Author |
Swedish Forum |
ElGato Joined: Nov 27, 2001 Posts: 328 From: Sweden PM, WWW
|
Jag har kontantkort ju så det är inga problem.
Men visst.. det är inte lätt att få igång det, det är ju otaliga timmar man suttit och försökt få gprs och mms att funka (åtminstone för mig).
Men när man väl får igång det så är det ju divine
Men lycka till imorgon med kundservice :I |
|
Los_Fredricos Joined: Dec 25, 2002 Posts: 28 From: Sweden PM |
Mms på comviq ska ju vara gratis till sista februari, å gprs:en till sista januari. Kommer man kunna wappa gratis med mms profilen efter sista januari då?
This post was posted from a T300 |
|
Hmm.. good question
Fråga inte comviq.. för om det är så kanske de ändrar det.
men jag tror nog att man kommer förlänga tiden lite till.. hoppas jag ialafall  |
|
@ppcrockar
Hur gör man för att föra över mms till datorn och vice versa?
Jag hittar ingenstans där man kan skicka till dator, förutom om man skickar ett mms till mail, men då får jag en real player-fil (som inte spelar) och en bild (eller ljud, beroende på vad jag lagt in i mms'et).
Jag har laddat hem de templatsen som finns på din sida också, och försökt skicka dem till mobilen, men det funkar inte =/
Mobilen vill inte ta emot dem..
Måste man öppna filerna på nåt sätt?
|
ppcrockar Joined: Mar 04, 2002 Posts: > 500 From: Sweden PM |
@ ElGato
Hmm.. att föra över MMS till datorn går bara genom att skicka via mail (så vitt jag vet). MMS:en som du skickar till en email består av flera filer. En*.smil fil som är själva "scriptet" och sen eventuella bilder, textfiler, ljudfiler. Alla MMS består av dessa filer som därefter har packats med TAR. Alltså kan du samla ihop MMS:en genom att packa dem med TAR igen. Filerna måste dessutom döpas om från *.tar till *.tpl
Om du provar att döpa om mallarna som jag har till *.tar och öppnar dom med typ winzip eller nått sånt.. så ser du att mallarna består av flera filer.
För att kunna skicka MMS till T68i måste du ha mjukvaru-version R5C eller senare.
[ This Message was edited by: ppcrockar on 2003-01-09 21:10 ] |
@elgato en kompis som har abonnemang fick det förlängt en månad så vi får hoppas det gäller kontant också...
|
Ahh.. låter lovande =)
@ppcrockar
Ok.. tackar tackar..
Har ju fortfarande första t68m-i uppgraderingen så det var alltså därför det inte funkade.. attans, får alltså uppgradera ialfall =( (brukar gå åt skogen då med alla inställningar)
[ This Message was edited by: ElGato on 2003-01-09 23:12 ] |
Froddan Joined: Jan 18, 2002 Posts: > 500 PM |
Det vore smart av Comviq att fortsätta med gratis gprs. Kanske modifiera lite, färre funktioner i kontantkorts versionen för att få sålt vanliga abonnemang. Det skulle dom vinna mycket på, nya kunder med gratis gprs i sikte på abonnemang, som drar in från 79:- i månaden plus det som folk ringer. Dessutom behöver dom inte göra tjänsten 100%:ig, det som är gratis har man ju inga större krav på. Mms kunde prissättas som vanliga sms, skulle dra in ytterligare kunder med humant pris.
Hoppas nån på IQ ser detta  |
mange69 Joined: Oct 07, 2002 Posts: 366 From: Sweden PM |
Quote:
|
On 2003-01-05 18:02, Cytech wrote:
Quote:
|
On 2003-01-05 17:59, Silvetisson wrote:
@Cytech
Ok har hittat det men kostar det att uppgradera den med R6A...
eller de e bara att gå dit så fixsar dom det....
|
|
det är gratis så länge du har garanti...
|
|
På Teliabutiken i Uppsala tar de 50 spänn för att uppgradera T68i trots att garanti finns. Det suger fett... |
|
@Froddan
Du skulle inte kunna tänka dig att bli head of comviq kanske?
|
Evilsummer Joined: Jan 16, 2002 Posts: 236 From: Gothenburg Sweden PM |
Sååååååååå....!!!! nu har jag äntligen fått igång mitt GPRS och MMS igen!!! (Telia)
Helt plösligt slutade det fungera efter att jag fyllt på telefonen för några dagar sen...
Så jag ringde till kundtjänst idag sa att det funkar inte här.... killen i andra änden mumlade något ohörbart och sa sen prova om tio minuter igen... och då funkade det igen... skumt... men jag klagar inte... glad att det funkar igen...  |
Froddan Joined: Jan 18, 2002 Posts: > 500 PM |
@ ElGato
Bara lönen är den rätta, så.
Jag tror dom skulle vinna mycket (läs; förtjäna mer) om dom gjorde som jag skrev. |
|
@Froddan
Jo, lönen skulle väl gå
Men det låter faktiskt som väldans bra ideér.. får hoppas att nån comviq-pamp sitter och smygläser här
@evilsummer
Det var snabbt fixat.
10 minuter.. hmm.. comviqs skulle nog ta lite längre tid.. =P fast de har i och för sig blivit utsedda till bästa kundtjänst ju.. så det är ju lite mer prestige än telia  |
Har comviq blivit utsedda till bästa kundtjänst? Svårt att tro.. Dom säger ju knappt något när man ringer till dom. Iallafall inte dom som jag varit i kontakt med..
Supreme Joined: Oct 10, 2002 Posts: 144 PM |
Sitter eldvakt i ett tält-20 kl 4 på natten några km från norska gränsen. Tur man har täckning här annars så skulle man ju dö av tristess :-D
Posted from a T300 |
|