Author |
Swedish Forum |
gareb Joined: Sep 05, 2002 Posts: > 500 PM |
Jag tycker att lampan var bra
This message was posted from a T68i |
|
robin_87 Joined: Oct 25, 2002 Posts: 9 From: Sverige PM |
jag håller okcså med, LAMPAN är bra, tycker dom ska införa den på dom nya modellerna, inte bara en röd lampa som blinkar när bateriet är slut som på t300 och t310, |
dragontrumpetare Joined: Dec 03, 2002 Posts: 231 From: sweden PM |
Saknar nog också lampan. Det var tryggt när man skulle somna och låg i sängen. Då ser man den gröna blinkande lampan... och då känner man sig lugn och vet att telefonen funkar... och så somnar man.
The Truth is out there!!! |
Krippe Joined: Oct 23, 2002 Posts: 67 From: Sweden PM |
Quote:
|
On 2003-04-10 22:27, dragontrumpetare wrote:
Saknar nog också lampan. Det var tryggt när man skulle somna och låg i sängen. Då ser man den gröna blinkande lampan... och då känner man sig lugn och vet att telefonen funkar... och så somnar man.
|
|
Fan, det är ju så man får en tår i ögat!  |
Froddan Joined: Jan 18, 2002 Posts: > 500 PM |
Quote:
|
On 2003-04-10 23:36, Krippe wrote:
Quote:
|
On 2003-04-10 22:27, dragontrumpetare wrote:
|
|
Fan, det är ju så man får en tår i ögat!
|
|
Ähh, den jäveln är bara störande vid nattkörning med mobilen i hållaren på instrumentpanelen. |
Mirsad Joined: Dec 30, 2002 Posts: 3 From: Falun PM |
Är de nån som kan ge mig ett förslag på en bra mobil jag kan köpa... Tack!
This message was posted from a Nokia |
3301 Joined: Aug 01, 2002 Posts: 124 From: sweden PM |
Mirsad
vänta på t610.
eller så väntar du till hösten. då kommer säkerligen en massa nya telefoner förhopningsvis fulla med funktioner.
sen kan du ju vänta på N1 fast.. de känns juh lite osäkert iofs.
kanske finns innan sommarn .. vem vet..
// 3301 |
phonepro Joined: May 24, 2002 Posts: 10 PM |
@Krippe
T610 har blinkande nätindikator, den sitter dock inte där den brukar, utan mitt i joysticken, modellen saknar även uppskattade batteritider i statusläget
huruvida man gillar nätindikator eller inte hade vart ganska ointressant egentligen, om ericsson gett sina kunder möjlighet att ställa in det själva i menyn om den ska blinka eller inte
en annan grej om nätindikatorn, under 2000 när ericsson presenterade T39 och T68m så angav dom som orsak till hur dom lyckats trimma upp passningstiderna så mycket bl a att dom sänkt blinkfrekvensen på toppindikatorn och under 2000 så kom en ny mjukvara till T28s där lampan plötsligt blinkade långsammare, och passningstiden blev mycket riktigt bättre, det var iom den mjukvaran som dom ändrade den officiella passningstiden till 75h på T28an
så långt allt väl, för sen dess har alla modeller haft långsammare blinkning, vilket även är mindre störande, men när T66an släpptes så blinkade den plötsligt snabbare än nånsin, villket är rent idiotiskt för den modellen har nog problem med batteritiderna som det är pga den strömslösande gröna belysningen, ska bli kul att se om dom rättat till detta i nya mjukvaran 460, ska uppgradera på måndag tänkte jag
jag kommenterade tidigare mobils test av T100 i förra tidningen, där dom skrev att den hade "monofiniska ringsignaler"
idag kom testet ut på deras websajt och nu står det att den har "Mononofoniska"
Det har kommenterats tidigare här på den svenska tråden, och jag kan inte minnas att jag någonsin varit med om en tidning som har så mycket faktafel, felstavningar, motsägelser, förvirrande artiklar, klantiga kommentarer och sanslöst idiotiska slutsatser
dom har ju fått en ny chefsredasktör, men det verkar inte hjälpa speciellt mycket
[ This Message was edited by: phonepro on 2003-04-11 09:01 ] |
dragontrumpetare Joined: Dec 03, 2002 Posts: 231 From: sweden PM |
@phonepro
Du får välan ge honom en chans. Tro att det är Niklas som fortfarande har lite med planeringen att göra. Tar nog ett tag innan den ny abli varm i fötterna, eller vad det heter.
The Truth is out there!!! |
kevin81 Joined: Mar 12, 2002 Posts: 390 From: Stockholm, Sweden PM |
Från ett till annat: jag såg Z1010 här om dan, i Kista. Det var en Ericsson anställd som stod och videokonfade med telefonen.
2 slutsatser:
Z1010 kommer att komma ut inom en snar framtid (dvs. troligtvis inga förseningar.)
3G nätet har kommit igång i Sverige och det är välfungerande.
|
Cytech Joined: Feb 19, 2002 Posts: > 500 From: Stockholm, Sweden PM |
Quote:
|
On 2003-04-11 12:10, kevin81 wrote:
Från ett till annat: jag såg Z1010 här om dan, i Kista. Det var en Ericsson anställd som stod och videokonfade med telefonen.
2 slutsatser:
Z1010 kommer att komma ut inom en snar framtid (dvs. troligtvis inga förseningar.)
3G nätet har kommit igång i Sverige och det är välfungerande.
|
|
3G näten har varit igång ett bra tag, men sen att inte speciellt många haft tillgång till det är väl en annan sak om Z1010 lanseras enligt planerat kan nog hänga mycket på 3G operatörerna, utan fungerande 3G nät har du ju endast användning av den som GSM telefon å då kan du ju inte utnyttja speciellt mkt av de extra funktionerna den har. Har redan sett två eller tre som gått runt med den i Kista, å nån som gick runt med nån annan, kan ha varit NEC's 3G telefon |
mrNoodles Joined: Feb 28, 2002 Posts: > 500 From: Sweden PM |
Man saknar nästan "hund görat" i Kista gallerian
Maten på Oasen (heter de va!?) o alla möjligheter att se nya coola telefoner, minns när ja såg en "dam" gåendes med en P800 i handen, dock var det ingen av de jag jobbade med som förstod min exaltering Dom var mer intresserad av feedrar hit o feedrar dit (det är nåra km. feeder som ligger i gallerian och garaget kan ja lova ) O de bara i 3´s nät!!
|
robin_87 Joined: Oct 25, 2002 Posts: 9 From: Sverige PM |
fan vad bra att det finns en nätindikator på t610 jag gillar den verkligen |
mrNoodles Joined: Feb 28, 2002 Posts: > 500 From: Sweden PM |
@phonepro
Mobil är nog bland de största skämten tycker ja.. Deras sida är som om kalle 5år och johan 4år leker tidning i nåns källare pch har lånat pappas dator... så myclet reklam att de tar en evighet att ladda sidan, men då har ju jag "bara" en 10Mbits uppkoppling...
Jag förstår varför den förra chefredaktören flydde  |
gareb Joined: Sep 05, 2002 Posts: > 500 PM |
Tur att nätindikatorn fick plats men dåligt att tog väck tidindikatorn.Jag använder den en hel del.
Georgia aint no paradise. But a place I call home. |
|