Author |
Swedish Z1010 Thread |
drbrain Joined: Jun 13, 2002 Posts: 43 From: Helsingborg, Sweden PM, WWW
|
Quote:
|
hmmm...Jag har använt telefonen ganska flitigt, man har ännu inte sett det där felet.
Sker det när du gör någonting särskilt(kan du återskapa det), eller är det slumpmässigt vid olika tillfällen?
|
|
Detta händer ganska ofta (inte alltid, men ofta) om jag surfar på datorn via telefonen och använder USB-kablen. När jag sen ska koppla ner uppkopplingen startar telefonen om sig själv.
Händer inte när jag använder Bluetooth.
SonyEricsson W960i |
|
SilveR. Joined: May 03, 2002 Posts: > 500 PM |
När man bläddrar på mp3 spelare, händer det så ofta så slukar den faktiskt en hel del batteri, har dock inte hänt när man wappar..
Vorre bra om det kommer nån FW snart, så man slipper denna jobbiga bugget..
En annan fråga, nån som vet vad det är för nåt som sitter via ovan för laddare till telefonen, ser ut som en singal lampa, men det lyser eller tänds typ aldrig, kan det vara?? IR?? eller BT?? |
drbrain Joined: Jun 13, 2002 Posts: 43 From: Helsingborg, Sweden PM, WWW
|
Det är IR som sitter ovanför kontakten till laddaren.
SonyEricsson W960i |
jnorberg Joined: May 12, 2002 Posts: 122 From: Sweden PM |
Quote:
|
On 2004-06-19 12:35:29, SilveR. wrote:
När man bläddrar på mp3 spelare, händer det så ofta så slukar den faktiskt en hel del batteri, har dock inte hänt när man wappar..
Vorre bra om det kommer nån FW snart, så man slipper denna jobbiga bugget..
En annan fråga, nån som vet vad det är för nåt som sitter via ovan för laddare till telefonen, ser ut som en singal lampa, men det lyser eller tänds typ aldrig, kan det vara?? IR?? eller BT??
|
|
du menar den vita cirkeln som sitter i ir glaset? har också funderat över den och trodde att den blinkade när batteriet var dåligt men så är ju inte fallet... sen testade jag att lägga in en gammal .imy fil där det bara blinkar och har sig ("helicopter"). då blinkar den faktiskt rött så det är ju en lampa där så frågan är bara vad den används till? |
Masa Joined: Oct 27, 2002 Posts: 10 PM |
Är det nån här som beställt z1010 från comviqs websida.
Hur lång tid tog det innan den kom.
Jag längtar som f.n.
detta blir 4:e SE nallen på 1 år.
behåller nog min z600 iallafall
[ This Message was edited by: Masa on 2004-06-19 17:20 ] |
Quote:
| du menar den vita cirkeln som sitter i ir glaset? har också funderat över den och trodde att den blinkade när batteriet var dåligt men så är ju inte fallet... sen testade jag att lägga in en gammal .imy fil där det bara blinkar och har sig ("helicopter"). då blinkar den faktiskt rött så det är ju en lampa där så frågan är bara vad den används till? |
|
Kan ju vara nån bugg så den i funkar ännu men troligen inte , kanske ska det vissa singnal styrka och blinka grönt när det är mottagning, blinka rött när batteri behövs laddas?.. ska ta reda på det på nån sett vad den används till, ir sitter ju brevid den verka som ... |
Johnex Joined: Nov 26, 2002 Posts: > 500 From: Stockholm/Sweden PM, WWW
|
Buggar:
1. Om ni försöker ändra språk när man skriver i java spelen (erix) så hänger sig mobilen.
2. Om man lägger en låt i mobilen som har vissa tecken så hänger sig mobilen sekund, och hoppas sen till nästa låt.
3. Jag skulle ta en bild med mobilen och såg att det fanns konstiga färger på skärmen (vet inte varför:-().
Ja, det var lite Buggar som jag har hittat.;-)
By the way, har någon hittat splinter cell till mobilen? Och msn?
This message was posted from a WAP device |
Garg Joined: Jun 18, 2004 Posts: 1 From: Sweden PM |
Laddade min när jag köpte den hela kvällen och natten
gick upp kl 0800 och började leka men faan vad batteriet tar slut snabbt
Kl 1700 var det helt slut
Har nu laddat den fullt igen under natten har inte ringt eller nått men spelat en låt i ca 20 sec och ser att batteriet redan har gått ner ett snäpp ! ! skall det vara så ??
Sen fick jag ett samtal och skulle precis svara då dog telefonen
slog då på den igen och då stod batteri nivån på halv men efter 1-2 sec så hoppade den upp igen till ett snäpp ifrån fullt
Det skall ju förbövelen vara typ bäst batteri tid av alla 3G Eller ??
Men det är väl lite buggar ibörjan
Vet nån när det kommer ny mjukvara ?
Kan batteri problemen bli bättre med ny mjukvara ??
Eller är det bara och inse att man får anv mobilen sparsamt
Jo just det hur ser jag att jag har 3G teckning ??
Och ibland vill den inte koppla upp sig på nätet
man kan testa 10 ggr sen den 11te så hoppar den upp på nätet ??
Mvh
Gargamel |
hmm..
Kan ju bero på om den e på 2g och 3g läge,
swictas den mellan 2g och 3G tar det bara batteri som f*n. det vill säga när den 3G symbolen försvinner och kommer hela tiden.. |
Garg Joined: Jun 18, 2004 Posts: 1 From: Sweden PM |
Är ni säkra på att det är "våg" symbolen som betyder 3G ??
den är där jämt tycker jag . . . . |
JorgenSt Joined: May 27, 2002 Posts: 63 From: Uppsala, Sweden PM |
Garg: Jag är säker .
Prova att manuellt gå in och välja nät, välj då ett 2g-nät,
då kommer symbolen att försvinna!
Grattis till bra 3g täckning!
/Jörgen |
E det nån annan som har både Z600 och Z1010,
vad jag har märkt är att Z600 display är ljusare än Z1010s
Sen hittar jag inte nåt ställe där jag kan ändra kontrast på Z1010 vilket är jäkligt synd  |
nosnaj Joined: Jun 06, 2004 Posts: 48 From: Sweden PM |
Om ni ska köpa Z1010 med Comviq kan ni alltid välja ett annat abonnemang än deras Kompis så blir månadskostanden lägre
Brosan betalade 1995 för telefonen och betalar 69spänn/månad * 18, vilket är hutlöst billigt för den mobilen. |
Sultan Joined: Mar 31, 2003 Posts: 2 From: Sweden PM |
Quote:
|
On 2004-06-22 15:41:48, nosnaj wrote:
Om ni ska köpa Z1010 med Comviq kan ni alltid välja ett annat abonnemang än deras Kompis så blir månadskostanden lägre
Brosan betalade 1995 för telefonen och betalar 69spänn/månad * 18, vilket är hutlöst billigt för den mobilen.
|
|
Kan man verkligen göra så? Vilket ställe var det han köpte telefonen på? Det står ju på comviq.se "Telefonerbjudandet gäller vid tecknande av 18-månaders Comviq Kompis." Så det borde ju egentligen inte gå! |
men det går, du ringer som sagt fortfrande med Comviq
Har pratat om det med deras kundtjänst, för mig funkar Kompis ganska bra nu, kanske byta till kväll senare |
|