Esato

Forum > Regional > Europe, Middle East and Africa > Swedish Forum

Previous  123 ... 113114115 ... 375376377  Next
Author Swedish Forum
Froddan
P900
PM
Posted: 2003-01-15 07:42
Reply with quoteEdit/Delete This PostPrint this post
@ mange69

Är själv i samma sits... Har DTL-1, och det mesta funkade med min gamla pc och Win98 ihop med 7650, men bytte upp mej till en ny pc med XPP och P800, och nu funkar inget. Lite irriterande att ha MSI:n stickandes ut från usb porten, så jag hoppas hitta en lösning på det hela...
BlurryEye
K850 Blue
From: Stockholm/Sweden
PM
Posted: 2003-01-15 11:12
Verkar som om XP(Pro) är ganska okompatibelt med SE's programvaror och produkter...
Själv använde jag på min gamla dator med Win98 ett JetEye ir-öga och XTNDConnect för att synka min T68m(i) med Outlook utan några som helst problem. Nu med min nya dator med XP(Pro) lyckas jag inte ens installera XTNDConnect... Får bara meddelande att installationen inte fullföljdes och att jag efter omstart ska köra installationen igen, vilket bara resulterar i att den försöker installera programmet igen fast under väldigt kufiska mappar med massa "~"-tecken och när man sen försöker avinstallera så blir det kvar några låsta filer på okända platser i datorn... Innan jag avinstallerar så går det att starta XTND men det står att det inte hittar någon telefon fast datorn och luren har kontakt via ir...

Däremot funkar det utmärkt att med SE Image blabla skicka bilder mm utan problem både till och från datorn.

Någon som vet hur man löser detta?
Evilsummer
K750
From: Gothenburg Sweden
PM
Posted: 2003-01-15 13:35
Tjena e de nån som vet nånting om den här produkten??
http://www.komplett.se/k/ki.asp?action=info&AvdID=1&CatID=44&p=25406&view=detailed
Kan man skicka både till och från telefonen med den?? Så som jag har förstått det hela så är det inte alla BT enheter som stödjer att ta emot "grejer" från telefonen el. dyl.
Enligt tillverkaren hemsida så stödjs följande BT profiler:
Generic Access Profile / Service Discovery Profile / Serial Port Profile / Dial-Up Networking Profile / Fax Profile / LAN Access Profile / Generic Object Exchange Profile / File Transfer Profile/ Object Push Profile / Synchronization Profile
Vilken av dessa är det som gör att man kan skicka tex. bilder från telefonen?
Jag tänker (kanske) köpa en MCA-25 och då behöver jag kunna föra över bilderna från mobilen till datorn...

[ This Message was edited by: Evilsummer on 2003-01-15 12:39 ]
X3r0
T68 gold
From: Sweden
PM
Posted: 2003-01-15 13:53
Självklart är det coolt med ett eget forum :0)

Jag är helt klart på!

Ingen som har en bluespoon att sälja??
Hör gärna av er!

Går iofs bra med andra HF också... Men bluespoon är att föredra...

/Johan 22 år, Blekinge

[ This Message was edited by: X3r0 on 2003-01-15 12:55 ]
ElGato
T68 grey
PM, WWW
Posted: 2003-01-15 14:58
@BlurryEye & Froddan
Väldigt mysko tycker jag..
Jag köpte en ny dator för en månad sedan med win xp (behåller dock den här datorn med win 98 för att koppla upp mig).
Tidigare var jag ganska frustrerad för absolut ingenting funkade på win 98 med mobil-grejer.
Programmen crashade och allt möjligt, men det var detsamma för datorn kunde ändå inte hitta mobilen. Efter mycket frågande på esato har jag nog testat allt som går att testa för att ir-länken skulle funka, men inget funka.

Men på den nya datorn med win xp funkar precis allt.
Det var bara att koppla in ir:en, datorn installerade den automatiskt, sen var det bara att sätta på ir på telefonen, och så funkade allt perfekt.
Alla program funkar också.. känns verkligen härligt att för en gångs skulle kunna använda sin mobil's alla funktioner.

