Author |
Swedish Z1010 Thread |
sOnicen Joined: Apr 26, 2004 Posts: 15 From: Sweden PM |
4x zoom |
|
Johnex Joined: Nov 26, 2002 Posts: > 500 From: Stockholm/Sweden PM, WWW
|
jap
|
rob Joined: Aug 13, 2002 Posts: 151 PM |
Hej!
Hur fungerar de Z1010:or som Comviq säljer, några irriterande buggar, problem med "handover", bra "speed" när man surfar osv?
Tack på förhand! |
sOnicen Joined: Apr 26, 2004 Posts: 15 From: Sweden PM |
Nån av er som har z1010 med tre?
isåfall skulle jag vilja veta vad det är för adress till 3 portalen, står i inställningarna någonstans.
jag har en obunden z1010 så jag har inte adressen till 3 portalen.
maila mig den som orkar hjälpa till:
znittaren@hotmail.com |
JorgenSt Joined: May 27, 2002 Posts: 63 From: Uppsala, Sweden PM |
sOnicen: mobil.tre.se/portal
/Jörgen |
Da_WiZ Joined: Mar 04, 2002 Posts: 126 From: PM, WWW
|
Vaddå 4x zoom.....min har abara 2x zoom!!! Eller är det bara jag som inte har tryckt ytterligare en gång??? Just nu använder jag inte telefonen eftersom att jag väntar på simkortet från Comviq
[ This Message was edited by: Da_WiZ on 2004-06-10 07:38 ] |
jn3 Joined: Apr 20, 2004 Posts: 37 From: PM |
angående zoomen...
kör man i allra minsta upplösningen (120x160) så kan man zooma 4x.
och i medium upplösningen (240x320) kan man zooma 2x,
och i högsta upplösningen (480x640) kan man inte zomma nånting.
samt i videoinspelningsläget kan man zooma 2x. |
fimpiel Joined: Mar 14, 2002 Posts: 132 From: Sweden PM |
Ni som har köpt med Telia, tycker ni inte det är för dyrt? Just nu så får man betala 995:- för luren (helt ok), medans man får betala 240 - 250:- i månaden i två år. Det är 100:- mer än "vanlig" bindning hos Telia. 995:- + (240*24 = 5760:-) = 6755:- totalt! Det tycker jag är ett rån. Frågade Telia om dom inte skulle ha något erbjudande till sina befintliga kunder (= jag), men det skulle dom inte, i dagsläget. Tycker jag är konstigt med tanke på att dom borde vilja ha in sina kunder i 3Gnätet.
Nåja, om dom inte sänker bindningskostnaden snart så köper jag en kontant!
Sony Ericsson stuff I use: W880i | HBH-DS970 | HCB-300 | CDS-60 |
Johnex Joined: Nov 26, 2002 Posts: > 500 From: Stockholm/Sweden PM, WWW
|
Jag betalar 199 för 12 månader, men telefonen kostade runt 3300kr....
|
mrNoodles Joined: Feb 28, 2002 Posts: > 500 From: Sweden PM |
Telia är väl rätt...
1995:- med Comviq blir de om jag slår till! |
jnorberg Joined: May 12, 2002 Posts: 122 From: Sweden PM |
Quote:
|
On 2004-06-10 08:37:04, Da_WiZ wrote:
Vaddå 4x zoom.....min har abara 2x zoom!!! Eller är det bara jag som inte har tryckt ytterligare en gång??? Just nu använder jag inte telefonen eftersom att jag väntar på simkortet från Comviq
[ This Message was edited by: Da_WiZ on 2004-06-10 07:38 ]
|
|
hur länge har du väntat på ditt 3g kort? ringde till comviq 4 arbetsdagar efter att affären skulle faxat in papprena om abbonemanget men då hade dom inte ens fått dem enligt dom... förmodligen har comviq ingen koll för dom lämnade samma svar till min kompis som köpte den i en annan affär.. nu har jag väntat över en vecka på kortet så du ska nog ringa o kolla vad dom håller på med.. |
SilveR. Joined: May 03, 2002 Posts: > 500 PM |
Väntar på mitt simkort med, funkar ju som sagt inte så bra med det vanliga GSm sim kort. Det konstiga är att en av mina kompisar har den gråa Z1010, och väntar på sitt simkort med. fast hans telefon funkar hur bra som helst med hans gammla sim kort.
Hoppas man får den på måndag eller tisdag
En fråga till er som har Z1010.
Vad e era mjukvara?
mitt är R1C002 med Comviq
[ This Message was edited by: SilveR. on 2004-06-12 23:00 ] |
drbrain Joined: Jun 13, 2002 Posts: 43 From: Helsingborg, Sweden PM, WWW
|
rob> Har mellan 30-40KB/s när jag surfar via mobilen på datorn. När man väl är uppkopplad är det stabilt, har varit online nu i 12 tim oavbrutet.
Ibland när man kopplar ner startar telefonen om sig själv och den har startat om sig själv nån gång i menyerna också.
Min mjukvara är R1C002 och jag har den grå/silvriga köpt hos SIBA där dom hade både den röda och grå på lager.
SonyEricsson W960i |
jnorberg Joined: May 12, 2002 Posts: 122 From: Sweden PM |
min funkar inte heller så bra med mitt gamla kort men den funkar kanon med mitt comviq kontant. med det vanliga kortet flippar telefonen ganska mycket. för det första går det inte ringa till den över huvud taget. vill man ringa med den får man söka manuelt efter nätet och då har man några sekunder att koppla upp samtalet annars tappar den nätet. lika dant med sms. ibland får den för sig att bakgrundsbelysningen ska vara släckt och då blir man ju lite sur... men med kontantkortet funkar det hur bra som helst verkar det som... det vanliga kortet är väldigt gamalt om det kan ha med det o göra då kontantkortet är något nyare..? |
SilveR. Joined: May 03, 2002 Posts: > 500 PM |
tror att min polare har comviq Joker, den e ganska gammal. som sagt kan ju bero på vilket kort man har, har testat 2 kort på min. valiga, och kontant kort, inga av de funkar..
precis som du tog upp ovan, man tappar nätet..
Sen har jag upptäckt litet buggy,
att telefonen släcks några sekunder, så sätts den på igen, fast man behöver ej slå nån pinnkod etc..
händer oftast när man leker med mp3 spelare, hänt 2ggr. inte så jätte farligt om det inte händer ofta. med tänke att man har använt telefonen mycket, har ju haft snart i en vecka, köpte den i måndags. vänta dock på mitt nya sim kort . då ska jag wappa
PS: är det inga som göra Z1010 themes?? vorre kul om den får litet suport..
eftersom K700 theme inte funkar på Z1010..
[ This Message was edited by: SilveR. on 2004-06-13 01:46 ] |
|