Author |
Swedish Forum |
ElGato Joined: Nov 27, 2001 Posts: 328 From: Sweden PM, WWW
|
@ppcrockar
Låter ju smarrigt =P
Men v18!? Det är ju långt dit.. =/
Jag har två stycken "vänner till vänner" som får testa nya ericsson mobiler.. får väl se om man lyckas klämma nåt ur dem.. =I |
|
gareb Joined: Sep 05, 2002 Posts: > 500 PM |
@Dragontrumpetare
Jag sökte på Theme creator o där fanns tvåan men jag har inte ens provat den ännu.Annars så finns det mkt matnyttigt på snubbens hemsida också om denna tingest.
Georgia aint no paradise. But a place I call home. |
mrNoodles Joined: Feb 28, 2002 Posts: > 500 From: Sweden PM |
Är P800 köpvärd??
Kom gärna med för och nackdelar!
|
Silvetisson Joined: Dec 11, 2002 Posts: 4 From: Sweden PM |
Hej har någon handlat över internet??... men om man handlar i dolar hur gör dom med växlingen... läggger dom någon avgift.... eller |
Nej nej de drar pengarna från tex ditt kreditkort eller om du betalar med paypal. |
mange69 Joined: Oct 07, 2002 Posts: 366 From: Sweden PM |
@dragontrumpetare
Kolla in
http://www.esato.com/logos/colour/howtocreatetheme.php |
alfredsson Joined: Feb 08, 2003 Posts: 0 PM |
vet någon om det finns nått program som går att köra i dos för ringsignaler/themes/bilder
har en gammal bärbar med inbygd ir som skulle funka bra som en telefondator, men problemet är att den har bara dos, och jag har bara en diskett  |
Tjena hej igen!!
Vet nån här om det täcks av hemförsäkringen om man "råkar" ha sönder sin mobil. Typ om man har Länsförsäkringar och deras allrisk tillägg!?
|
Silvetisson Joined: Dec 11, 2002 Posts: 4 From: Sweden PM |
hej är det någon som har provat MVIVA dears wap tjänster o så vidare??? är den bra eller??? |
floke Joined: Jan 23, 2002 Posts: > 500 From: Sweden PM, WWW
|
@alfredsson: Hej och välkommen till Esato
Jag vet inte om du kan hitta något DOS-program för ringsignaler etc. Chansen är nog större on du kör Linux...
Däremot kan du göra allt med AT-kommandon och en vanlig terminalklient. AT-kommandona för din telefon finns i ett white paper på Developer Zone. Leta lite så hittar du nog det.
Det är väldigt enkelt att ringa upp ett telefonnummer men hur bevärligt det är att skicka en ringsignal vet jag inte... |
ppcrockar Joined: Mar 04, 2002 Posts: > 500 From: Sweden PM |
@ mrNoodles
Hmm... så vitt jag vet så ska hemförsäkringen täcka stöld och om man tex backar över telefonen med bilen, eller tappar den så den går sönder. Men man får ju betala självrisken.
Jag köper aldrig specifika försäkringar för tex telefoner och tv-apparater osv. Det täcks ändå av hemförsäkringen, och ska man ha försäkring på alla prylar så kostar det ju mer än vad det kostar att ta självrisken om nått mot förmodan skulle hända. |
@ppcrockar
Funderar om du är tankeläsare?
Just det där med o "råka backa över telefonen"
Antar man får ut värdet på telefonen minus självrisken.
Den är inte så gammal (köpt 021126) så de kanske inte räknar ner värdet ens?!
Visserligen är de en nokia så den är ju inte så värdefull
|
Evilsummer Joined: Jan 16, 2002 Posts: 236 From: Gothenburg Sweden PM |
Jag tror att försäkringsbolagen brukar vara ganska pigga på att räkna ner värdet (fortare än man hinner blinka)...
E de ingen som känner nån som jobbar på nått försäkringsbolag så vi kan få lite riktig fakta om detta?...  |
Tyvärr inte, funderingen att tappa den i sjön när vi var ute och pimplade dök oxo upp.
Men risken är väl att man lär ha kvar telefonen i trasigt skick för att drulle delen av försäkringen ska träda in.
|
gareb Joined: Sep 05, 2002 Posts: > 500 PM |
snart 100 sidor Yiiipppiiiee
Georgia aint no paradise. But a place I call home. |
|