Author |
Swedish Z1010 Thread |
Masa Joined: Oct 27, 2002 Posts: 10 PM |
Jag längtar.
Har beställt från comviqs hemsida.
För 1 1/2 vecka sen.
Hoppas den kommer denna veckan.
JAG VILL HA DEN NU.
|
|
screwpull Joined: Mar 24, 2002 Posts: 12 PM |
MP3 filer knastrar hos mig med, dock har jag konverterat några filer till formatet AAC som egentligen är en MP4 variant och då får jag inget knaster alls. Kör man iTunes som jag på Mac så får filerna ändelsen M4A, ändrar man den till MP4 så fungerar det utmärkt i Z1010, dessutom blir filerna mindre och man får plats med mer med lika bra ljud som MP3. Har dunkat i ett 128MB duo kort. Eftersom iTunes till Windows är mer eller indre exakt lika så ska det samma förfarande fungera. Min misstanke är att MP3 uppspelningen är jäkligt kass i Z1010 just nu om inte det kan bero på dålig fimware i vissa telefoner. De kan behöva flashas om enligt SE supporten när ringde och förklarade fenomenet. |
SilveR. Joined: May 03, 2002 Posts: > 500 PM |
@xtrem
bara dra ner theme creator från SE och börja mecka. eftersom Z1010 e inte lika vanlig som T610 och K700 i övriga länder, då får man mecka themes själv, såg att drBrain har gjort 3 shysst themes till Z1010, de ska finns på esatos. om du söker på esatos theme forum section.
Angående Mp3 som knastrar, finns inte på mitt exe av Z1010 . använder den som mp3 spelare dagligt, de flesta mp3or ligger på 192kbs, några 128kbs. med 128megs duo får det ca 25låtar plus andra grejer..
|
drbrain Joined: Jun 13, 2002 Posts: 43 From: Helsingborg, Sweden PM, WWW
|
Edit: Nu finns det fyra tema. 'Raptor' är det nya för idag
Mina tre tema som nämnts ovan finns också här.
http://ericzone.mine.nu/drbrain/Z1010/
[ This Message was edited by: drbrain on 2004-06-29 14:53 ] |
bellman Joined: Jun 29, 2004 Posts: 0 PM |
Hej!
Kommer köpa min z1010 idag, men tänkte ställa en fråga under tiden.
Klarar z1010 att hantera memory stick pro duo? Eller endast memory stick duo?
Vad är skillnaden mellan dessa typer av minnet egentligen? (vet att det inte hör till i denna tråd, men hoppas att det går bra ändå)
|
fimpiel Joined: Mar 14, 2002 Posts: 132 From: Sweden PM |
----> bellman:
Din fråga är ju högst relevant för z1010, så du behöver inte be om ursäkt =)). Men så vitt jag vet fungerar inte Duo Pro korten till telefonen, alltså är max minnesmängd 128mb, tyvärr. Varför har jag inte satt mig in i, men det är väl lite olika teknik på korten antagligen. Har precis köpt min z1010 och är nöjd förutom några småbuggar, men jag har inte senaste mjukvaran heller (Telia).
Förresten, någon som vet om man kan flasha en Telia Go-lur hos servicepoint, eller måste den gå via Telia? |
xtrem Joined: Apr 08, 2002 Posts: 257 From: Stockholm, Sweden PM |
screwpull: R1C är väl fortfarande senaste? |
nosnaj Joined: Jun 06, 2004 Posts: 48 From: Sweden PM |
Comviq körde fint erbjudande idag mellan kl 20-23 hos vissa ställen tex aircall, siba, phonhouse iaf i gbg och sthlm
Z1010 med 18månaders Compis 495:-
Sen om man går över till tex dag skulle det innebära
495+18*69+200=1937:-
Det borde väl vara hutlöst billigt? Dessutom gratis wap...
Synd att man köpte en K700 förra veckan, annars hade jag iaf klippt till. |
xtrem Joined: Apr 08, 2002 Posts: 257 From: Stockholm, Sweden PM |
yepp det var en väldigt nice deal. synd bara att de inte hade speciellt många att sälja, iaf de affärer jag var i. |
Snacka om tur. Skulle ju in och köpa min z1010 igår och på väg in till stan ser man annonsen om z1010 för 495kr istället för 1995kr. Då blev man glad ska jag säga.
Nu har man den, laddade över natten och satte igång och pillra på den imorse. Jag hann surfa i ca 5 min och ringa ett samtal på 30 sek innan batteriindikatorn sjönk med ett steg. Hoppas på att batteriet inte är "trimmat" ännu... (annars är man redo med laddare hemma, i bilen och på jobbet)
Annars är det första intrycket positivt, ska bara köpa till 128mb (störta möjliga ) stick duo och börja hårdköra media spelaren.
Fortsättning följer... |
nosnaj Joined: Jun 06, 2004 Posts: 48 From: Sweden PM |
@bellman Hehe, grattis till ditt kap  |
Masa Joined: Oct 27, 2002 Posts: 10 PM |
vilken tid det tar att skicka filer med usb kabeln.
Ska det göra det?
en mp3 låt tar längre tid än låten är lång |
Johnex Joined: Nov 26, 2002 Posts: > 500 From: Stockholm/Sweden PM, WWW
|
jag skulle rekomendera att du går ner till clas olson och köper en 6 i 1 card reader........64mb på 15 sekunder.
|
Leks Joined: Jan 12, 2003 Posts: > 500 From: Sweden PM |
Quote:
|
On 2004-06-29 21:43:26, nosnaj wrote:
...Sen om man går över till tex dag skulle det innebära
495+18*69+200=1937:-
|
|
Måste man inte ha kompis abbonemangent?
Dom tog väl det bara för att det är det dyraste, tror inte man kan byta under bindnigstidens gång...
Annars tänker jag slå till även på det dyra priset
Som blir 3437kr:- , vilket ändå är ett bra pris!
|
masa: har inte testat usb ännu, jag kör med en kortläsare än så länge.
Laddade ner några mp3 låtar och lyssnade, klart över förväntan. Men som det tidigare sagts kan man högst ha 128mb. (den begränsning hade MMC länge, men nu finns det större MMC-kort så vi får hålla tummarna för framtida större MSD-kort)
Det där med minnet förvirrande mig lite i början. I de flesta recentionerna och annonserna står det att z1010 har 40MB minne, vad som inte framgår är att 32 av dessa är på ett extra MSD-kort.
|
|