Author |
Swedish Forum |
phonepro Joined: May 24, 2002 Posts: 10 PM |
djuice har re-lanserats i sverige, nu i comviqs nät, och jag kikade lite på deras hemsida http://www.djuice.se
och deras prissättning var det konstigaste jag varit med om
bl a så kostar det 1.50,-/minut kvällstid och helger till fasta nätet, billigare går det inte att komma undan
billigt ringer man ENDAST till djuices nya kunder, dvs dom inom comviq nätet, till comviqs kunder kostar det samma som andra nät
vad som händer med dom kunder som har gamla djuice i vodafone/europolitans nät framgår ingenstans på hela sajten, om du inte loggar in, men att ringa till dom kostar samma som andra mobilnät
att ringa support kostar 1.50,-/minut
att få en faktura i brevlådan kostar 15,-/månad
sen kommer nästa skumma grej, nämnligen månadsavgiften, 49,-/månad(99,- om du är bunden), inget skumt med det, men om du ringer för mindre än 30,-/månad i 2 månader så höjs månadsavgiften med 50,-/månad extra
månadsavgiften för gprs är gratis tills 1 juli står det högst upp, men i det finstilta längst ner så framkommer att detta gäller bara så länge du håller dig under 5MB, och det står inte om det gäller per månad, eller helt och hållet? detta kan ju tolkas som att dom tänker ta en fast avgift för gprs oavsett hur lite du wappar efter 1 juli, dvs inget alternativ med rörlig avgift som dom 3 stora operatörerna har
sen undrar man ju lite om 1 juli, kan detta vara det datum som även comviq börjar ta betalt ifrån för gprs?
mms är också gratis tills 1 juli, så länge du håller dig under 200st, därefter 3.90,-/st
eftersom telia mobile tänker ta 3.80,-/mms och både vodafone och comviq kommer lägga sig under av princip så blir djuice dyrast i sverige på den tjänsten, har inte telia ensamrätt på att vara dyrast?
gprs och mms verkar inte vara tillgängligt överhuvudtaget för deras kontantkortskunder
och givetvis så har dom kvar tramset med halva priset efter 5 minuter/dag, och just det, det gäller INTE fasta nätet vilket innebär att du efter 5 minuter ringer billigare till alla mobilnät i sverige, än det fasta nätet
ja just det, så har dom något som heter djuice extra, som innebär rabatt på resor till riksgränsen, och den fantastiska möjligheten att vinna biobiljetter... i övrigt gick det inte att se vad det innebar utan att bli kund först
jo det här verkar ju väldigt lockande
första april är imorgon, så dom menar allvar
[ This Message was edited by: phonepro on 2003-03-31 13:03 ] |
|
Krippe Joined: Oct 23, 2002 Posts: 67 From: Sweden PM |
@phonepro
Ja Nokia har verkligen tappat vad gäller pris å funktioner!
Såg förövrigt att Pricerunner att priset på t610 sjunker. Mobil skrev om det idag oxå.
Nu gäller det bara att orka vänta till Maj!  |
robin_87 Joined: Oct 25, 2002 Posts: 9 From: Sverige PM |
var inne i en dialect butik idag och dom kommer att ta mellan 4600-4700 sek, vilket inte jag tycker är dyrt för en sådan avancerad mobiltelefon  |
emanuelj Joined: Jan 17, 2003 Posts: > 500 From: Sweden PM |
Hur är det egentligen med det här med uppgraderingar av telefoner?
Gick in i en affär i Jönköping som har service point och sa lite glatt kan ni uppgradera min telefon? Är det gratis?
Nej, vi tar 350 kr svarade de.
Jag som trodde det var gratis!
[ This Message was edited by: emanuelj on 2003-03-31 18:36 ] |
Cytech Joined: Feb 19, 2002 Posts: > 500 From: Stockholm, Sweden PM |
Quote:
|
On 2003-03-31 19:35, emanuelj wrote:
Hur är det egentligen med det här med uppgraderingar av se telefoner?
