Esato

Forum > Regional > Europe, Middle East and Africa > Ett svenskt T610/T630-forum

Previous  123 ... 111213 ... 525354  Next
Author Ett svenskt T610/T630-forum
a3t
K750
From: Sverige
PM
Posted: 2003-05-22 08:02
Reply with quoteEdit/Delete This PostPrint this post
Quote:

On 2003-05-22 01:44:00, jonas.bj wrote:
Quote:

On 2003-05-20 21:51:00, Evilsummer wrote:
Tjena gubbs...
Strapen är förmodligen till för den asiatiska marknaden, dom brukar få lite krimskrams till telefonerna där som inte vi får...

Kolla under specifikationer sidan på SE:s sida om T610:an - där står "Handledsrem" mao så ska den ingå!

[ This Message was edited by: jonas.bj on 2003-05-22 00:44 ]

Vafan är detta för bluff ... den finns ju inte ens att köpa lös.

Då SKA dem skicka med den.
MindStorm
P990
From: Sweden, Stockholm
PM, WWW
Posted: 2003-05-22 11:19
T610 - Sony Ericsson vill inte säga vad felet beror på
2003-05-22 10:50

[uppdaterad] Igår bekräftade Sony Ericsson att felet på T610 var mjukvarurelaterat. Idag tar man tillbaka den uppgiften och vägrar säga orsaken till bruset i luren. Andra källor berättar mer.

- Vi ska laga alla telefoner det är fel på, det är det enda vi vill kommunicera, säger Per Alksten på Sony Ericsson.

När vi frågar om gårdagens uppgift att felet beror på mjukvaran säger Alksten att det är en uppgift han idag varken vill bekräfta eller dementera.

- Vi vill inte säga vad felet är. Om det är mjukvarurelaterat, hårdvarurelaterat eller en kombination, den uppgiften lämnar vi inte ut, säger Per Alksten på Sony Ericsson.

Flera serviceställen som vi talat med idag uppger dock att felet även är hårdvarurelaterat, att komponenter måste bytas ut i telefonen. Det är alltså inte bara mjukvaran som behöver uppdateras.

Av Linus Brohult

Sony Ericsson T610.

shadoe
P910
From: Sweden
PM, WWW
Posted: 2003-05-22 11:24
Som informationsfreak så vet jag inte om jag ska skratta eller gråta åt Sony Ericssons informationsavdelning... om man har ett fel i en ny produkt som uppmärksammats FETT i media så kanske man ska, via ett pressmeddelande i alla fall, meddela vad man som ägare av produkten måste göra för att få felet åtgärdat -- istället pratar man med tidningen mobil som inte är kända för att leverera rätt information (enligt uppgift) som skriver nya artiklar med nytt innehåll varje dag med citat från SE's så kallade presschef... nån borde skicka karln på utbildning.

Jag nominerar härmed Sony Ericssons kundservice till den värsta jag stött på hittills..
T68rules
W900 white
From: Landskrona,Sweden
PM
Posted: 2003-05-22 11:28
Ja jag håller med föregående talare på den punkten, att inte vilja tala om var felet ligger. För övrigt är jag nöjd med min nalle, hade en P800 innan men tyckte den var för stor.
fjompa
T610
From: Stockholm
PM
Posted: 2003-05-22 11:36
Kan bara instämma, fan vad trött man blir på SE
Tonny
T610
PM
Posted: 2003-05-22 12:27
jo
plastiq
T610
PM, WWW
Posted: 2003-05-22 13:29
hm.. ja tycker hela problemet är över-reklamerat.. visst en ny lur ska inte ha problem.. men ja tycker personligen inte att sixten (engelska six-ten) lider sådär massor av brus.. visst de är där .. men ja kan gott vänta tills dom fixat problemet ordentligt... så jävla jobbit är de inte..

bara min åsik men men..
i övrigt tycker jag det finns andra saker å förnöja sig med .. jävlit bra lur ju.. kan allt å lite till som ja vill ha.. (ingen antenn dessutom) .. jag har haft massor me lurar den senaste tiden.. (14stycken) å denna är .. trots allt bäst.. lagom av allt .. bra adressbok, okej kamera, bra program i.e. ritprogram musik-dj.. osv..

