Author |
Swedish Forum |
ElGato Joined: Nov 27, 2001 Posts: 328 From: Sweden PM, WWW
|
@BlurryEye
Monsterspelburk säger du.. vad är det för prestanda på den då? =)
Knasigt att en ny maskin skall krångla så, min dator e ju liksom 3 år gammal och och ganska illa omhändertagen nu på sistone.
Men din dator, kan du inte stänga den över natten då? Det låter ju otroligt jobbigt..
Min dator e igång från morgon till kväll, låter honom vila på natten =)
Men det är samma symptom ialfall verkar det som. Jag fick som sagt igång min efter att ha dragit ut alla saker från baksidan och satt igång den utan mus och skrivbord, sen provade jag lite smått med skrivbord och slutligen även mus.
Jo jag kör faktiskt med logitech trådlös mus.. har märkt att den betett sig konstigt på sistone. Den har fräscha batterier men den hackar sig över skärmen ibland och det går inte att markera saker och när man vill klicka en gång klickar den massor med gånger och vice versa.
Jag har bytt mus iafall till en gammal sladdlös, skall testa att få igång scrollen på den.. byta channel.. ok..
Men har du inte lämnat in din dator, eller ringt service?
Den måste ju va ganska ny, så du borde ha service och allt på den.
Vad säger de om att datorn inte går igång ibland?
Tack för svaret =)
@Los Fredrik
Hehe.. if you provide the dif märke, I provide the monkey  |
|
gareb Joined: Sep 05, 2002 Posts: > 500 PM |
DIF=SM-GULD IGEN!!!
Några åsikter om vilket bluetooth handsfree som är bra till min t-68i?
[ This Message was edited by: GEORGIA REBEL on 2003-01-22 13:47 ] |
BlurryEye Joined: Mar 06, 2002 Posts: 120 From: Stockholm/Sweden PM |
@elgato
-p4 2,4GHz (pc533)
-512MB ram (333MHz, pc2700)
-*ati radeon 9700pro 128MB* (catalyst 3.0a driver, directx9)
-p4pe moderkort med stöd för ovan nämnda kretsar/minnen, dock inte 8x agp, bara 4x, vilket ändå bara hade gett ca 1% förbättring
-120GB 7200rpm 8MB cache hd
-nec 19" diamondtron skärm
och lite brännare, högtalare och annan kringutrustning.
och så kör jag med XPPro sp1 (tyvärr, eftersom det verkar vara roten till de flesta mjuka problem jag stöter på, bla att jag inte kan installera xtndconnect och därmed inte synka min t68m(i) mot outlook...)
ok, det är klart att man kan ha vassare propp och mer ram men det var väldigt mycket dyrare för väldigt lite mer prestanda...
jag kan ju ändå maxa alla nya spel i upplösning och details och jag fick allt för ca 17' kr i november...
har faktiskt inte klagat på boot-problemet eftersom det bara är att starta om igen och ta exit i bios så funkar det. och det är som sagt bara när den varit avstängd en längre tid. står för övrigt nästan alltid igång hela dagarna också (dc++ används flitigt). dock så har min kollega som har exakt samma hårdvara också samma problem.
men däremot tycker jag logitechs trådlösa är lite ostabila för jag har senaste drivarna till dem men ändå håller de på och byter kanal ibland (vilket just gör att scrollen slutar funka) och tangentbordet har fan bara ca 40cm räckvidd från sändaren trots nya batterier så det måste nog reklameras för kollegan har typ 5m...
och sen kan jag ju säga till de som inte har bredband - SKAFFA ALDRIG TELIA COMHEM INTERNET CABLE!!!
har bara haft problem sen start, det gamla modemet funkar men är långsamt och ger hög ping, det nya jag fått av telia är snabbt men total-tappar all kontakt med både dator och nät när man försöker få fram serverlistor att spela på och måste bootas om varje gång... kan med andra ord inte använda det...
hmm... kanske ska hålla det här forumet om, just det, telefoner... lovar att inte skriva mer om datorer nu... puss på er! |
|
@BlurryEye
Nä det kanske är lite väl mycket datorer för ett phone-forum.. men lite utsvävningar då och då kan väl inte skada, blir väl tråkigt med bara mobiler hela tiden
Det var en kraftig sak du hade där..
