Author |
Swedish Forum |
3301 Joined: Aug 01, 2002 Posts: 124 From: sweden PM |
jag vet inte om nån har skrivit nåt om detta innan. men de suger att comviq inte har så att man kan skicka/ta emot MMS till/från andra operatörer. gratisperioden på mms går ut 28 feb och dom vet fortfarande inte vad de kommer att kosta eller när man kan skicka/ta emot mms till/från andra operatörer.
de borde dom ju lösa innan man behöver betala för de tycker jag. |
|
mrNoodles Joined: Feb 28, 2002 Posts: > 500 From: Sweden PM |
@BlurryEye
Var på Onoff nyss, de ringde upp Comviq och fick till svar att 2:a mars skulle det gälla till iaf. |
Silvetisson Joined: Dec 11, 2002 Posts: 4 From: Sweden PM |
Tjena jag har problem på tal om försäkringar:
Min mobil e pay, displayen e sönder men ändå inte, den fungerar bra bara att det är två långa sträck i den och de ser ut som någon vätska i displayen, men jag vet att det kan inte bara någon vatten skada. Sedan är volym knappen sönder den åker bara upp och ner.....
Mobil är försäkrat hos Geab. jag köpte den i october eller november.... föra året så att fabriks garantin borde gälla än, jag tänkte lämna in den för att får den lagad, då kommmer dom att öpnna mobilen, fungerar försäkringen fortfarande då??.. och byter dom ut serie nummern???... och mobil är försäkrad med en annan serie nummer, vad händer med försäkringen då??... sedan om jag skulle få en ny mobil, vad händer då med försäkringen???... som jag har hos Geab.
A ja hoppas ni föstår vad jag menar....
En till fråga om jag lämnar in telefonen hur eller var kan jag spara alla minna bilder och skärmsläckare och MMS???..
[ This Message was edited by: Silvetisson on 2003-02-11 17:57 ] |
Cytech Joined: Feb 19, 2002 Posts: > 500 From: Stockholm, Sweden PM |
sträcken du ser i displayen är sprickor, vätskan är de flytande kristallerna.... garantin gäller INTE för spräckta displayer då detta räknas som yttre åverkan... men har du försäkring är det inga problem... du lämnar in den på GEAB, du får troligen fylla i någon form av skadeanmälan... GEAB skickar vidare telefonen till det ombud de anlitar för mobilreparationer (vilket än så länge är EMTS)... EMTS byter display och skickar tillbaka telefonen...
är telefonen inlämnad via GEAB och den blir utbytt kommer de ändra IMEI nr och annat i deras system så din försäkring/garanti fortfarande gäller... |
Silvetisson Joined: Dec 11, 2002 Posts: 4 From: Sweden PM |
Cytech
Ok men då lämnar jag den hos Geab.. men dom borde kunna laga volymknapen med sit?? ..
Nu håller jag på sparar minna MMS på www.mmsstorage.com man kan väll få tillbacka dom eller...
|
Quote:
|
On 2003-02-11 19:40, Silvetisson wrote:
Cytech
Ok men då lämnar jag den hos Geab.. men dom borde kunna laga volymknapen med sit?? ..
Nu håller jag på sparar minna MMS på http://www.mmsstorage.com man kan väll få tillbacka dom eller...
|
|
visst kan dom det... bara att säga till att du vill få den lagad också så fixas det också. |
tjompa Joined: Dec 11, 2002 Posts: 25 From: Sweden PM, WWW
|
Måste bara säga att jag är så in i helvete less på dessa människor som bara MÅSTE pruta på allt (ja, ni kanske vet vilka jag pratar om). Kan jag inte bara få sälja den där 8310an ifred?!
Någon som är sugen föresten? 2 papp rakt av....
tjompa - What the future holds for you... |
ElGato Joined: Nov 27, 2001 Posts: 328 From: Sweden PM, WWW
|
@Silvetisson
Det är inte så lätt att få tillbaka mms'en från mmsstorage.com..
Enda sättet är att välja att skicka mms'et till din mail, och från din mail kan du sen skicka det till din mobil (genom ir, kabel lr bluetooth).
Dock måste du skicka in bild efter bild och ljud efter ljud, det blir inte en enhet, vilket betyder att du måste komponera ihop mms'et själv sen.
Det kanske finns bättre sätt, men det är enda sättet hittils jag hittat på..
Jag tycker åtminstone att bilderna på mmsstorage kunde bli gif-bilder istället för bmp som det är nu.. |
mrNoodles Joined: Feb 28, 2002 Posts: > 500 From: Sweden PM |
En 7210 då någon? 3800:- billigare vid snabb!  |
mange69 Joined: Oct 07, 2002 Posts: 366 From: Sweden PM |
Jag har fått inside info att Telia förlänger sitt gratis MMS tills jag tror det var 31 maj. Stämmer det så är det suveränt... |
dragontrumpetare Joined: Dec 03, 2002 Posts: 231 From: sweden PM |
ÄR DET SANT MANGE????
The Truth is out there!!! |
mange69 Joined: Oct 07, 2002 Posts: 366 From: Sweden PM |
Sant eller inte, men en kompis som säljer mobiltelefoner sa att de fått ett papper om det idag på jobbet...
[ This Message was edited by: mange69 on 2003-02-11 22:20 ] |
floke Joined: Jan 23, 2002 Posts: > 500 From: Sweden PM, WWW
|
Jag har också hört det...
http://www.esato.com/board/viewtopic.php?topic=13796&forum=30&start=80 |
BlurryEye Joined: Mar 06, 2002 Posts: 120 From: Stockholm/Sweden PM |
kan bekräfta att Telia gått ut med ifon till alla åf att för mms är gratisperioden är förlängd tom 31/5-03. |
å nu har Telia även ändrat på sin site... http://www.teliamobile.se
Hur mycket kostar det att skicka MMS?
Svar: Det är kostnadsfritt att skicka MMS inom Sverige t o m 2003-05-31. Därefter kostar det 3,80 kr/MMS. Mer information om priser finns här.
[ This Message was edited by: Cytech on 2003-02-12 10:07 ] |
|