bara min mening

~^king of fnutt, beside the cassiopeia crater.
fjompa
T610
From: Stockholm
PM
Posted: 2003-05-22 13:29
Hur lägger man till en bild här på forumet? Tänkte dela med mig ett wallpaper jag gjorde...
Krippe
W595 White
PM
Posted: 2003-05-22 14:45
@plastiq

Verkar som det är olika mycket brus, om det inte är så farligt i din
kan du vara lycklig men andra har så mycket brus så de knappt hör vad folk säger. Har inte pillat på nån 610 själv utan
det här är bara vad jag hört.
shadoe
P910
PM, WWW
Posted: 2003-05-22 15:33
Jag skickade en, ilsket, om än diplomatiskt mail till herr Alksten på SE och gnällde lite på informationshanteringen och han tog sig faktiskt tid att besvara det....

"Hej!
Tack för din feedback,
Vui har varit väldigt konsekventa I det budskap vi ha gett till press och till våra distributörer och kunder.
Tyvärr är det dock så att media beskriver saker på olika sätt, I vissa fall korrekt, och I andra fall felaktigt.

I vårt första steg gick vi ut och meddelade klart och tydligt om att vi analyserat problemet och att vi kommer att försöka åtgärda de enheter som du och andra konsumenter har reklamerat med brusproblem.
Vi har också kommunicerat att det kan ta lite tid innan alla enheter blir åtgärdade för att klart tydliggöra att man inte kan stå och vänta i butiken för att få sin telefon åtgärdad.
Våra återförsäljare kommer att få mer instruktioner om hur de skall hantera din telefon men I princip går det till enligt deras normala servicerutiner.

Om du upplever att du kan leva med att din telefon brusar något, så rekommenderar jag att du väntar 3-4 veckor innan du lämnar in din telefon för kontroll. Då har vi lite mindre tryck på våra servicecenter och kan åtgärda din telefon på några få dagar.

I all hast,
Mvh, Per"

Även om något är fel i hur media rapporterar så lär de inte "klart" ha beskrivit det eftersom ingen skrivit det precis så, men jag gillar helt klart att han tog sig tid att svara trots att jag på ett diplomatiskt sätt ifrågasatte hans kompetens.

dragontrumpetare
T300
From: sweden
PM
Posted: 2003-05-22 15:54
@shadoe

Hmm... det dära mailet borde du nästan skicka till en tidning. * skratt* Hade inte Mobil, och alla de andra kunna skriva Just så där. Verkar ju itne var Per Alksten som är inkompetent, utan våra tekniska journalister på olika tidningar, som missuppfattar den information som man fått.
Han har dessutom svarat med ett vältänkt formulerat mail också dessutom.

Hur fick du tag på denna kille? Man kanske skulle skriva till honom om just minnets problemen i T300/T310 när det gäller fördefinierat material?
The Truth is out there!!!
shadoe
P910
PM, WWW
Posted: 2003-05-22 16:28
@dragontrumpetare

jo, jag håller med, han var ytterst välformulerad.
hur jag fick tag på honom... tja han heter per alksten och är info eller presschef på SonyEricsson (han som "felciterats" på mobil.se)

Jag skrev ett mail till honom och fick ett svar
3301
T610
From: sweden
PM
Posted: 2003-05-22 19:51
någon som vet om det går att höra på amr filerna man skickar med i ett mms via 32kanalers högtalaren?

[ This Message was edited by: 3301 on 2003-05-22 21:34 ]
shadoe
P910
PM, WWW
Posted: 2003-05-22 19:56
Jag har startat en maillista för T610 folk i Sverige (ja folk som förstår svenska även om de inte bor i Sverige får också vara med)... äre nån som är intresserad så kan ni skicka ett mail till
t610-subscribe@techlist.net
för att anmäla er på listan.

[ This Message was edited by: shadoe on 2003-05-22 20:10 ]
SilveR.
Aino Black
PM
Posted: 2003-05-23 01:18
Nu både ju alla veta att Tidnigen Mobil suger ganska hårt, Förstår icke varför de finns...
Access the forum with a mobile phone via esato.mobi
Previous  123 ... 111213 ... 525354  Next
Goto page:
Lock this Topic Move this Topic Delete this Topic