Esato

Forum > Regional > Europe, Middle East and Africa > Hej alla! Här är ett Svenskt T300/T310/230/T290i forum!

Previous  123 ... 181920 ... 252627  Next
Author Hej alla! Här är ett Svenskt T300/T310/230/T290i forum!
dragontrumpetare
T300
From: sweden
PM
Posted: 2003-03-22 11:04
Reply with quoteEdit/Delete This PostPrint this post
@Jyrgen No 1

Tja, det beror på att SONY ERICSSOn beslutat att människor inte skall kanna ta bort fördefinierade objekt, T ex Teman, Ringsignaler m m. Har också hört talas om att det skall finnas någon programvara som skall kunna radera backuppen, men det är visst rykten. Många gånger går det att radera bilderna, men du får inte frigjort minne.

Jerry

P.s. Hoppas jag svarade på din fråga, och inte svamlar bort mig.
The Truth is out there!!!
dragontrumpetare
T300
PM
Posted: 2003-03-22 11:41
Jag invitera även T310 användarna... Det är ju trots allt Lillbrorsan till T300. Nästan samma mobbe med samma specifikationer, förutom kalender & 32 kanalers polyfoniska ringsignaler.

Jag har sett en viss försämring av det goda tycke angående T300. Vi här har märkt att minnet är så dåligt att det finns många som börja undra om det inte finns en bättre mobbe, med bättre minne, någon annanstans? Men jag tror att det är i princip det som de flesta här inne reagera på. Hade minnet verkligen varit på 1 Mb, som faktiskt är hela minnet i mobilen, så hade nog många varit nöjda. Jag är jäkligt nöjd över mobilen, helt klart ett bra köp, men på sista tiden har även jag börjat undra om SONY ERICSSON över huvudtaget kommer att lyssna på de som köpt T300. Hade de lyssnat, så hade de givit oss valmöjligheten att själva få besluta om vi skall ha de fördefinierade sakerna i mobben, eller inte. EMS-bilderna och I-melody signalerna gör mig detsamma, eftersom de fyller knappt något minne alls, så de får enligt min mening gärna vara fördefinierade. Men Teman, Poly, färgbilder...dessa saker är enligt min mening stora saker, som vi själva skulle få bestämma om vi vill ha kvar eller inte.

Vi T300 användare borde faktiskt gå ihop, och skriva e-mail till flretaget och kräva en SW som faktiskt gör detta möjligt. I skrivandets stund, så har t o m T310 samma bugg ( som det nästan är). EN massa saker som inte går att ta bort.

Om Sony Ericsson lyssnade på oss, och gav oss detta, så tror jag att många här inne, skulle börja bli positiva över mobben igen.

Tycker det är tråkigt att allas våra favorit mobbe, nästan bara får klagomål, och detta p g a minnet. Låt oss ändå minnas att det faktiskt är den bästa mobben funktions mässigt. Inte mycket buggar finns i den. Den är faktiskt riktigt bra.

Jerry
corez
Satio Black
From: Sweden
PM, WWW
Posted: 2003-03-23 22:58
Quote:

On 2003-03-21 17:31, sillolle wrote:
Nu änligen har jag fått igång Tony Hawk på min T300
jag fick aldrig något mail svar från SE men jag fick ett nytt SMS med länk till där man tar hem spelet och nu hade dom gjort om så man tar ner 4 filer istället för 6 spelet är på 117 kb så ni vet hur mycket man måste ha ledigt

Vart fick du tag på det?

mvh Jonas
Los_Fredricos
T300
PM
Posted: 2003-03-24 15:46
Quote:

Vi T300 användare borde faktiskt gå ihop, och skriva e-mail till flretaget och kräva en SW som faktiskt gör detta möjligt. I skrivandets stund, så har t o m T310 samma bugg ( som det nästan är). EN massa saker som inte går att ta bort.

Jerry

Tycker det låter alldeles utmärkt...

Men frågan är om dom kommer lyssna...
dragontrumpetare
T300
PM
Posted: 2003-03-24 16:11
@Los_fredericos

OM det går... Jag är säker på att det går. Idag lyssnar de inte på oss bara för att det antagligen bara kommer sporadiska klagomål. SONY ERICSSONS Helpdesk har sagt att de fört vidare detta, men ännu ingen programvara.

