Author |
Swedish Forum |
Cytech Joined: Feb 19, 2002 Posts: > 500 From: Stockholm, Sweden PM |
Quote:
|
On 2003-03-03 19:52, Froddan wrote:
Fiiint med ny UIQ
Så till kvällens mest korkade fråga... Jag har glömt kommandot man ska skriva för att installera win98 från scratch, via cd-rom...
Nån som kan det utantill, såhär lite halvsnabbt?
Tackar på förhand.
[ This Message was edited by: Froddan on 2003-03-03 18:53 ]
|
|
finns väl lite olika varianter du kan göra... vill du rensa allt från disken är ju alltid format c: enklast sen är det bara att stoppa i skivan och starta datorn (om din dator stöder boot från CD spelare) |
|
Froddan Joined: Jan 18, 2002 Posts: > 500 PM |
@ Cytech
Jag har formaterat den, men nu minns jag inte vilket kommando jag använde sist. Jag ska installera allt från noll, och rom:en fungerar men den läser inte av den... |
Quote:
|
On 2003-03-03 20:07, Froddan wrote:
@ Cytech
Jag har formaterat den, men nu minns jag inte vilket kommando jag använde sist. Jag ska installera allt från noll, och rom:en fungerar men den läser inte av den...
|
|
om du inte kan boota datorn från CDn behöver du en bootdiskett med lämpliga drivrutiner så du kan använda CDn... |
jas Joined: Jan 18, 2002 Posts: 240 PM |
Du kan också kolla i bios. Den kanske är inställd på att aldrig boota från cd. I så fall får du ändra på det.
This message was posted from a T68i |
Sam79 Joined: Nov 25, 2002 Posts: 105 From: Sweden PM |
Vilken web shop är bäst/billigast på mobil och data produkter?
This message was posted from a Nokia 7650 |
Silvetisson Joined: Dec 11, 2002 Posts: 4 From: Sweden PM |
@Cytech
En fråga jag lämnade in min t68i för reparation, för att volymknapen satt lös eller den fungerade inte som den skulle, och displeyen var hadde läckt på någott sätt.. men jag viste garantin inte gälde med displayen.
Dom skickade idag en kostnadsföslag som strår:
Arbetskostnaden kommer att uppgå till: 0,00kr
Materialkostnaden kommer att uppgå: 2 260,00kr
Garantin gäller ej. Telefonen är fukt/vätskeskadad, i displayen samt vid/under joystick. Kund erbjuds utbyestelefon. Priset avser utbytestelefon.
Allvarligt talat ska jag böhöva betala så mycke då kan jag lika gärna köpa en ny!!!!.....
Sedan står det:
Svar på kostandsförslag
1: Ja reparation önskas
2: nej, reparation önskas ej. Produkten retumeras mot en kostnad av: 200kr Exklusive moms och frakt.
3: Nej, reparation önskas ej. Produkten behålls ava ANVOVO.
De ända jag vill ha är att dom lagar volymknapen, alltså mobil funkar utan problem, om dom fixar volymknapen behöver jag väll inte betala frakt osv. eller???
A ja hoppas att du kan svara...... |
@Silvetisson
om en telefonen är vätskeskadad spelar det ingen roll vad du lämnat in den för... visst, den kan funka jättebra nu, om en månad, men om två månader kanske den slutar funka, skulle då Anovo lagat den nu skulle de bli skyldiga att laga den igen (3 månaders servicegaranti) och då blir det dom själva som får stå för reparationen...
så det är bara fundera genom om du vill köpa en utbytestelefon, skrota den, eller ta tillbaka din lur mot undersökningsavgift
|
ppcrockar Joined: Mar 04, 2002 Posts: > 500 From: Sweden PM |
@ Silvetisson
Om du specifikt bad dom att bara laga volymknappen så borde dom ju göra det. Det lär ju knappast vara fuktskada på den. Men om du inte sagt nått så är det inte konstigt, fast har du sagt ifrån så borde dom ju kunna göra det tycker jag iallfall.
Jag har hört en hel del skräckexempel på att reperationsfirmorna säger att det är fuktskada, trots att telefonen inte varit i närheten av vatten, och enbart använts helt normalt.
Men om telefonen fungerar, som du sa, så kanske det kan vara värt att fixa till den själv. Det finns ju utbytesdisplayer att köpa. Och om du sagt ifrån att de enbart skulle reparera volymknappen, så ska du totalvägra att betala frakten och dom 200kr. Om du sagt ifrån vad du vill få gjort så ska dom göra det oxå, eller så ska försäljaren säga ifrån att det inte enbart går att få det fixat.
Hmm.. kanska ska tilläggas att det inte är säkert det funkar, men om man står på sig riktigt mycket så brukar försäljarna bli ganska hjälpsamma 
[ This Message was edited by: ppcrockar on 2003-03-03 21:12 ] |
Silvetisson Joined: Dec 11, 2002 Posts: 4 From: Sweden PM |
@Cytech
@ppcrockar
Ok ju ja fattar de men det är att jag vet att det inte kan vara någon fuktskada aldrig.... de ända jag ville var att dom fixade knappen men jag har försäkrad den så de kan jag ta sen men inte nu fan jag e ju fattig student hehehe.... och har en massa o betala nu... men att den e fuktskadad kan de bara från displayen eftersom de va två sträck i den.... men Tack ändå ska ringa imorn och få se vad som händer..
|
ppcrockar Joined: Mar 04, 2002 Posts: > 500 From: Sweden PM |
@ Silvetisson
Stå på dig! Det brukar hjälpa. Om den aldrig har varit i närheten av vatten, så stå på dig.
Hörde att nån försäljare hade påstått att telefonen kunde bli fuktskadad av handsvett (?!?) när kunden hävdat att den aldrig varit i kontakt med vätska (eller legat i nått kallt handskfack i bilen under natten). Såna påstående är ju helt horribla.... |
Froddan Joined: Jan 18, 2002 Posts: > 500 PM |
@ Cytech, Jas
Det fixade sej, "lånade" lite drivrutiner från XP och då plötsligt gick det att installera win98. |
BlurryEye Joined: Mar 06, 2002 Posts: 120 From: Stockholm/Sweden PM |
har jag missat något?
fick min gamla t68m utbytt mot en ny grå t68i häromdagen. det första som slog mig efter att jag raderat allt förinlagt som gick att radera var att när jag satt och beamade över alla bilder mm från den gamla så fick inte allt plats... när jag nu går in under minnesstatus och räknar totalen så har min gamla t68m ca 1000K minne men min t68i har bara ca 700K...
stämmer det att from någon viss version så har t68i bara ca 700K minne? eller vart har mina 300K tagit vägen? |
jummy, T610 ser riktigt skön ut, hoppas specarna är lika bra...
http://esato.com/board/viewtopic.php?topic=21687&forum=2 |
gareb Joined: Sep 05, 2002 Posts: > 500 PM |
T610 vad kan den?
Georgia aint no paradise. But a place I call home. |
Här har ni:
http://www.sonyericsson.com/t610/
Given succé eller? |
|