Jag är lite nyfiken för att jag köpte nämligen en ny dator i början av november som jag tyckte var ett jättekap för en så kraftig sak.
Jag använder inte internet på den datorn för annars blir den bara nedlusad med massa skit.
Det är en P4 2.53Ghz
512ram
128Mb grafik (nVida GForce eller vad det heter) (är inte så haj på såna saker, vill bara att grymmaste spelen skall funka )
80Gig 7200rpm disk
17" monitor
Givetvis brännare och dvd och och surround sound.
Hela kalaset gick på 13 tusingar, vilket e en ganska sjysst deal tycker jag.. den är inte omodern än ialfall =P
Just ja, jag kör med XP Home edition, har inte stött på minsta problem med den, den är stabil som en nötkärna.
Men du kanske måste ha XPpro för att köra dina avancerade program =I
Jag har varit ganska nöjd med min logitech mus, det är bara på senaste som den hackar och har sig.
Det enda jag inte tyckt om var att den suger batterier..
Tänkte skaffa en bluetooth mus istället..
Har inte trålöst tngbord har ingen användning för det.. men 40cm låter inte mycket.. då kan man ju röra sig friare med vanligt (sladd)tngbord. =/
Vad är telia internet cable?
Jag har telia adsl.. är det samma sak? *oteknisk*
Låter ju kasst med att den tappar kontakten, men det kanske är XPpro som ställer till det igen =P *problemfixaren*
hmm.. |
Cytech Joined: Feb 19, 2002 Posts: > 500 From: Stockholm, Sweden PM |
Quote:
|
On 2003-01-22 19:16, ElGato wrote:
Vad är telia internet cable?
Jag har telia adsl.. är det samma sak? *oteknisk*
Låter ju kasst med att den tappar kontakten, men det kanske är XPpro som ställer till det igen =P *problemfixaren*
hmm..
|
|
same sh-t different names nää skämt åsidor... Telia Internet Cable är när du surfar via KabelTV nätet... å ADSL går ju via telenätet...
fortfarande irriterad på att Telia inte skruvar upp hastigheten på sitt ADSL hade det varit smidigt å byta hade jag lämnat Telia ADSL lååååångt bakom mig  |
floke Joined: Jan 23, 2002 Posts: > 500 From: Sweden PM, WWW
|
Jag försökte WAPpa till wap.olzzon.com men får felmedelandet: du har inte tillgång till denna URL. Välj en annan länk eller ändra inställningar. Vad menas med det? Är det en porrsida felia vill spärra ut mig från? :-]
This message was posted from a T68i |
Evilsummer Joined: Jan 16, 2002 Posts: 236 From: Gothenburg Sweden PM |
Byt till Bostream istället.... mycke bättre och billigare 298 för 0.5Mbit |
@elgato
precis, internetcable är via kabel-tv istället för telefonledningarna som cytech (the guru) sa. har 1Mbit men pga modem-strulen så är det ändå värdelöst... adsl är stabilare och bostream, speciellt med xstream-ab'et med 2,5Mbit, är det bästa adsl enligt alla tester och alla jag känner som har det. ska byta till det när jag flyttar snart.
hmm... ja du har ju snabbare propp än mig iaf... fast mitt radeon 9700pro spöar geforce 4, alla modellerna, ordentligt...
men 13' kr för ditt paket låter väldigt prisvärt. de 4' kr som skiljer mot mitt paket beror enbart på skärmen och grafikkortet, trots ca 700 kr billigare propp (som sagt, det är ju de fetaste liren man vill spela så en grym 19" kändes självklart för mig och radeonkortet kommer räcka prestandamässigt typ ett år längre än geforce4, hoppas jag iaf, eftersom det framför allt har stöd för directx9...)
fan, nu ljög jag alltså i min förra post, jag fortsatte skriva om datorer... jag är en usel människa...  |
Ulukai Joined: Jan 27, 2002 Posts: 372 From: Sweden PM, WWW
|
Finns där någon här som kan göra en webshop till mig för viss betalning? Eller känner ni någon som kan göra? Det ska vara proffs.
