Esato

Forum > Regional > Europe, Middle East and Africa > Swedish Forum

Previous  123 ... 179180181 ... 375376377  Next
Author Swedish Forum
dragontrumpetare
T300
From: sweden
PM
Posted: 2003-04-15 23:25
Reply with quoteEdit/Delete This PostPrint this post
Grattis Georgia.... För det gör det inte hos mig. Förstår inte varför de inte kan fixa felet* suck*
The Truth is out there!!!
robin_87
T610
From: Sverige
PM
Posted: 2003-04-15 23:42
jag ahr alltid den rätta tekniken vad gäller fotografering
gareb
Xperia X10 Mini Black
PM
Posted: 2003-04-15 23:43
@dragontrumpetare

Konstigt det har inget med Halebop att göra då?
Georgia aint no paradise. But a place I call home.
dragontrumpetare
T300
PM
Posted: 2003-04-16 09:41
@Georgia Rebel

Jag, börjar nästan tror att Halebops kunder bara får skicka inom TELIAS nät, och halebops kundtjänst vet inte om detta-

Men det ser visserligen ut som att det går att skicka till COMVIQ... Fast har inte sett något bevis ännu.
mrNoodles
Xperia X10 Black
From: Sweden
PM
Posted: 2003-04-16 10:56
Morrn morrn alla!

Vet ni om det funkar att skicka MMS från en P800 som innehåller både röst och bilder till en mottagare som har en T68i?
dragontrumpetare
T300
PM
Posted: 2003-04-16 12:01
morgon igen!

Måste be er om en tjänst. Som ni säkert alla vet så verka jag har problem med min MMS tjänst. Som det ser ut nu. Kan jag inte skicka/ta emot MMS till/ifrån e-mail, VODAFONE och COMVIQ.

Men just nu är jag inte säker. Har hört folk som säger att de får konstiga SMS ifrån mig. SÅ nu undrar jag. Om det finns någon VODAFONE anhängare, Comviq anhängare, samt halebop/telia, som kan skicka ett test MMS till mig. Måste ju faktiskt veta om det verkligen är ett fel. Det enda jag vet definitivt är att jag inte kommer fram till e-mail addresser.

Mitt mobilnummer är: 0738-140000

Jag ber... skicka ett test MMS.

[ This Message was edited by: dragontrumpetare on 2003-04-16 11:02 ]
ppcrockar
P990
PM
Posted: 2003-04-16 12:34
@ dragontrumpetare

Jag har skickat ett test MMS från ett Comviq abbonemang till dig... Vi får väl se om det funkar
dragontrumpetare
T300
PM
Posted: 2003-04-16 13:09
@ppcrockar

Jag kan tala om att den har inte kommit fram ännu. Men det kanske tar tid?

ppcrockar
P990
PM
Posted: 2003-04-16 13:33
@ dragontrumpetare

Hmm.. låter ju inte så bra. Det borde ju komma fram hyffsat sanbbt tycker man ju. Kasst om det inte funkar som det ska...
Cytech
G900 Brown
From: Stockholm, Sweden
PM
Posted: 2003-04-16 15:00

varför ska Mobil alltid vara så pigga på att skriva om nya mjukvaror? *suck* får ju hur mkt som helst å göra ju
nrk
T68i
PM
Posted: 2003-04-16 15:23
Har comviq skitit ihop sig rejält nu eller. Nån som kan skicka MMS idag? blaaaa. Jag kan varken taemot eller skicka. Nån som kan testa och skicka ett MMS till mej?! tack. 0704-069997
Krippe
W595 White
PM
Posted: 2003-04-16 19:26
@dragon

