Author |
Swedish Forum |
3301 Joined: Aug 01, 2002 Posts: 124 From: sweden PM |
iofs skulle man kunna säga att man köper en svensk telefon om man köper tex siemens eller LG:s telefoner åxå..
för dom innehåller ericssons dataplattform och mycket av tekniken är köpt från ericsson..
// 3301 |
|
robin_87 Joined: Oct 25, 2002 Posts: 9 From: Sverige PM |
jasså? det var ju bra, men det känns inte så svensk om man säger så, när jag köper mobil vill jag ha en med kvalitet, och då finns det bara svenskt som duger tycker jag. sverige är ett kvalitets land |
jasså.. skulle de vara i så fall eller..
jag är inte riktigt lika säker på deras kvalité
me tanke på att de är min 4:e t68 jag har i min ägo..
har fått byta ut den 3 gånger.. de är inte riktigt vad jag kallar kvalite
men jag kanske bara har haft dödligt mycket otur
// 3301 |
robin_87 Joined: Oct 25, 2002 Posts: 9 From: Sverige PM |
jo det har du nog säkert haft man kan ju inte ligga på topp hela tiden har haft (Sony) Ericsson i snart över två år har inte haft ett enda problem. men hoppas det blir bättre med din nästa mobil om du nu fortsätter med :se , hopps det  |
jo,.,. jag får se..
men t610 verkar ju lite intressant..
men jag ska nog vänta ett tag till..
de kommer nog lite bättre grejer..
jag vill ha lite mer i min nästa telefon.
och just nu är de inte så många som har dom grejerna..
// 3301 |
dragontrumpetare Joined: Dec 03, 2002 Posts: 231 From: sweden PM |
Är också en person som haft mycket problem med ERICSSON, men säger som 3310, eller vad han nu kallades... ovanlig otur. Hade nästan inga buggar på min nya SE T300, förutom telefonboken som faktiskt deletade saker på mitt SIM-kort om jag deletade i telefonens minne.
Uppdaterade denne, nu har jag flera buggar. men det beror nog på att min mobbe inte var fullt laddat vid själva uppdateringen, vilket nog gjorde att programvaran inte riktigt gick in som det skulle.
The Truth is out there!!! |
3301 om jag får be
jag är ju ingen nokia
de är bara så jobbit när de strular..
man måste hålla på å tjata å lämna in å fixa å trixa å ringa å klaga..
*pjuuh*
man blir så trött..
men jag har inte haft nåt problem med den som jag har nu.
// 3301 |
Krippe Joined: Oct 23, 2002 Posts: 67 From: Sweden PM |
Jag är en av dem som haft mycket "otur" med SE.
688: utbytt 6ggr
T39 lagad 2ggr, utbytt 2ggr
T68i Lagad 1gg, utbytt 1gg.
SE själva har ju sagt att det är servicekostnader pga bristande kvalitet som gjort att mobilsidan gjort sådana otroliga förluster trots bra säljsiffror så man ska nog inte blunda helt med öronen när det pratas dålig kvalitet å SE.
Hoppas T610 blir en riktig höjdare å utan t68:ans seghet. |
gareb Joined: Sep 05, 2002 Posts: > 500 PM |
Har aldrig behövt byta ut Ericsson eller så jag måste vara lycklig men visst är dom seeega i menyerna.Åtminstående från T-28 o framåt.
Georgia aint no paradise. But a place I call home. |
janaydin Joined: Nov 25, 2002 Posts: 35 From: Sweden PM |
Tja! Har blivit erbjuden att köpa polarens P800. Han jobbar på SE och har en mobil som är märkt som prototyp. Undrar om det är någon som vet ifall dessa går att uppdatera hos SE-ombud eller om det kan uppstå andra problem. Telefonen kommer att bli registrerad som såld hos SE enligt honom, kan man kolla upp detta? Vill inte ha en mobil som klassas som stulen. |
Cytech Joined: Feb 19, 2002 Posts: > 500 From: Stockholm, Sweden PM |
@janaydin
inga vanliga garantiregler gäller för prototyp telefoner. Du kan inte få den uppdaterad hos serviceombud utan måste isåfall vända dig till din kompis på  |
janaydin Joined: Nov 25, 2002 Posts: 35 From: Sweden PM |
Hmmm men är det för att det inte går eller för att de inte vill/får uppdatera den? |
Cytech Joined: Feb 19, 2002 Posts: > 500 From: Stockholm, Sweden PM |
Quote:
|
On 2003-03-27 09:08, janaydin wrote:
Hmmm men är det för att det inte går eller för att de inte vill/får uppdatera den?
|
|
det går säkert, dels är det regler från (prototyp telefoner ska normalt inte finnas ute på marknaden), dels finns det ingen garanti att den kommer fungera bra efter en uppdatering |
Da_WiZ Joined: Mar 04, 2002 Posts: 126 From: PM, WWW
|
Vad säger ni om Samsungs nya mobil??
Samsung SGH-D700....den verkar ju grym. Vridbar skärm, Symbian OS, möjlighet att spela in video, MMC kort, mp3spelare.........faan den verkar spöa skiten ur T610.
Fast den släpps iof i slutet av 2003.
Den vridbara skärmen påminner om sony's clie.
länk: http://www.mobil.se/nyheter/visa.asp?id=6449&sid=1
Da_WiZ
|
semma Joined: Mar 27, 2003 Posts: 0 PM |
I vet inte om den här är rätt forum för en sådan fråga men jag är ute efter en bra Engelska-Svenska lexikon för min Sony Ericsson P800. Jag har ingenting emot att betala för ett sådant program men jag har inget kreditkort för att köpa det via nätet.
Finns det något företag i sverige som säljer program för Sony Ericsson P800? |
|