Author |
Swedish Forum |
mange69 Joined: Oct 07, 2002 Posts: 366 From: Sweden PM |
@NetGuy2
I think it is more known among the medical and technology students.
Prestigious? Well, I believe it is just after the universities in Stockholm (KTH), Uppsala, Gothenburg and Lund as university in big. But what do I know. I studied in Uppsala so maybe I'm the wrong person to ask... =/
If you are going to study Economics then the most prestigious universities is "Handelshögskolan" in Stockholm (Stockholm School of Economics www.hhs.se) and in Gothenburg (School of Economics www.handels.gu.se).
About the technology I think it is quite modern. At least among the IT-students. They have interactive white boards in the classrooms, wireless LAN and a laptop for each student (I've heard...).
Facilities I don't know much about.
I hope that helped a little bit.
|
|
Froddan Joined: Jan 18, 2002 Posts: > 500 PM |
@ mange69 Ska hålla ögona öppna efter nya drivrutiner. Såg att Billionton hade ny mjukvara för BTCF, den är på 66mb, kanske innehåller nåt vettigt med tanke på storleken?
This message was posted from a P800 |
Piddes Joined: Jan 04, 2003 Posts: 0 From: Lund,Sweden PM |
Quote:
|
On 2003-01-13 00:09, Krippe wrote:
Fan jag köpte ju min t68i för att min t39 tappade täckningen jämt trotts att den blev servad och även utbytt. Å nu händer samma sak med t68an. Vad är det med ericsson igentligen.
Börjar lessna på allt strul med mina ericsson lurar.
|
|
Testa att byta ut kortet!! |
Och varför ser texten sådan ut? Inga å ä ö?
This message was posted from a P800 |
Piddes Joined: Jan 04, 2003 Posts: 0 From: Lund,Sweden PM |
Hej!
Nån här som kan förklara varför de bara e comviq som har klödd med sin mms?
Jag har själv voda det var bara att ladda hem ett sms från deras sida så satt de där,märkligt!!! |
Test...å ä ö
This message was posted from a T68i |
BlurryEye Joined: Mar 06, 2002 Posts: 120 From: Stockholm/Sweden PM |
@krippe, froddan mfl.
som sagt, jävligt skumt med xp... konstigt också att det för en del fungerar mycket bättre än med win98 medans det för oss mfl inte går... det konstigaste för mig är ju att jag får felmeddelande redan vid installationen av xtnd... men själva kopplingen med ir mellan lur och dator och bildöverföring funkar som sagt bra, det är bara xtndconnect som strular...
@netguy2
i agree with what mange69 said about linköpings universitet. also my kid brother recently started studying there. i know he's satisfied with their tech-stuff and the city itself. but i don't know any details though...
|
Krippe Joined: Oct 23, 2002 Posts: 67 From: Sweden PM |
@piddes. Har bytt kort två gånger, hjälper tyvär inte.
@blurryeye Ja redan vid instalationen av xtnc eller vad det heter
börjar det krångla, sist svamlade den nåt om outlook å nån drivrutin eller nåt sånt har den oxå bråkat om. |
ElGato Joined: Nov 27, 2001 Posts: 328 From: Sweden PM, WWW
|
@Los Fredrik
I datakonton har jag ·mms resp. ·tele2/comviq
Mms-kontot har följande:
APN:mms.swipnet.se
ID:wap
Lösen:wap
begära lösen: av
tillåtna samtal: auto.
Ip: tom
dns: tom
Tele2/comviq har:
APN: tomt
lösen:wap
begära lösen:av
tillåtna sam:auto.
IP: tom
dns:tom
I wap-menyn har jag följande i alternativ-wap profiler (meny nr. 8)
Mms och tele2/comviq
Mms-kontot har följande:
hemsida: wap.tele2.se
anslut med:mms
IP:130.244.202.30
ID:tomt
lösen:tomt
dataläge:anslut. orient.
säkerhet:av
hämta bilder:på
svarstid:150
Tele2/comviq har följande:
hemsida:wap.tele2.se
anslut med:fråga alltid
IP:130.244.196.90
lösen:wap
dataläge:anslut. orient.
säkerhet:av
hämta bilder:på
svarstid:150
Jag kopplar upp genom att hålla options-knappen nedtryckt några sekunder i standby-läge (inte klockan).
Då får jag frågan vilket konto jag vill ansluta med, där jag väljer Mms-kontot.
Glöm inte att kolla så du har valt Mms-kontot i Mms-menyn också..
