Esato

Forum > Regional > Europe, Middle East and Africa > Swedish Forum

Previous  123 ... 182183184 ... 375376377  Next
Author Swedish Forum
dragontrumpetare
T300
From: sweden
PM
Posted: 2003-04-17 10:03
Reply with quoteEdit/Delete This PostPrint this post
@Darkman

Jag skickar gärna SMS och MMS till dig, bara jag har pengar på kortet så* he he* Men nu måste vi lösa VODAFONE att det inte går att skicka MMS....

och sedan min möjlighet att skicka till e-mail addresser
The Truth is out there!!!
ppcrockar
P990
From: Sweden
PM
Posted: 2003-04-17 11:35
@ Martin

Hmm.. låter som om APN är felaktig eller saknas.

Kolla i datakonto i T68:n. Under Comviq MMS datakontot ska APN=mms.swipnet.se

Och under GPRS kontot ska APN=isplnk1.swip.net

@dragontrumpetare

Hmm.. var väl nått strul med MMS. Jag litar tyvärr inte riktigt på att MMS jag skickar med Comviq kommer fram. Ibland kommer dom fram ibland kommer dom fram efter 1 dag, och ibland kommer dom inte alls fram

[ This Message was edited by: ppcrockar on 2003-04-17 10:36 ]
dragontrumpetare
T300
PM
Posted: 2003-04-17 12:29
@PPcrockar

Som det är med SMS då alltså. Just nu försöker jag laddar ned nya MMS inställningar, fast gud var långsamma halebop är. Ibland undrar jag om TELIA egenligen vill ha HALEBOP,eftersom allt som har med halebop att göra är så mycket långsamt. Skulle jag gjort samma sak med TELIAS hemsida, så hade de kommit fram på en gång. Inte undrar på att halebop får så mycket skäll av sina kunder, TELIA skiter ju i om halebop funkar eller ej.

De vill säkert inte att folk skall ha halebop kontant utan deras vanliga kort TELIA REFILL
Fooo
T68 gold
PM
Posted: 2003-04-17 12:36
Ericsson P800. Har åtskilliga gånger fått autokonfig genom sms. Lyckas ändå inte komma ut på nätet genom gprs. felmeddelande: Aktiveringen nekades. Någon som kan tipsa?
ppcrockar
P990
PM
Posted: 2003-04-17 12:38
@ Fooo

Det låter ju nästan som att operatören inte aktiverat GPRS till dig. Ring till deras kundtjänst
nrk
T68i
PM
Posted: 2003-04-17 16:33
Hehe! Installerade nått script till Floats Mobile Agent, så nu kan jag höja/byta låt/playlista bla bla, med t68iiiiii:n Kanske har funnits länge, men jag tyckte det var grymmt iaf
dragontrumpetare
T300
PM
Posted: 2003-04-17 16:55
@darkman

Det verka vara så att du inte har din MMS tjänst aktiverat hos VODAFONE. Ring till kundtjänsten så sätter de igång den. Men du kan inte skicka MMS till mig ändå. Något är fel mellan operatörerna, fast de vet inte om det själva.* suck* VODAFONE trodde mig iallafall, så de skall göra en felsökning. Men TELIA är omöjliga att ha att göra med. Halebop skall vi inte bara prata om. Samtalet går bara fram och tillbaka. Har skrivit till dem att skicka mig MMS inställningarna för halebop, skicka mig ett nytt SIM kort. Detta sade jag redan för 2 veckor sedan. De snackar fortfarande om att avvakta... GRRRRR HALEBOP ÄR FÖR FAN OMÖJLIGA! De jobbar som sniglar. Skicka de efter inställningarna själv, tror du att jag fått dem till mobilen. Nä, fick däremot ett" välkommen-till-halebop-MMS-och-du-skall-få-inställningarna-skickade-SMS". Men inställningarna kom aldrig. Vad håller de på med egentligen? Varför tror de att de har att göra med en amatör? Har alltid haft rätt när det gäller felsökningar, utan att ens ha tekniken. Så mycket problem som jag haft med dessa, och de tror hela tiden att jag behöver hjälp precis som en nybörjare. Jag pratar om fel i systemet, och de tror att jag har lagt in någon inställning fel. Grrrrr
robin_87
T610
From: Sverige
PM
Posted: 2003-04-19 02:07
min t300 har börjat bete sig konstigt, när jag inte har användt den på någon timme ställer den sig i inloggnings läge likadant som när man satt igång telefonen och ska slå in PIN kod, det har hänt flera gånger att den har gjort så,det blir irriterande i längden, man kan ju inte ringa till mobilen eller något när den är så och det är inget kul om man inte märker det. det hjälpte inte att uppgradera, vet någon vad det kan vara för fel?

dragontrumpetare
T300
PM
Posted: 2003-04-19 09:52
@Robin_87

Måste helt klart vara en programvarebugg... Testa att uppdaterade programvaran i mobben. Så försvinner säkert problemet.
robin_87
T610
PM
Posted: 2003-04-19 16:31
Jag uppgraderade förra veckan men det försvann inte, på jag har senaste program varan

This message was posted from a T300

dragontrumpetare
T300
PM
Posted: 2003-04-19 20:07
@Robin87

Tja, då kan du ju vara fel i hårdvaran... Någon komponent som kanske glappar.

@alla

Nu funkar det att ta emot ifrån VODAFONE också... Nu är det bara e-posten kvar.

aronsson
T300
PM
Posted: 2003-04-19 21:13
är det någon mer som har problemet med sin t300 att den hakar sig ofta när man sätter på/stänger av???
I´m number one...
so why try harder
ppcrockar
P990
PM
Posted: 2003-04-20 16:07
T610 är en kanontelefon!!

Jag fick testa en polares T610 (han jobbar på SE) en liten stund. Den är riktigt läcker designmässig, den fysiska storleken är nästan exakt samma som T68:an och skärmen.. ja, vad kan man säga... skärmen är fantastisk. Klara fina färger.

Kameran verkar oxå bra, uppdateringen på skärmen när man använder kameran är ganska snabb. Kanske inte riktigt så snabb som P800:an är men snabbt nog. Ljusår bättre än MCA-2x kamerorna, men nått annat var väl iofs inte att vänta

Ingen seghet vad jag kunde märka. Allt flöt på fint i menyer och sånt. Användargränssnittet utnyttjar verkligen färgerna på skärmen, snygga skuggningar och sånt. Väldigt propert och snyggt.

Tar väl dock en liten stund att vänja sig vid att använda "softkeys" i menyerna om man är inbiten Ericsson användare. Men det fungerade fint, bara det att man får nog vänja sig lite

Enligt honom så skulle telefonen släppas om ca 2-3 veckor. Men vi får väl se.... jag vet iallafall vilken som blir min nästa telefon.
Krippe
W595 White
PM
Posted: 2003-04-20 18:18
Jag ska köpa en t610!
Funderar på att köpa HBH-60 handsfreen oxå!

Vet inte om jag har användning för den men det är kul med teknikprylar!
robin_87
T610
PM
Posted: 2003-04-20 19:03
jag ska lugnt också köpa en t610 men jag ska vänta och köpa den där MP3 spelaren som kommer senare i år, den verkar grym! du har inte några bilder på den som du tog när du fick testa den?
Access the forum with a mobile phone via esato.mobi
Previous  123 ... 182183184 ... 375376377  Next
Goto page:
Lock this Topic Move this Topic Delete this Topic