Lämna ett PM till mig eller maila
ulukai@telia.com |
bjarne1 Joined: Oct 07, 2002 Posts: 117 From: sweden PM |
Nackdelen e ju att dom tar ett par tusen när man ska bli kund dom svinen.
comehem kan man ta med sig överallt, de e ju bra, om det bara hade funkat bättre.
Billig start avgift, och mkt beg modem billigt.
Det är dyrt med smalband i detta landet.
Quote:
|
On 2003-01-22 21:44, Evilsummer wrote:
Byt till Bostream istället.... mycke bättre och billigare 298 för 0.5Mbit
|
|
|
|
@Cytech (och blurryeye)
Okidoki.. I see..
Låter ju nice ändå, telia adsl e inte det snabbaste direkt..
Men jag bor ute på vischan så jag tror inte det skulle funka för mig ialfall =/
@Evilsummer
Jag skulle gärna byta till något bättre än telias, men som sagt, bor ute på vischan och telia är det enda som går hit ut =( So I'm stuck with it så to speaka.. Men det är ändå bättre än 56k som jag har haft i alla år, so liiite grateful e jag ändå =)
@BlurryEye (igen)
Cytech the Guru.. heh, jo, så sant
Jaså du skall flytta, så trevligt =) Congrats!.. eller vad man säger =)
Jovisst, ditt grafikkort där e inte å leka med direkt.. metaforicly speaking of course, man skall väl leka så mycket man kan med det =P
Hittills är jag nöjd med mitt ialfall, har sköj med GTA3 för tillfället, väntar otåligt på när Vice City släpps till PC
Jo det var ett ganska så nice kap med 13 laxar.. jag bryr mig inte så mycket om skärmstorleken, så länge det inte är under 17", och grafikkort ja.. får väl punga ut med någon tusing till i framtiden då på ett vassare kort. Men det jag har nu räcker nog ett tag till.. fast det där med directx9 hade jag inte tänkt på.. heh.. attans
Nä men det är väl bara att gratulera oss lite för bra köp och bra grafikkort osv.. fast det där med XPpro verkar ju lite kasst för din del.. =I
Hehe.. var inte för hård mot dig själv.. du (och kanske jag också) får väl gottgöra det nån gång.. typ genom att snacka lite mobiler kanske =P |
Sam79 Joined: Nov 25, 2002 Posts: 105 From: Sweden PM |
....lite för mycket data snack...eller?
är det bara jag som kör med lite sämre dator?
har ju bara bärbar pentium4 1.7ghz m 256 ram 40gighd och cdr/dvdr...
|
|
@Sam
Jo det blev kanske en och annan mening utan mobiler =P
En bärbar dator med P4 1.7 och 40gig hdd låter inte fy skam.
Min dator (denna datorn, som jag kopplar upp mig med, den andra har jag ingen uppkoppling på) är en PIII, 600Mhz, 20gig hdd (+en 60gigare), 64Mbram, brännare som bränner i 4x, 32Mbgrafik, win 98.. det slår din bärbara  |
Cytech Joined: Feb 19, 2002 Posts: > 500 From: Stockholm, Sweden PM |
Quote:
|
On 2003-01-23 02:40, Sam79 wrote:
....lite för mycket data snack...eller?
är det bara jag som kör med lite sämre dator?
har ju bara bärbar pentium4 1.7ghz m 256 ram 40gighd och cdr/dvdr...
|
|
sämre å sämre... min(a) e ju ännu sämre en PIII 800MHz (256MB RAM, 150GB HD, cd brännare) å en PII 450MHz (256MB RAM, 30GB HD, dvd)... |
hehe... känns som att jag startade en lång diskussion om datorer... sorry igen... men som sagt, de flesta av oss använder ju faktiskt datorer, tex för att besöka esato så det ligger ju nära till hands att prata lite om det också.
ja xppro var inte så lyckat och jag behöver det egentligen inte, bara att det var det jag kunde få tag på utan att punga ut väldigt mycket pengar...
bostream har för övrigt 3-års jubileum nu så de rabatterar inträdet på 2,5Mbit-linan med 750 kr tom 28/2 tror jag det var (449kr/mån och lånemodem ingår). |
|
Access the forum with a mobile phone via esato.mobi
|