Author |
Swedish Forum |
rob Joined: Aug 13, 2002 Posts: 151 PM |
@Cytech
Cytech skrev: kretskortet är från en T68i (har jag för mig), men det ser likadant ut på en T68m.... volymknappen sitter fasttryckt på bakkåpa med fyra tittar man på bakkåpans insida finns fyra piggar från volymknappen (de nedre är något större), dessa piggar är det som i sin tur ligger mot "spaken" på volymswitchen så att volymen går att höja/sänka
Om jag förstått det rätt så är det alltså ingen del som ska sitta mellan volymknappen o "spaken" på volymswitchen? Volymknappen verkar vara intakt, den har de fyra pluppar du beskriver. Problemet är att de inte når ända fram till spaken på volymswitchen.
(bör kanske tillägga att på min telefon, till skillnad från den på bilden, så ligger inte den "svarta plastdelen klädd i silver" som "spaken" på volymswitchen sitter fast i pararellt med bakkåpans insida utan är istället monterad med ett större mellanrum upptill, därav slutsatsen att det fattas en del. Eller kan det va så att den har rört på sig, alternativt att "m" modellerna hade en annan lösning?)
Förstår att du har annat att göra
tacksam för svar
rob
[ This Message was edited by: rob on 2003-04-02 08:35 ]
[ This Message was edited by: rob on 2003-04-02 08:36 ] |
|
Cytech Joined: Feb 19, 2002 Posts: > 500 From: Stockholm, Sweden PM |
@rob
låter som volymswitchen börjat lossna i lödningarna och sitter för långt in på kretskortet...
Förstår att du har annat att göra
du skulle bara veta
|
@Cytech Tack som fan!
haha, fick just volymswitchen i knäet! hahaha, e det svårt att löda?! hahahaha |
Quote:
|
On 2003-04-02 10:22, rob wrote:
@Cytech Tack som fan!
haha, fick just volymswitchen i knäet! hahaha, e det svårt att löda?! hahahaha
|
|
njaäe... det är väl inte speciellt svårt, bara du har tillgång till lödutrustning och att det bara är volymswitchen som lossnat så den inte tagit lödpaddarna från kretskortet med sig också, då går det inte att laga. |
Tack för att du tog dig tid Cytech! |
Krippe Joined: Oct 23, 2002 Posts: 67 From: Sweden PM |
Hoppas verkligen SE fått bort segheten när t610 kommer.
Det är det jag tycker sämst om med min t68i.
Den är så långsam av sig |
Silvetisson Joined: Dec 11, 2002 Posts: 4 From: Sweden PM |
Cytech
Rob
hmmmm jag har samma problem med volym knappen men jag har inget till gång till att löda vad ska jag göra… som har redan försök laga den förut men nu har den börjat lossna.. vad ska jag ta mig till??....
|
dragontrumpetare Joined: Dec 03, 2002 Posts: 231 From: sweden PM |
Hej alla!
Nu måste jag fråga, någon annan som inte kan skicka MMS till e-mail addresser sedan ni fick de nya TELIA inställningarna för MMS? För det kan inte jag. MIna MMS går inte fram. Andras gör det men inte mina.
Får meddelandet att MMS är accepterat och sänt, men fram kommer de inte. Däremot kommer alla mina MMS fram till mobiler. Så det kan inte vara fel på min mobil? Det måste ju vara så att mina MMS fastnar någonstans i TELIAS servra, eller hur, kan inte vara något annat?
eller?
The Truth is out there!!! |
@Silvetisson
är det ingen garanti kvar på telefonen då?
|
Zkronk Joined: Feb 18, 2003 Posts: 95 From: Sweden PM |
Någon snäll person som vill skicka original-temat på T68i/T300 till mig? 073-9635987.
Tänkte inte på att ta backup på det innan jag gjorde 13-sekunders tricket... :-( Jag har Comviq btw.
This message was posted from a T300 |
dragontrumpetare Joined: Dec 03, 2002 Posts: 231 From: sweden PM |
@Zronk
Om du hade haft TELIA eller Halebop, så hade jag gjort det.
The Truth is out there!!! |
@Cytech
Vet du om det går att köpa en ny volymswitch (alltså den som e fastlödd på kretskortet) någonstans?
Hälsn.
rob |
Quote:
|
On 2003-04-03 12:45, rob wrote:
@Cytech
Vet du om det går att köpa en ny volymswitch (alltså den som e fastlödd på kretskortet) någonstans?
Hälsn.
rob
|
|
nope... vet ingenstans du kan köpa en sån |
Silvetisson Joined: Dec 11, 2002 Posts: 4 From: Sweden PM |
@Cytech
Ju ra jag har garanti kvar men efterssom den är fuktskadad så lagar dom inte den........ |
jossi25 Joined: Apr 03, 2003 Posts: 0 PM |
Är gprs fritt på telia refil kort |
|