3301
Tack för svaren. EMTS har gått i konkurs. Jag återkommer om vad det kostar att göra en uppgradering.
edit: Göteborg Standard Engström Telecom AB 312:- (inkl moms)
@phonepro
Det är en kompis telefon så jag har inte den exakta programvaruversionen i huvudet men det var R1 någonting vilket är riktigt dåligt då telefonen varit inne på service ett par gånger.
[ This Message was edited by: Franz on 2003-04-25 15:46 ] |
@frans
jag tycker att du ska fråga runt lite mer, för jag vet att det går att få det fixat gratis utan garanti
att erbjuda uppgradering för 312,- är i mina ögon olagligt, då vi har lagar i sverige som förbjuder ocker, och att uppgradera en mobiltelefon tar 30 sekunder aktivt arbete, resten av tiden sköter det sig själv, med en klassisk procentmätare som går långsamt upp till 100%, när den når 100% så är det klart
när det väl bär av så se till att batteriet är fulladdat och att simkortet är urplockat, då dessa saker kan påverka huruvida det lyckas
jag skulle uppgradera en T65a en gång och det misslyckades gång på gång till sim kortet togs ur, då löste det sig med en gång
är det ingen mer än jag som har problem med sökfunktionen för återförsäljare på deras hemsida? när jag söker på göteborg så får jag till svar att den inte känner igen adressen och Ö:et i gbg har ändrats till ett frågetecken? |
|