Gick in i en affär i Jönköping som har service point och sa lite glatt kan ni uppgradera min telefon? Är det gratis?
|
|
det där beror lite på... mindre serviceombud brukar ta en slant för att uppgradera, medans större (Anovo, Engström Telecom, Service Åström) inte tar något under garantitiden... detta beror helt på vad de har för avtal med .. men visst, vissa av de mindre brukar vara snälla och köra gratis ändå.... |
Los_Fredricos Joined: Dec 25, 2002 Posts: 28 From: Sweden PM |
Quote:
|
[ This Message was edited by: emanuelj on 2003-03-31 18:36 ]
|
|
Teleproffs brukar nog kunna fixa det gratis.
Antingen på solåsen eller på Barnarpsgatan...
Var frågade du någonstans?? |
Krippe Joined: Oct 23, 2002 Posts: 67 From: Sweden PM |
Quote:
|
On 2003-03-31 18:16, robin_87 wrote:
var inne i en dialect butik idag och dom kommer att ta mellan 4600-4700 sek, vilket inte jag tycker är dyrt för en sådan avancerad mobiltelefon
|
|
Håller med! Speciellt om man tecknar abonemang oxå. |
robin_87 Joined: Oct 25, 2002 Posts: 9 From: Sverige PM |
det är ju nästan "gratis" :):):) haha näe men et är extremt billigt, var och uppgraderade min t300 idag och det var gratis |
Quote:
|
On 2003-03-31 20:15, Los_Fredricos wrote:
Quote:
|
[ This Message was edited by: emanuelj on 2003-03-31 18:36 ]
|
|
Teleproffs brukar nog kunna fixa det gratis.
Antingen på solåsen eller på Barnarpsgatan...
Var frågade du någonstans??
|
|
Ringde till Teleproffs på Solåsen de sa att det kostade 350 kr om jag inte köpt den där.
Har du uppgraderat hos Teleproffs? Vilken butik i såfall? |
Los_Fredricos Joined: Dec 25, 2002 Posts: 28 From: Sweden PM |
Jag har både köpt och uppdaterat den på teleproffs, solåsen.
Kanske därför det var gratis för mig...
[ This Message was edited by: Los_Fredricos on 2003-03-31 20:40 ] |
3301 Joined: Aug 01, 2002 Posts: 124 From: sweden PM |
ne.. jag tycker de är dax för nån ny spännande telefon..
t610 är hyffsad,, men jag väntar på nåt bättre..
å neonoden är icke medräknad me tanke på att man inte vet om den någon gång kommer att bli klar..
inte mycket vettigt.. men så blir de vid den här tiden på dygnet..
bara en stund till sen ska jag krypa till sängs å
medans alla andra ska gå upp
// 3301 |
rob Joined: Aug 13, 2002 Posts: 151 PM |
Hej!
Nån som har bilder/länk på en isärplockad T68? Min volymspak har gett upp. Öppnade telefonen o det verkar som det fattas en del mellen volymspaken och den vita armen (som sköter volymen) som sitter på kretskortet. Skulle va intressant o se va det e för del som behöver införskaffas.
Tack på förhand  |
Quote:
|
On 2003-04-01 11:23, rob wrote:
Hej!
Nån som har bilder/länk på en isärplockad T68? Min volymspak har gett upp. Öppnade telefonen o det verkar som det fattas en del mellen volymspaken och den vita armen (som sköter volymen) som sitter på kretskortet. Skulle va intressant o se va det e för del som behöver införskaffas.
Tack på förhand
|
|
http://www.pbase.com/cytech/misc_t68 |
uno44 Joined: Nov 15, 2002 Posts: 4 PM |
Råkade tappa bort knappsatsen till min t300 i helgen, och kom just på att när man köper nytt skal så medföljer ej knappar!
Vad gör jag? kan beställa av adapt för ca 250 spänn men det verkar bara jobbigt, tar 2 veckor.
Var kan man köpa knappar?
|
Sam79 Joined: Nov 25, 2002 Posts: 105 From: Sweden PM |
Varför kan man inte komma in på IHalebops wapsida? Får bara svaret \"tom fil !\"
This message was posted from a Nokia 7650 |
|