Author |
Swedish Forum |
Cytech Joined: Feb 19, 2002 Posts: > 500 From: Stockholm, Sweden PM |
Quote:
|
On 2003-01-13 14:56, Evilsummer wrote:
Tjena gubbs...
Jag ar hört att problemen med att T68an (eller dom andra SE telfonerna) tappar täckning beror på att nån skruv inne i telefonen skruvar upp sig... => dåligt kontakt mellan telefonen och antennen...
|
|
sällsynt att det händer på T68:an, däremot vanligt på T66... däremot kan smuts/damma på antenn och antennkontakt resultera i dålig mottagning... senaste problemet är att skärmburen mellan kretskortet och bakkåpan stör och orsakar avbrutna samtal bla (främst på 1800 bandet).... |
|
Silvetisson Joined: Dec 11, 2002 Posts: 4 From: Sweden PM |
Hej hopp när man lämnar in mobilen för uppgradering, får man tillbaks den samma dag eller???...  |
Los_Fredricos Joined: Dec 25, 2002 Posts: 28 From: Sweden PM |
Jag får det iallafall...  |
Quote:
|
On 2003-01-13 15:16, Silvetisson wrote:
Hej hopp när man lämnar in mobilen för uppgradering, får man tillbaks den samma dag eller???...
|
|
beror ju på vart du lämnar in den och hur mkt dom har å göra... |
Silvetisson Joined: Dec 11, 2002 Posts: 4 From: Sweden PM |
ok får väll se..............
Vet någon om man kan använda hotmail messenger med wap gprs???.. yahoos fungerar fint utan problem.....
[ This Message was edited by: Silvetisson on 2003-01-13 14:56 ] |
floke Joined: Jan 23, 2002 Posts: > 500 From: Sweden PM, WWW
|
Hej,
jag såg på techshop.nu att dom har en "Microstar Bluetooth Transceiving Module" för 205:- !!
Det finns ungefär nästan ingen info om produkten men kan priset verligen stämma? Ligger det någon hund begraven?
Finns det överhuvudtaget någon annan site med bluetooth adapter till ett pris i närheten?
Funderar på att skaffa mig en nämligen... |
Oblomov Joined: Apr 07, 2002 Posts: 121 From: PM, WWW
|
Quote:
|
On 2003-01-13 16:01, floke wrote:
Hej,
jag såg på techshop.nu att dom har en "Microstar Bluetooth Transceiving Module" för 205:- !!
|
|
Jag köpte min för dryga 500 för några månader sedan (kommer inte ihåg vilken firma) men 205 låter som sagt billigt... Beställ och rapportera sedan vad du får
/H  |
Jison Joined: Jul 01, 2002 Posts: 356 From: Sweden PM, WWW
|
Låter för bra för att va sant?
 t68i.2jison.com  |
Evilsummer Joined: Jan 16, 2002 Posts: 236 From: Gothenburg Sweden PM |
Försök ta reda på mer... Ring, maila, faxa, hälsa på dom, skicka blommor osv. osv.
Om det låga priset stämmer så e de ju kanon bra... isåfall köper jag oxå en...
(senare)....
Undrar om dom menar den här på techshop.nu
http://www.msi.com.tw/program/products/per/per/pro_per_detail.php?UID=325&MODEL=MS-6968
[ This Message was edited by: Evilsummer on 2003-01-13 15:52 ] |
gareb Joined: Sep 05, 2002 Posts: > 500 PM |
Vad är detta för pryl för 205:-?
Georgia aint no paradise. But a place I call home. |
Det finns två olika Bluetooth adaptrar av märket Microstar...
MICROSTAR BLUETOOTH TRANSCEIVING KEY (MS-6967)
Kopplas till USB porten
MICROSTAR BLUETOOTH TRANSCEIVING MODULE (MS-6968)
Kopplas direkt till morderkortet.
Verkar som USB varianten är dyrare... Dustin tar 395 ex moms för USB varianten och 295 ex moms för den andra...
Dessa kan alltså användas för att tex koppla sin mobil via Bluetooth till datorn... för er som undrar 
[ This Message was edited by: Cytech on 2003-01-13 17:39 ] |
phonepro Joined: May 24, 2002 Posts: 10 PM |
Cytech
Ska lämna in T66 01W50 på service imorgon o undrar lite. Dålig mottagning känner jag igen, trodde inte det kunde bli bättre. Vilka andra fel vanliga eller ovanliga känner du till? Har problem med bakgrundsbrus, eko, surr, stänger av sig vid samtal fast batteri finns kvar, optionsknappen dålig, YES ger nolla ibland, medd. menyn går inte att komma åt efter start hämtar från SIM visas oändligt och omstart krävs, alarm och kalendernoteringar löser inte ut. Använder Comviq sim med 240 platser.
This message was posted from a T65 |
Quote:
|
On 2003-01-13 18:51, phonepro wrote:
Cytech
Ska lämna in T66 01W50 på service imorgon o undrar lite. Dålig mottagning känner jag igen, trodde inte det kunde bli bättre. Vilka andra fel vanliga eller ovanliga känner du till? Har problem med bakgrundsbrus, eko, surr, stänger av sig vid samtal fast batteri finns kvar, optionsknappen dålig, YES ger nolla ibland, medd. menyn går inte att komma åt efter start hämtar från SIM visas oändligt och omstart krävs, alarm och kalendernoteringar löser inte ut. Använder Comviq sim med 240 platser.
|
|
- Mottagnings problem
- Knapparna tar dåligt
- Telefonen stänger av sig själv
Det är väl de vanligaste felen på T66.... sen finns det väl en del mjukvarurelaterade problem som lösts efterhand fram till den senaste mjukvaran, 453
|
Los_Fredricos Joined: Dec 25, 2002 Posts: 28 From: Sweden PM |
suck.....
det hjälpte inte att jag uppdaterade telefonen, mms:en fungerar fortfarande inte. Det enda som jag märkt än så länge är att joystick räknaren är borta.
Får ta och ringa Comviq imorron igen. Tycker nästan dom borde bjuda på nårra månader gratis mms:s om dom väl får igång det....
[ This Message was edited by: Los_Fredricos on 2003-01-13 19:15 ] |
mange69 Joined: Oct 07, 2002 Posts: 366 From: Sweden PM |
Någon som uppgraderat sin T68i nyligt? Har ni R6A eller R7A? |
|