Author |
Swedish Forum |
gareb Joined: Sep 05, 2002 Posts: > 500 PM |
Quote:
|
On 2003-01-16 11:42, dego wrote:
Tänkte jag skulle slänga ut en liten GPRS fråga. Eller två...
Hur mycket snabbare går det att wappa med GPRS än med vanligt GSM (i snitt). Är det värt pengarna bara för hastighetsökningen tycker ni som kör GPRS? Har inte haft wap-telefon så länge så jag vet inte riktigt hur mycket jag kommer att använda wap över huvud taget. Klart det blir mer med GPRS (om man inte har Telias ockerpriser förstås).
Är det någon som vet om det finns någon 'virtuell operatör' som erbjuder GPRS i Sverige? Jag har Sense och de har inget avtal med Telia. Spray ska erbjuda senast i mars säger de (men de skulle haft det i början av förra året egentligen).
|
|
Ja Halebop har GPRS för 2 öre/kb.Ligger på Telias nät så det funkar bra när det funkar.Hela nyårshelgen var det strul i vart fall för mig annars så är jag inte missnöjd
Georgia aint no paradise. But a place I call home. |
|
ppcrockar Joined: Mar 04, 2002 Posts: > 500 From: Sweden PM |
Nån som provat detta?
http://www.mobilsamtal.nu/
Verkar ju rätt nice, så kan man ha ett abonnemang/kontantkort med låg/ingen månadsavgift och ändå få ett hyfsat pris på dagtid... |
NetGuy2 Joined: Jun 27, 2002 Posts: 260 From: Barcelona, Spain PM, WWW
|
Thank you for your comments! I hope go to sweden!!
|
ElGato Joined: Nov 27, 2001 Posts: 328 From: Sweden PM, WWW
|
Congratulerar Los Fredrik!
Har sendat dig ett mms nu som jag knåpade ihop själv =P
Jag föreslår att alla skickar mms till los fredrik för att fira.. (och så att han kan skicka dem vidare till mig)  |
floke Joined: Jan 23, 2002 Posts: > 500 From: Sweden PM, WWW
|
@ppcrockar: Ska du börja strula med sådana tjänster så är ett callback abonnemang ännu billigare. Iaf var det så för något år sedan... |
kallingen Joined: Jan 13, 2002 Posts: 282 From: Karlstad, Sweden PM |
Ang. SVENSKA språkfiler till SonyEricsson P800:
--------
Hej !
Tack för att ni kontaktade Sony Ericsson Customer Care Center.
Språk filer planeras att lanseras under första kvartalet 2003 . Dom kommer då att kunna laddas ner från http://www.sonyericsson.com/support .
En annan lösning är att lägga in programvaran igen via något av våra service ombud.
Vänliga hälsningar,
/David
Sony Ericsson Customer Care Center
--------
Undrar bara varför dom säger "lansering av filerna" är det nått stort på gång, eller ?
Sincerly,
Joakim Käll, Sweden
|
Silvetisson Joined: Dec 11, 2002 Posts: 4 From: Sweden PM |
@ppcrockar
Fan va bra hoppas de funkar vet du hur länge ja kämpat me detta..
ppuuffff tack så mycke:-D ...
Los Federicos
De va på tiden....... |
Cytech Joined: Feb 19, 2002 Posts: > 500 From: Stockholm, Sweden PM |
Quote:
|
On 2003-01-16 19:14, kallingen wrote:
Undrar bara varför dom säger "lansering av filerna" är det nått stort på gång, eller ?
|
|
fler länder, fler språk än så länge är ju P800:an endast lanserad i ett fåtal länder... är väl sen när den börjar släppas i stor skala som språkfilerna kommer finnas tillgängliga... |
dragontrumpetare Joined: Dec 03, 2002 Posts: 231 From: sweden PM |
Yep... Halebop har GPRS...Men deras inställningar går inte att använda om man vill ha MMS tjänsten. Då måste man ladda ned Telias Inställningar för både GPRS och MMS.
Vet inte när Halebop får ändan ur vagnen och fixar problemet.
@Rebel
Hmm... var det inte 5 öre/Kb hos halebop? Det var det innan, har de sänkt priset eller?
The Truth is out there!!! |
Los_Fredricos Joined: Dec 25, 2002 Posts: 28 From: Sweden PM |
Någon som vet ungefär vad mms meddelanden kommer kosta sen när det kostar pengar. Och ifall man kan skicka till andra operatörer då.
Och en annan sak:
Är det jag som är trög eller hur sparar man ett ljud som man fått i ett mms meddelande???
|
@ppcrockar
Ehhh med dom inställningar ja fick av dig går det nästan att koppla upp, mobilen hämtar men efter en stund så står det, "ingen stöd för GPRS parametrar"....... blääää men en fråga, måste jag ha ett specielt program för att kunna gprsa.....  |
Cytech Joined: Feb 19, 2002 Posts: > 500 From: Stockholm, Sweden PM |
Quote:
|
On 2003-01-17 09:56, Los_Fredricos wrote:
Någon som vet ungefär vad mms meddelanden kommer kosta sen när det kostar pengar. Och ifall man kan skicka till andra operatörer då.
Och en annan sak:
|
|
Telia: 3,80kr
Vodafone: 4,80kr
Har inte sett att Comviq satt något pris för sin MMS tjänst än. Men den hamnar väl i samma prisklass. Du kommer kunna skicka mellan olika operatörer också. |
@ Silvetisson
Har du Comviq Kontant-kort? Isåfall funkar det inte, du måste ha abonnemang.
Inget stöd för GPRS parametrar brukar vara problem med APN. Har du provat både utan och med APN inställningen jag skrev ovan.
Nä, du behöver inget speciellt program för att köra gprs med Palm. De inställningarna jag skrev ovan har funkat kanon för mig hur länge som helst. Fick dock lägga till APN inställningen när jag fick MMS inställningarna, annars fick jag samma fel som du får.
[ This Message was edited by: ppcrockar on 2003-01-17 11:16 ] |
@ppcrockar
Ahhh ok ju jag har komviq kontant.. men jag har vodafone abonemang me men andvänder inte den så ofta, men då får jag väll prova med den... då är det väll samma vist...
O en till fråga jag har plam 505, finns det några bra progrma som du rekommenderar.... och o mdu vet var jag kan hitta 4.1 jag har 4.0 men viste för men hittar inte den nu.... |
@ Silvetisson
Ja, det är Comviq som bara tillåter data via sina Wap-gateways med kontantkortet, så tyvärr funkar det bara med abonnemang
Hmm.. när det gäller program så måste jag erkänna att sen jag skaffade min T68:a, så använder jag Palm:en mindre och mindre. Köpte Palm:en mest för kalendern till att börja, men T68:an är ju en utmärkt ersättare.
Men hmm... Blazer är ju en väldigt bra Web/wap browser för Palm, AvantGO använder jag mycket. Har ett bra miniräknare-program som jag använder en del. Jag är lite inne på att sälja både min Palm och min T68:a och skaffa en P800:a, men jag har inte riktigt bestämt mig. Dessutom tror jag inte att jag har råd just nu
Är inte OS4.1 en gratis uppgradering för de nya Palm:erna. Hmm.. jag har lyckats "skaffa" alla OSv4.1 filerna för de flesta Palm:erna. Har dock bara provat flasha min egen, Palm IIIxe, men det funkar fint och jag kör OSv4.1 på den. |
|