Så för mig är det liksom precis tvärt om.. med win xp funkar äntligen allt.. och med win 98 funkade ingenting.
Los_Fredricos
T300
PM
Posted: 2003-01-15 15:09
Så har man snackat med comviq igen. Dom fattar ju inte heller vad som kan vara fel. Det enda som dom kan göra är att skicka nya inställningar men det gör ju ändå ingen skillnad. Jag till skicka mms! Jag blir så lack när grejer inte fungerar och man har inte en aning om vad man ska göra för att fixa det

This message was posted from a T300

ElGato
T68 grey
PM, WWW
Posted: 2003-01-15 15:21
@Los Fredrik
Vet hur det känns.. mitt gprs funkade inte på 4 månader.. och så funkade inte ir-länken till min dator heller, så där gick man omkring med en t68 utan möjlighet att byta bakgrundsbild eller skaffa nya skärmsläckare eller synka med datorn.

Men alltså det kanske funkar om du orkar pilla med det lite till..
För efter mina månader utan gprs orkade jag inte längre så jag raderade alla inställningar och skickade nya.. gjorde det ett par gånger och pillade runt bland alla inställningar och plötsligt funkade det..
Kanske blir så att efter tillräckligt mycket pillande tycker telefonen synd om dig och kör igång det ialafall..

Posta här vilka datakonton du har och vad det innehåller..
Jag fick igång mms utan comviq's sms-inställningar. Jag fick bara meddelande från dem att mms var igång, men jag fick inga inställningar..
Jag skrev in inställningarna som postats här på esato tidigare.. sen efter lite pillande gick det..
Los_Fredricos
T300
PM
Posted: 2003-01-15 16:02
@elgato. Skulle du kunna ta och skriva exakt vilka inställningar du har både på gprs och mms. För du har väl kontant eller?

mange69
Samsung Galaxy S III
PM
Posted: 2003-01-15 16:08
Quote:

On 2003-01-15 07:42, Froddan wrote:
@ mange69

Är själv i samma sits... Har DTL-1, och det mesta funkade med min gamla pc och Win98 ihop med 7650, men bytte upp mej till en ny pc med XPP och P800, och nu funkar inget. Lite irriterande att ha MSI:n stickandes ut från usb porten, så jag hoppas hitta en lösning på det hela...

Hör av dig om du hittar nått så gör jag samma sak.
floke
T68i
PM, WWW
Posted: 2003-01-15 16:39
@Evilsummer: Den produkten har diskuterats flitigt bla. här på esato. Använd sökfunktionen.
Generellt sett använder alla "billiga" bluetooth adaptrar Widcomm drivrutiner. Det gäller bara att se till att ha version 1.2.2.16 el senare så bör det fungera. Det gjorde det för mig. Jag har Acers BT500 adapter men laddade ner Tecoms senaste mjukvara. Funkade bara bra.
NetGuy2
Z600
From: Barcelona, Spain
PM, WWW
Posted: 2003-01-15 16:48
Hello,

I'm planning to do an Erasmus to Sweden (I'm studing Economics), and my university only has cooperation with the "LINKÖPING UNIVERSITET".

It's good this University? (Prestigious)
What about the services? (Classes, Use of new Technologies, Service facilities)

What about the city?

Thanks a lot,

Yours faithfully,

NetGuy2
Los_Fredricos
T300
PM
Posted: 2003-01-15 17:08
You can check out the website www.liu.se. I think thats the correct site

aronsson
T300
PM
Posted: 2003-01-15 17:21
@ Los_fredricos

du måste gå in på sony ericssons hemsida och fixa där.
Jag kunde inte heller innan men nu funkar både mms å e-mail
I´m number one...
so why try harder
Krippe
W595 White
PM
Posted: 2003-01-15 17:50
@blurreeye

Samma problem här! win98 inga problem.
Men nu med XP home funkar det fan inte.

[ This Message was edited by: Krippe on 2003-01-15 16:52 ]
NetGuy2
Z600
From: Barcelona, Spain
PM, WWW
Posted: 2003-01-15 17:53
@Los_fredricos

Thank you.

Yes! I ve been several times on the web.
But what I'am asking is:
"The Linköping Universiteit is good in Economics?"
"It's prestigious on sweden or even Europe?"
"It's a good University to study?"
"Linköping is a good place to live?"

Thank you,

NetGuy2
Access the forum with a mobile phone via esato.mobi
Previous  123 ... 113114115 ... 375376377  Next
Goto page:
Lock this Topic Move this Topic Delete this Topic