Author |
Swedish Forum |
dego Joined: Jan 10, 2003 Posts: 2 PM |
Quote:
|
Telia: 3,80kr
Vodafone: 4,80kr
Har inte sett att Comviq satt något pris för sin MMS tjänst än. Men den hamnar väl i samma prisklass. Du kommer kunna skicka mellan olika operatörer också.
|
|
Men eftersom operatörerna ännu inte har träffat avtal vad gäller att skicka MMS mellan näten så kan ju priserna komma att modifieras ganska ordentligt...
Tydligen så finns det även en del tekniska problem som måste lösas innan MMS kan skickas mellan näten. Vet dock inte riktigt vad dessa problem består av, men troligen är väl att det handlar om hur skiten är paketerat och så... |
|
ppcrockar Joined: Mar 04, 2002 Posts: > 500 From: Sweden PM |
Angående MMS-priserna, så har Comviq sagt att dom ska vara billigare än de Telia och Vodaphone. Men de har inte nämnt några priser än.
Angående att kunna skicka MMS mellan olika operatörers nät så är det under all kritik att dom inte fixat detta. Jag menar det kan ju inte direkt vara någon nyhet för dem att folk vill kunna skicka MMS till vem man vill utan att begränsas av vilken operatör de har. Det skulle ju självklart varit fixat vid lanseringen. Ibland undrar man vad det är för folk som sitter i ledningen för operatörerna... de verkar inte tänka längre än vad näsan räcker. |
Los_Fredricos Joined: Dec 25, 2002 Posts: 28 From: Sweden PM |
Men det är väl därför det är gratis nu i början innan dom fixat alla problem mellan näten. |
dego Joined: Jan 10, 2003 Posts: 2 PM |
Jag tror det har att göra med de 'tkniska problem' jag nämnde nyss. Tydligen var det likadant när SMS kom.
Om det är så att det går att koppla på MMS fast begränsat till egna nätet är väl det bättre att de gör det än att de bara väntar med att trycka på knappen tills de fixat avtal och massa teknikproblem. Det kan ju ta ett antal månader. |
ElGato Joined: Nov 27, 2001 Posts: 328 From: Sweden PM, WWW
|
Hallojs..
Jag föreslår att folk blir medlemmar på www.mmsstorage.com och lagrar mms där.. sen skriver sitt telenr här i forumet, så kan man lägga till det till buddies-listan så blir det en ganska sjysst bas för mms..
Nr. +46736120998 för att lägga till mig..  |
Los_Fredricos Joined: Dec 25, 2002 Posts: 28 From: Sweden PM |
Jag är också medlem på mmsstorage nu...
+46704491048 för att adda
Men fortfarande någon som vet om man kan använda en ljudsignal från ett MMS som ringsignal. Det kanske bara är jag som missar något väldigt enkelt....?? |
|
Great Los Fredrik
Jag skall adda dig..
För att spara ljud är det väl bara att markera ljudfilen i mms'et trycka på yes, sen spara ljud.
Så är det på t68 ialfall.. |
floke Joined: Jan 23, 2002 Posts: > 500 From: Sweden PM, WWW
|
Tekniskt sett tror jag inte det är det nog inge svårt att skicka MMS mellan näten. Tyska d1 och d2 erbjuder det sen flera månader. Däremot måste dom komma överens om hur det ska debiteras. Är det inte där skon klämmer tror ni?
This message was posted from a T68i |
Evilsummer Joined: Jan 16, 2002 Posts: 236 From: Gothenburg Sweden PM |
Quote:
|
On 2003-01-16 12:27, ppcrockar wrote:
@ Silvetisson
Så här ställer du in för att köra Palm:en via T68:an och GPRS.
Skapa en ny connection i prefs med följande inställningar:
Connect to: Modem
Via: Infrared
Dialing: Touchtone
Tryck på details och ställ in:
Speed: 115200
Flow Ctl: Automatic
Om du har fått MMS inställningar från Comviq (om du har Comviq), eller om ditt abonnemang kräver att du har en APN i data kontot ställ in det under Init String, för Comviq är det:
at+cgdcont=1,"IP","isplnk1.swip.net"
Om du har en annan APN, typ Telia eller nått så skriv den mellan de sista ""
Välj sedan Network, skapa en ny inställning med följande:
User name: gprs
Password: internet
Connection: Välj den Vonnection du skapade nyss
Phone: *99#
Tryck på Details och ställ in följande:
Primary DNS: 130.244.127.161
Secondary DNS: 130.244.127.169
IP Adress: Automatic
Så.. nu ska det bara vara att koppla up sig via IR
[ This Message was edited by: ppcrockar on 2003-01-16 11:28 ]
|
|
Får inte detta att funka... jag har telia så jag skriver online.telia.se som APN men det funkar ändå inte... det har funkat förut (innan MMS)... Nån som har telia som vet? (har en palm Vx)
[ This Message was edited by: Evilsummer on 2003-01-17 15:02 ] |
@ Evilsummer
Hmm.. vad får du för fel med Telia. Du får nog använda andra DNS-servrar för Telia, annars funkar det troligen inte... |
gareb Joined: Sep 05, 2002 Posts: > 500 PM |
Quote:
|
On 2003-01-17 08:44, dragontrumpetare wrote:
Yep... Halebop har GPRS...Men deras inställningar går inte att använda om man vill ha MMS tjänsten. Då måste man ladda ned Telias Inställningar för både GPRS och MMS.
Vet inte när Halebop får ändan ur vagnen och fixar problemet.
@Rebel
Hmm... var det inte 5 öre/Kb hos halebop? Det var det innan, har de sänkt priset eller?
Det är korrekt med 5öre/kb hos halebop.Jag fick ett hjärnsläpp som bara kunde räkna till två.
|
|
Georgia aint no paradise. But a place I call home. |
Silvetisson Joined: Dec 11, 2002 Posts: 4 From: Sweden PM |
ok nu e ja medlem på mmstorage.com med +46736768806
men har inte kollat så mycke på vad man kan göra där....
[ This Message was edited by: Silvetisson on 2003-01-17 16:33 ] |
Jag är oxå medlem hos MMSStorage
+46705859059 |
gugge Joined: Jan 11, 2003 Posts: 21 PM |
Hej, är det nån annan som har detta problem?
E-mailprogrammet på min P800 klarar inte av ÅÄÖ. På P800 så ersätts åäö av rutor och i mailprogrammet på PCn så får man en massa skumma tecken. En olycklig kombination av olika 8-bits/7-bits konverteringar, inställningsfel i nåt program eller problem i mailprogrammet? |
|
@gugge
Du är inte den enda..
När man ser inlägg från P800 här i forumet har åäö också bytts ut av konstiga tecken..
@Silvetisson
På mmsstorage kan du lagra dina mms.. om du tex vill spara utrymme på telefonen.
Sen som sagt, med buddies list kan man kolla på vad andra lagt upp för mms (så länge de inte är privata)..
Sen vet jag inte men jag tror att man kan ladda hem mms'en från mmsstorages wap också..
|
|