| Author |
Nederlandse draad... Dutch Forum |
Bianca Joined: Dec 29, 2002 Posts: > 500 From: The Netherlands PM, WWW
|
Nee ik ben nog niet blonT, de laatste discussie ging over het afsluiten van meerdere abonnementen en dan afzeggen, dit is idd niet mogelijk. Maar nu lees ik op diverse fora dat het opzeggen gewoon kan, ik heb tenslotte niet getekend voor deze prijzen. Jouw stukje uit de AV is te algemeen en zegt niks |
|
|
rencomp Joined: May 08, 2003 Posts: 188 From: Netherlands PM |
kwam het volgende onderzoek tegen:
Van: www.planet.nl/pmm
Prijzenslag mobiele markt verhevigt
Gepubliceerd op maandag 17 mei 2004
(P7) In de tweemaandelijkse ICT-barometer, de twaalfde op rij, vroeg Interview NSS namens Ernst & Young aan 628 directeuren, managers en professionals naar de details van hun mobiele abonnement.
Het gezelschap is een selecte, bonte verzameling en niet representatief voor de bevolking in Nederland, maar wel een getrouwe afspiegeling van de genoemde groep. KPN en Vodafone verloren marktaandeel, vooral vanwege relatief hoge tarieven, en dreigen daardoor ook de komende periode marktaandeel te verliezen, zegt Ernst & Young.
De ondervraagden beschouwen KPN Mobile nog steeds als beste aanbieder van mobiele telefonie, maar het marktaandeel van KPN Mobile neemt wel af. "Als belangrijkste reden hiervoor geldt dat de kosten voor mobiele telefonie bij KPN Mobile door de geënquêteerden te hoog worden bevonden", aldus het onderzoek.
Andere bevindingen:
T-Mobile uit Duitsland is de meest kostenvriendelijke aanbieder van mobiele telefonie voor de zakelijke markt.
Vodafone Nederland scoort het hoogst op het gebied van innovatie en imago.
Orange, onderdeel van France Telecom, biedt de beste service en heeft het best beoordeelde dienstenpakket.
Het Nederlandse Telfort scoort met name slecht op het gebied van bereik, service, dienstenpakket en innovatie.
Jacob Verschuur, verantwoordelijk voor het onderzoek: "Het zakelijke segment was, vaak alleen al om reden van de slecht geregelde nummerportabiliteit, tamelijk lui. Prijs wordt steeds belangrijker ondanks de waarderingen over imago, kwaliteit en service."
E&Y noemt een marktaandeel van KPN Mobile van 33 procent, twee jaar geleden was dat nog 44 procent. KPN zelf noemde vorige week een marktaandeel van ruim 39 procent. Volgens E&Y-onderzoek van februari 2002 nam nog 29 procent van de ondervraagde directeuren, managers en professionals diensten af bij Vodafone. In april 2004 is hun aandeel gedaald tot 25 procent.
T-Mobile, Telfort en Debitel- dat abonnementen verkoopt op de netten van KPN, Vodafone en Telfort - stegen in aantal abonnementen.
Volgens Verdonck en Klooster hadden KPN en Vodafone eind 2003 samen nog 63,6 procent van de mobiele markt in handen, het trio uitdagers samen 36,4 procent.
Zelf betalen
Van de ondervraagde directeuren, managers en professionals beschikt maar veertig procent over een mobiele telefoon van de zaak. In de overheids- en non-profit-sector ontvangt slechts zeventien procent van de ondervraagden een mobiele telefoon van de zaak. Een andere opmerkelijke bevinding uit het onderzoek is het gegeven dat twee keer zoveel mannen als vrouwen een mobiele telefoon van de zaak ontvangen.
Tussen de tien en twintig procent van de ondervraagden maakt gebruik van nieuwe mogelijkheden van de mobiele telefoon, vooral van de agenda (zeventien procent), gevolgd door e-mailen (vijftien procent) en foto's maken (dertien procent). "Aankopen via de mobiele telefoon worden door vijf procent van alle gebruikers gedaan. Nog altijd een gering percentage, maar ook hier is een stijgende lijn waarneembaar."