Jag har skickat mms till dig! Har Telia med samma nr-serie som dig,0738!
robin_87
T610
From: Sverige
PM
Posted: 2003-04-16 19:45
trist med dina mms problem, mitt mms fungerar felfritt vad jag har märkt i alla fall, är det någon som har information om Z1010?
phonepro
T66 black
PM
Posted: 2003-04-16 20:28
jaha, å så har då mobil.se publicerat ytterligare nyheter om bluffprodukter, dom kanske borde lära sig att ifrågasätta lite innan dom publicerar, som det är nu så börjar dom likna kvällspressen mer än fackpress

http://www.mobil.se/nyheter/visa.asp?id=6522&sid=1

för er som inte förstår bluffen med det hela så får jag väl förklara

det enda prylen eventuellt skulle kunna göra(jag tror inte ens den klarar av det) är att välja ETT nät när den startar upp enligt en lista som finns inlagd, sen så använder du det nätet till alla samtal, SMS och data

problemet är bara att en operatör är ALDRIG billigast på allt i ett land, jag har då aldrig varit med om det ivarjefall

först får du ta hänsyn till minst 4 olika tidszoner, precis som i sverige, typ 8-18 eller 7-19(ibland ännu fler), sen vart samtalet skall gå, inrikes fasta nätet, inrikes egna mobilnätet, inrikes övriga mobilnät, utrikes sverige fasta nätet och sist utrikes sverige mobila näten(priset skiljer faktist på sverige fasta och mobila nätet hos vissa utländska operatörer)

sen SMS som också skiljer mellan olika operatörer, och sist då gprs/csd som iofs kanske inte fungerar överallt

nu förstår ni säkert att det är en bluff

enda sättet som en sådan produkt skulle kunna fungera på är om den aktivt valde operatör inför varje samtal eller sms men eftersom det inte finns prefix inom mobiltelefonin som i fasta näten så skulle den behöva söka ny operatör inför varje samtal, eller SMS och då förstår man ju snabbt att det är så dumt så det är inte sant

dessutom skulle företaget bakom produkten dagligen behöva kolla av samtrafiksavtalen och priser mellan minst 200 olika nätoperatörer enligt deras egen lista

kostnaden för detta är ju rent idiotisk

inköpspriset för prylen skulle enligt mobil vara runt 2000,-

undra om nån är så dum så dom köper en sån pryl?

enligt företagets hemsida så säljs deras produkter av flera stora kedjor i sverige, men detta stämmer knappast

när man kollar igenom företagets övriga produkter så ser man snabbt att allt är bluff, om man har lite kunskaper om hur mobiltelefoner fungerar

om man verkligen vill komma billigt undan i utlandet så är enda sättet att skriva ut prislistor för det landet man ska till från sin operatörs hemsida, och sen lusläsa den inför varje samtal och välja operatör manuellt

ni som klagar på att MMS inte fungerar, gör ni några felanmälningar till era operatörer? om ni inte gör det så är det kanske inte så konstigt om det dröjer innan felen avhjälps

enligt tele2s status så har dom vissa problem med SMS tjänsten, kanske det även drabbat MMS?

http://www.tele2.se/kundservice/aktuell_status/showticket.phtml?tnr=696&area=mobiltel

såg precis att vi gått förbi "Pinas EB - (who, when and where)" i antal inlägg

@cytech

att du får mycket att göra med uppdateringar, skulle ju undvikits om SE gjort som siemens, dvs att låta kunderna uppdatera själva hemma

SE skulle verkligen underlätta om dom gjorde det, det känns som att SEs telefoner är dom som behöver uppdateras mest av alla märkena, eller vad tycker ni?

@robin

du frågade om exakt när T610 släpps, givetvis är frågan omöjlig att svara på, men enligt GEAB så kommer den i mitten av juni

http://www.mobil.se/nyheter/visa.asp?id=6507&sid=1

intressantare är väl att introduktionspriset verkar bli mycket lägre än vad det var när T68m och i släpptes

http://se.pricerunner.com/phones/mobile-phones/148530/prices

så mycket funktioner har man nog aldrig fått för en sådan peng, hade den bara haft högtalarfunktion så hade den varit perfekt funktionsmässigt
Krippe
W595 White
PM
Posted: 2003-04-16 21:26
Jag upptäckte nu är när jag får ett mms så tänds inte belysningen, det är bara sms signalen som hörs! Jag har en t68i R6a. Ska det verkligen vara så? Retar mig lite.
Access the forum with a mobile phone via esato.mobi
Previous  123 ... 179180181 ... 375376377  Next
Goto page:
Lock this Topic Move this Topic Delete this Topic