Author |
Swedish Forum |
Jison Joined: Jul 01, 2002 Posts: 356 From: Sweden PM, WWW
|
Hur kan dom sälja HBH-20 för tusen spänn mer än HBH-30?
 t68i.2jison.com  |
|
Cytech Joined: Feb 19, 2002 Posts: > 500 From: Stockholm, Sweden PM |
@Jison
HBH-30 är väl billigare å tillverka vart såg du det förresten?
Dustin har samma pris, likaså Techshop.nu... de har ingen prisskillnad på HBH-20 och HBH-30
[ This Message was edited by: Cytech on 2003-01-28 12:07 ] |
Lelle Joined: Sep 23, 2002 Posts: 14 From: Stockholm, Sweden PM |
Tycker ingen här att det är så jäkla dåligt att det samlas så in i h*****e med damm i luren.? Alla klagar på att skärmen och färgerna är för få osv men för att ens att kunna se skärmen borde det iallafall vara någorlunda dammfritt!
Jag har haft ett slags plastskydd för luren nu i 3mån sen jag bytte front.. Hade inte en enda dammkorn på skärmen, tog bort skyddet för 3dagar sen och skärmen är redan för dammig att kunna läsa av iallafall ngt normalt! Ska det verkligen vara så med en lur som kostat mej 5000:-? Måste jag åka till SE-ombuden varannan vecka eller? Jag tycker att SE borde inse felet och ta på sig ansvaret och åtgärda problemet snarast! |
emanuelj Joined: Jan 17, 2003 Posts: > 500 From: Sweden PM |
Håller med min T65:a håller på att damma igen! |
gareb Joined: Sep 05, 2002 Posts: > 500 PM |
@Cytech
Denna länken gav Mange69 mig o jag köpte Sonyericsson HBH-30 som test innan jag går på bluespoon.
Tack för hjäpen i alla fall
Här är länken:
http://www.mobiltech-media.com/main.asp?Page=ListProducts&PageNr=2&SecID=16&CatID=59&PageSize=25
Georgia aint no paradise. But a place I call home. |
dom har nog kommit över en sändning med HBH-30 till ett väldigt bra pris, för jag har inte sett några andra som ligger så lågt i pris... kollade våra priser å inte ens de är så låga  |
kallingen Joined: Jan 13, 2002 Posts: 282 From: Karlstad, Sweden PM |
hehe.. okej.
Funderar jag med på ett BT HS snart..
Nån som har några positiva, samt negativa erfarenheter???
Kom på något riktigt dumt nu...
Har en USB Bluetooth adapter på datorn..
kan man använda headset:et som mic via datorn då??
riktigt dum fråga, men ändå
hoppas nån kan svara på det...
Sincerly,
Joakim Käll, Sweden
|
gareb Joined: Sep 05, 2002 Posts: > 500 PM |
Då har man gjort sitt livs första o sista "klipp" alltså!!!
Georgia aint no paradise. But a place I call home. |
phonepro Joined: May 24, 2002 Posts: 10 PM |
Cytech. Min T66a 01w50 blev utbytt på service mot en utbytesenhet 01w46. Måste jag acceptera detta? Kan det innebära någon försämring? Vad finns det för vanliga och ovanliga fel på T65an?
This message was posted from a T65 |
Quote:
|
On 2003-01-29 10:43, phonepro wrote:
Cytech. Min T66a 01w50 blev utbytt på service mot en utbytesenhet 01w46. Måste jag acceptera detta? Kan det innebära någon försämring? Vad finns det för vanliga och ovanliga fel på T65an?
This message was posted from a T65
|
|
tyvärr... that's life... du är långt ifrån ensam om att påpeka detta.
Trasiga enheter repas upp till utbytesenheter, utbytesenheterna kan i princip vara tillverkade när som helst. Det ska inte vara någon skillnad då utbytesenheterna är upprepade och ska vara likvärdiga med nyare telefoner.
T65... allra vanligaste är att telefonen tappar kontakten med SIM-kortet, vilket beror på två metallkontakter som känner av om simhållaren är stängd. Detta kan även orsaka spontana avstängningar, omstarter. Sen om man glömmer göra en total återställning efter mjukvaruuppdatering kan man få problem som att den låser sig, stänger av sig.
[ This Message was edited by: Cytech on 2003-01-29 10:04 ] |
floke Joined: Jan 23, 2002 Posts: > 500 From: Sweden PM, WWW
|
@kallingen: visst funkar det att koppla ett BT HS till din PC OM du har en drivrutin som stöder detta. Läs om Widcomm 1.3.2.7 här på esato.com så hittar du mer om det.
This message was posted from a T68i |
phonepro Joined: May 24, 2002 Posts: 10 PM |
Cytech. Fick problem med detta även på min T28a under 2001. Den byttes ut på servicen mot en äldre som visade max 55h passning istället för 62h, efter 3 månaders strul reklammerade jag den till slut. Skulle samma problem kunna uppstå med T65an? Den har ju olika batterier.
This message was posted from a T65 |
Quote:
|
On 2003-01-29 11:34, phonepro wrote:
Cytech. Fick problem med detta även på min T28a under 2001. Den byttes ut på servicen mot en äldre som visade max 55h passning istället för 62h, efter 3 månaders strul reklammerade jag den till slut. Skulle samma problem kunna uppstå med T65an? Den har ju olika batterier.
|
|
det förekommer på alla modeller... beror på swaphantering...
har man T65 som blivit utbytt kan du eg aldrig vara helt säker på om den är äldre än din förra då produktionsdatum står på batterihållaren och du får inte öppna telefonen själv. |
emanuelj Joined: Jan 17, 2003 Posts: > 500 From: Sweden PM |
Quote:
|
On 2003-01-29 10:43, phonepro wrote:
|
|
Jag och många andra ericsson användare vet att displayerna dammas ner mycket lätt om man inte har telefonen i ett hölje.
I övrigt är T65:an kanon!
[ This Message was edited by: emanuelj on 2003-01-29 16:19 ] |
alexander Joined: Jun 13, 2002 Posts: 38 From: Sweden PM |
@Cytech
Jag undrar om det finns något enkelt sätt att se när en T65:a är tillverkad. Jag har nämligen tänkt skaffa mig en comviq-låst T65:a. Men jag är lite orolig för att det kan vara en gammal telefon. T65:orna har ju funnits ett tag och kanske är giriga och putsar upp inlämnade mobiler och sedan säljer dem som kontantkortstelefoner. Jag vill ju ha en oanvänd och "frisk" telefon ;-D
Tack på förhand!
EDIT: Sorry, läste inte vad du svarat phonepro (som ställde nästan samma fråga). Men jag undrar om jag kan få någon information från service menyn, eller försvinner all data därifrån när flashar telefonerna?
[ This Message was edited by: alexander on 2003-02-15 17:56 ] |
|