Veel wifi
Uit het onderzoek blijkt tevens dat één op de vijf organisaties gebruik maakt van draadloze computernetwerken. Van de ondervraagden verwacht tachtig procent een toename van draadloze computernetwerken binnen de eigen organisatie. De groei is vooral te verwachten bij organisaties van 100 tot 500 werknemers, veel minder bij kleine bedrijven.
tsja  |
|
vodafone lijkt me wel wat als volgende provider  |
'is zeker een optie als volgende provider' zelf ben ik er ook zeer tevreden mee (naast Orange) Mits jij nu wel van Orange kan afkomen met je brief Wat ik nog wel uit dit onderzoek vind opvallen, is het feit dat, ook in de zakenwereld, nog weinig mensen een abo van de zaak hebben, en vrouwen al helemaal niet...  |
MEEUW Joined: May 04, 2003 Posts: 134 From: HOLLAND PM, WWW
|
bianca denk je nou echt dat het gaat lukken ? nee he  |
|
Oh jahoor ik weet zeker dat het gaat lukken! morgen stuur ik de brief aangetekend op, toevallig zit ik van de zomer in het buitenland en dan ben ik benadeeld door hun tariefswijzigingen. Een orange medewerker heeft mij zelfs (buiten werktijd) aangeraden om mijn abo op te zeggen. Orange wordt nu overspoeld met opzeggingen en diverse mensen hebben al een bevestiging van de opzegging gehad. |
|
Na het zou geweldig zijn als het lukt
ik heb geen abbo dus voor mij lukt het niet. Kut had ik nou toch maar tijd gemaakt om mijn abbo te verlengen
|
|
is je abo al opgezegd dan of is ie van rechtswege verlengd? |
Vlammetje Joined: Mar 01, 2003 Posts: > 500 From: Den Haag PM, WWW
|
wat je je af moet vragen is natuurlijk hoeveel medewerkers ECHT een telefoon van de zaak nodig hebben. Want eigenlijk alleen mensen in de buitendienst, mensen die oproepbaar zijn en hoger management dat veel reist. En mensen die weliswaar binnen het pand werken maar niet op 1 vast punt bereikbaar zijn, zoals bijvoorbeeld onze chef-kok.
En op totale aantallen medewerkers zijn dat er helemaal niet zoveel.
Ik had bij mijn vorige baan wel een telefoon van de zaak en het GROTE GROTE GROTE nadeel si dat iedereen, ook je klanten, jou altijd kunnen bereiken. je bent eigenlijk altijd in functie en voor een workaholic als ik is dat echt het slechtste wat je kunt doen.
Daarom nu een gewone kantoorbaan, met WEL de nodige verantwoordelijkheden maar GEEN visitekaartje en GEEN telefoon van de zak veel beter
|
|
Nee mijn abbo word automatische 2 maanden bij elke maand. Das omdat ik niet bijteken en niet de abbo opzeg. Vind wel handig, kan elke keer opzeggen wanneer ik kan
|
|
Hebben jullie gezien 6 mega pixel telefoon camera.
http://www.esato.com/news/article.php/id=69
Wat ik me nu afvraag wat is het ? een telefoon die foto's kan maken of een camera die ook kan bellen ????
|
|
Is het niet beter om je abo op te zeggen en met zo'n cashback actie een nieuw abo af te sluiten of ben je gewoon te lui? |
|
ehm denk beetje lui en vind het wel fijn om free te zijn
|
morge,toch zou ik liever een abo van de zaak hebben,kosten van prive tel declareren bij werkgever werkt meestal niet in je voordeel..tel van de zaak zet je gewoon uit wanneer je vrij ben..?..wat een lekker weer vandaag,voor het eerst de korte broek aan op het werk...het ziet er niet uit,die zwart-wit verhouding....
This message was posted from a WAP device |
|
Ja het is echt lekker weer, gister was echt super. Kon ik eindelijk zomerkleren aan  |
|
|