Detta borde ju faktiskt betyda att det nog är dax för mobilens köpare och ägare att försöka påverka. T300 är ju faktiskt en toppen mobil, men p g a detta med minnet, tappar den faktiskt sitt egentliga mening.

Ha det bra

Jerry
Los_Fredricos
T300
PM
Posted: 2003-03-24 17:57
Det är klart. För om alla som köpt den skulle klaga måste dom ju agera. Men det är klart, det är inte alla som har telefonen som använder den till att ladda ner spel, bilder mm. Men visst är det många som behöver så mycket utrymme som möjligt.. Däribland jag. Förresten..Vart får man tag på tony hawk?

This message was posted from a T300

Leks
Xperia X10 Black
PM
Posted: 2003-03-24 21:24
@Los_Fredricos
www.sonyericsson.com/fun
Leks
Xperia X10 Black
PM
Posted: 2003-03-26 14:57
Efter att jag har köpt min telefon och mina kompisar har testat den så har 3 st köpt en T300.
Jag tror inte dom hade gjort det om dom inte hade testat den.
dragontrumpetare
T300
PM
Posted: 2003-03-26 18:47
@ Leksandfan

Bara det säger vilken jäkla bra mobil T300 egentligen är.

@alla

OKey, någon som har problem med att skicka MMS till e-mail adresser? Det har jag. De blir skickade, men kommer inte fram. Det funkade tills jag uppdaterade till nya programvara. Någon annan som märkt att det bara går att skicka MMS till mobiler?

Och så har ett litet problem. Har enligt min mobil 149Kb upptaget minne i mobben i spelmappen, men jag har ju faktiskt inga spel där? Hur kan det komma sig? DÅ till min fråga, eftersom jag antar att det betyder att jag måste göra en master reset igen, om det finns någon där ute med en P800, eller T300 med mycket minne, som kan hjälpa mig vara en tillfällig hårddisk. Sedan när jag uppdaterat, så skicka denne person bara tillbaka allt igen. Tack på förhand. Svara till min mobbe...+46738140000

OBS!!! Tänk på att COMVIQ och VODAFONE användare inte kan skicka till TELIAS nät... Jag har halebop.
robin_87
T610
From: Sverige
PM
Posted: 2003-03-26 19:22
fan vad ni klagar egentligen tror inte att man kan slänga ihop en ny programvara bara så där,
har också en HPR-20 och måste säga att den är suverän, inget att klaga på (ljudet är super).

är det någon mer som kommer byta till en T610 nör den kommer i maj förutom jag?

rOBIN
Leks
Xperia X10 Black
PM
Posted: 2003-03-26 22:06
@robin87
Jag kommer nog att köpa en t610 om den blir billigare och kommer ut före Neonode.

F*n också måste priset gå ner på t300 (1650kr) nu när man snart ska sälja den!
Få väl lura nån klasskamrat att köpa den
robin_87
T610
From: Sverige
PM
Posted: 2003-03-26 22:10
håller med dig, har tänkt precis likadant, men jag har ju en communicam MCA-25 till också och då får jag nog mer för den än en utan kamera
dragontrumpetare
T300
PM
Posted: 2003-03-27 12:57
Tänka sig vad konstigt. Nu börjar mina MMS meddelanden som jag skickade till e-mail addresser poppa in... Konstigt... Vad långsamt nätet måste vara just nu...

Jerry

sina89
T310
From: Stockholm, Sweden
PM
Posted: 2003-03-28 19:36
vad snackar alla om att d inte går ta bort teman o såna saker som fanns från början?? ja har en t310 o d e bara att trycka på C knappen när man har markerat d man vill ta bort.....
Cytech
G900 Brown
From: Stockholm, Sweden
PM
Posted: 2003-03-28 19:54
Quote:

On 2003-03-28 19:36, sina89 wrote:
vad snackar alla om att d inte går ta bort teman o såna saker som fanns från början?? ja har en t310 o d e bara att trycka på C knappen när man har markerat d man vill ta bort.....

har du kollat minnesstatusen efter du tagit bort nåt?
du har inte mer minne ledigt även om du tar bort något av de förinstallerade...
Access the forum with a mobile phone via esato.mobi
Previous  123 ... 181920 ... 252627  Next
Goto page:
Lock this Topic Move this Topic Delete this Topic