Author |
Swedish Forum |
Cytech Joined: Feb 19, 2002 Posts: > 500 From: Stockholm, Sweden PM |
Quote:
|
On 2003-01-23 09:54, BlurryEye wrote:
bostream har för övrigt 3-års jubileum nu så de rabatterar inträdet på 2,5Mbit-linan med 750 kr tom 28/2 tror jag det var (449kr/mån och lånemodem ingår).
|
|
vill ha!!!!! men vill f-n inte riskera å bli helt utan ADSL vilket man kan bli om man byter ADSL leverantör... *suck*
|
|
gugge Joined: Jan 11, 2003 Posts: 21 PM |
Quote:
|
On 2003-01-22 11:10, GEORGIA REBEL wrote:
Har sett här på Esato ett engelskt uttryck dongle speciellt när det gäller bluetooth.Vad betyder detta?
|
|
En sån grej som man stoppar i USB-porten så att man får Bluetooth till datorn. |
BlurryEye Joined: Mar 06, 2002 Posts: 120 From: Stockholm/Sweden PM |
@cytech
jo, tyvärr kan man bli utan ett tag när man ska byta adsl-leverantör... men det ska vara relativt smärtfritt ändå har jag hört. bostream säger dock att de behöver upp till 30dgr för att leverera modemet (tog min kollega som inte hade annan leverantör ca 14 dgr).
men jag rekommenderar ett byte ändå. det är värt att vara utan en eller ett par veckor i längden med tanke på hur mycket bättre bostream är. |
Cytech Joined: Feb 19, 2002 Posts: > 500 From: Stockholm, Sweden PM |
Quote:
|
On 2003-01-23 10:42, BlurryEye wrote:
@cytech
jo, tyvärr kan man bli utan ett tag när man ska byta adsl-leverantör... men det ska vara relativt smärtfritt ändå har jag hört. bostream säger dock att de behöver upp till 30dgr för att leverera modemet (tog min kollega som inte hade annan leverantör ca 14 dgr).
men jag rekommenderar ett byte ändå. det är värt att vara utan en eller ett par veckor i längden med tanke på hur mycket bättre bostream är.
|
|
smärtfritt om man får behålla platsen ja... men än så länge finns det ingen sån garanti, under tiden du väntar på inkoppling kan någon annan få din plats i telestationen och är det många inkopplade redan finns ju risken att det är fullt...  |
gareb Joined: Sep 05, 2002 Posts: > 500 PM |
@ gugge
Tackar för informationen
Georgia aint no paradise. But a place I call home. |
@cytech
det var bla det jag syftade på med relativt... så man bör ju höra sig för att det finns plats kvar i stationerna ocskå innan man beställer byte. fan, jag slutar inte bli imponerad över vilken koll du har på ALLT.
@georgia rebel
även andra plugin-prylar, typ säkerhetslås för vissa internettjänster som sitter i com-porten eller usb-porten mm kallas för övrigt för donglar. man kan sammanfatta dongel med "liten pryl som sitter direkt i en port och tar liten plats, oftast eller alltid utan kabel". |
ppcrockar Joined: Mar 04, 2002 Posts: > 500 From: Sweden PM |
Hmm.. så Comviq har förlängt GPRS till den 15:e februari .. Några veckor till med gratis GPRS
Blir tungt sen när man ska betala för det  |
ElGato Joined: Nov 27, 2001 Posts: 328 From: Sweden PM, WWW
|
@ppcrockar
Jupp.. fick precis sms med det infot..
35 spänn per megabyte sen.. =/
@BlurryEye
Jag bytte adsl leverantör en gång (från telenordia till telia), det var mindre smärtfritt. Det tog ett halvår innan allt var klart med klydderier.
Lite långre t.om, 7 månader tog det bytet.. =( |
@ ElGato
Mmm.. 35:-/MB är ganska dyrt. Man får väl dra ner rejält på sitt GPRS användande.... Jag som snart använt 1.8GB med GPRS
Fast man kunde väl få billigare om man betalade 79:-/mån så fick man 3MB + att det blev 19kr/MB där utöver.
Det fanns nån högre rabattnivå oxå... kommer inte ihåg exakt priser... |
@elgato
ja 7 mån är ju inte direkt smärtfritt... som sagt själv avvaktar jag tills jag flyttat (vilket jag inte vet när det blir men jag kollar intensivt på bostadsrätter just nu, räknar med en kostnad på ca 5500 kr/mån för typ 40-45 kvm ca 15 min från city, hurra för bostadssituationen i sthlm)...
ang comviqs gprs så finns det idag inga andra tariffer för privatpersoner än 35 kr/MB. gamla prissättningen med 49 kr/mån för 3MB plus 21 kr/MB för ytterligare finns alltså inte längre.
men jag har pratat med min kontaktperson där och ska träffa deras produktansvarige, Jens Pettersson, för en diskussion om bla detta och jag vet att de räknar på ett förslag för storanvändare. typ alla på esato .
själv wappade jag för ca 6,5MB förra månaden vilket då ger ca 227 kr bara för wap och lite mailande + mms... inget ihopkopplande med datorer eller så... |
@BlurryEye
Hmm.. så här står det på Comviq's sida om GPRS priser:
http://www.comviq.se/abonnemang/tjanster/iqgprs2.html
Rabattpaket
För dig som wappar mycket, och tex använder mobiltelefonen som modem till din bärbara dator, erbjuder vi nu följande rabattpaket:
LÅG 79 kr/mån 3 MB ingår därefter kostar det 19 kr/ MB
MEDEL 149kr/mån 10 MB ingår därefter kostar det 14 kr/MB
HÖG 280kr/mån 25 MB ingår därefter kostar det 11 kr/MB
Så iofs priset för 10MB är ju inte så farligt ändå... Om jag inte kopplar telefonen till datorn så ligger jag nånstans mellan 5-7MB i månaden. Fast då måste jag ju säga att jag använder Wap mer än nödvändigt
Wap-användning och att telefonen kollar mailen var 30:e min..
[ This Message was edited by: ppcrockar on 2003-01-23 16:14 ] |
janaydin Joined: Nov 25, 2002 Posts: 35 From: Sweden PM |
Nån här som fått t68 att läsa mail från POP3 på KI (Karolinska Institutet)? |
@ppc
Vad bra! Igår hade de inte det uppe och det var då jag pratade med tele2. Har själv inte kollat idag, sorry för del godo i tidigare post. (Ska genast ringa min kontakt och klaga på dålig feedback!)
This message was posted from a T68i |
Äh, fel info skulle det ju stå... :-)
This message was posted from a T68i |
ElGato Joined: Nov 27, 2001 Posts: 328 From: Sweden PM, WWW
|
@ppcrockar
Fråga: Hur många timmar har du wappat egentligen? =P
Jag är lite små-stolt för mina drygt 15 timmars wappande..
@BlurryEye
Nä du låter inte kul med bostadskostnader i sthlm =P Men du.. har hört att det blir lite billigare om man förlyttar sig några mil ifrån sthlm
Jaså du skall ta ett snack med comviq-pampar.. trevligt hörru! =P
Nu har du golden opportunity att fixa gratis gprs till alla esato-användare och få en gnutta mer respekt här i swedish forum.. kanske du t.om uppnår lite Cytech-status around here
Jobba hårt =) |
|