[ This Message was edited by: ElGato on 2003-01-16 00:41 ] |
Silvetisson Joined: Dec 11, 2002 Posts: 4 From: Sweden PM |
Är de någon som andvänder sin t68i gprs med palmen???
jag får inte igång den.... om någon vet, så ville ja veta vilken program jag ska ladda ner, och vilka inställningar jag skall göra på palmen... |
Los_Fredricos Joined: Dec 25, 2002 Posts: 28 From: Sweden PM |
JAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!!!!!!!
DET FUNKAR!!!!!!!!!!!
Jag ändrade så jag hade samma inställningar som elgato. Det som skillde var IP adressen under wap inställningarna. Jag hade 090 och 030 på slutet. Nu ändrade jag så att det var 30 och 90...å det funkade!!
så nu är det bara att ta å skicka lite mms till mig...
0704491048 |
dego Joined: Jan 10, 2003 Posts: 2 PM |
Tänkte jag skulle slänga ut en liten GPRS fråga. Eller två...
Hur mycket snabbare går det att wappa med GPRS än med vanligt GSM (i snitt). Är det värt pengarna bara för hastighetsökningen tycker ni som kör GPRS? Har inte haft wap-telefon så länge så jag vet inte riktigt hur mycket jag kommer att använda wap över huvud taget. Klart det blir mer med GPRS (om man inte har Telias ockerpriser förstås).
Är det någon som vet om det finns någon 'virtuell operatör' som erbjuder GPRS i Sverige? Jag har Sense och de har inget avtal med Telia. Spray ska erbjuda senast i mars säger de (men de skulle haft det i början av förra året egentligen). |
ppcrockar Joined: Mar 04, 2002 Posts: > 500 From: Sweden PM |
@ Silvetisson
Så här ställer du in för att köra Palm:en via T68:an och GPRS.
Skapa en ny connection i prefs med följande inställningar:
Connect to: Modem
Via: Infrared
Dialing: Touchtone
Tryck på details och ställ in:
Speed: 115200
Flow Ctl: Automatic
Om du har fått MMS inställningar från Comviq (om du har Comviq), eller om ditt abonnemang kräver att du har en APN i data kontot ställ in det under Init String, för Comviq är det:
at+cgdcont=1,"IP","isplnk1.swip.net"
Om du har en annan APN, typ Telia eller nått så skriv den mellan de sista ""
Välj sedan Network, skapa en ny inställning med följande:
User name: gprs
Password: internet
Connection: Välj den Vonnection du skapade nyss
Phone: *99#
Tryck på Details och ställ in följande:
Primary DNS: 130.244.127.161
Secondary DNS: 130.244.127.169
IP Adress: Automatic
Så.. nu ska det bara vara att koppla up sig via IR 
[ This Message was edited by: ppcrockar on 2003-01-16 11:28 ] |
Evilsummer Joined: Jan 16, 2002 Posts: 236 From: Gothenburg Sweden PM |
När vi ändå pratar om comviq och GPRS...
Jag har en kompis som just köpt en T200 och jag har försökt få igång gprs:en på den... med comviq.. gick in på deras sida och beställde inställningarna, wap profil-inställningarna har kommit men inte datakonto-inställningarna.. har kollat runt lite här på esato men inte hittat dom... kan nån vänlig själ lägga upp dom här (comviq kontant)
Quote:
|
On 2003-01-16 11:42, dego wrote:
Tänkte jag skulle slänga ut en liten GPRS fråga. Eller två...
Hur mycket snabbare går det att wappa med GPRS än med vanligt GSM (i snitt). Är det värt pengarna bara för hastighetsökningen tycker ni som kör GPRS? Har inte haft wap-telefon så länge så jag vet inte riktigt hur mycket jag kommer att använda wap över huvud taget. Klart det blir mer med GPRS (om man inte har Telias ockerpriser förstås).
Är det någon som vet om det finns någon 'virtuell operatör' som erbjuder GPRS i Sverige? Jag har Sense och de har inget avtal med Telia. Spray ska erbjuda senast i mars säger de (men de skulle haft det i början av förra året egentligen).
|
|
Det är rätt olika hur fort det går beroende på belastningen i nätet GPRS anslutningar har låg prioritet i näten så om det är mycke trafik så e de svårt att ansluta/få bra fart.
Och dessutom är det (oftast) billigare med GPRS.
Jag tror Halebop har GPRS....
[ This Message was edited by: Evilsummer on 2003-01-16 14:14 ] |
ppcrockar Joined: Mar 04, 2002 Posts: > 500 From: Sweden PM |
@ Evilsummer
Hmm... Comviq's datakonto inställningar är väl i princip tomt överallt
D.v.s ingen IP, ingen DNS.
Användar-id= wap
Pass= wap
APN= isplnk1.swip.net fast det är inte säkert att det behövs eftersom den inte har MMS i vilket fall... |
|