Author |
Swedish Forum |
rob Joined: Aug 13, 2002 Posts: 151 PM |
Quote:
|
On 2003-01-07 18:42, ElGato wrote:
Nu har jag fått sms från comviq att de aktiverat mms för mig.
Jag fick aldrig nåt sms med inställningar vad jag vet..
Men nånting har hänt för nu kan jag inte koppla upp mig med gprs längre och jag får felmeddelandet "inget stöd för gprs parametrar"
Samma meddelande får jag när jag försöker skicka mms..
..ehm.. hjälp..? =I
|
|
Gå in i: Kommunikation/Datakomm./Datakonton. Välj sedan ditt GPRS konto och klicka på redigera, därefter går du in i APN och skriver följande: isplnk1.swip.net Sen ska det fungera. |
|
Los_Fredricos Joined: Dec 25, 2002 Posts: 28 From: Sweden PM |
Jag fick tips om att jag skulle skriva in wap.swipnet.se istället, så jag gjorde det och nu funkar gprs:en fin fint. Jag har också fått bekräftelse att mms är aktiverat men det går ändå inte skicka....
This post was posted from a T300 |
Quote:
|
On 2003-01-08 15:20, Los_Fredricos wrote:
Jag fick tips om att jag skulle skriva in wap.swipnet.se istället, så jag gjorde det och nu funkar gprs:en fin fint. Jag har också fått bekräftelse att mms är aktiverat men det går ändå inte skicka....
This post was posted from a T300
|
|
Skriv in: mms.swipnet.se under APN i MMS kontot. |
Det funkade inte bättre det :( Det börjar skicka iväg och stapeln blir full men sen står det att man ska kontrollera inställningar och försöka igen..
This post was posted from a T300 |
Du har väl en MMS profil om du väljer wap-profil under wap-tjänster? om inte, ring comviq o be dem skicka en. |
drfell Joined: Jan 05, 2003 Posts: 378 PM |
Hello Sweden! Still looking 4 R520 users, if u r 1 of it, pls visit my topic -R520- or send pm 4 me
Regards,drfell
drfell73@yahoo.dk
This post was posted from a R520 |
Quote:
|
On 2003-01-08 16:46, rob wrote:
Du har väl en MMS profil om du väljer wap-profil under wap-tjänster? om inte, ring comviq o be dem skicka en.
|
|
Japp det har jag.... |
Ok. hmm, då kan jag tyvärr inte hjälpa dig mer. Testa ring Comviq och be dem skicka inställningarna på nytt.
Lycka till  |
ElGato Joined: Nov 27, 2001 Posts: 328 From: Sweden PM, WWW
|
Tack för hjälpen med grps, det funkar nu =P
Vet inte vad det var som hjälpte för jag försökte allt möjligt och nu har jag tre olika konton att välja mellan för gprs.
Det knasiga är jag jag inte gjorde något med mms-kontot, men om jag skall koppla upp mig så funkar det bara med mms kontot (som har mms.swip.net som apn)
Det går dock inte att skicka mms, inget stöd för gprs parametrar..  |
Har du testat o skriva in: isplnk1.swip.net under APN:en i GPRS kontot, och mms.swipnet.se i MMS APN:en? (båda under datakonton) |
|
Jo det har jag.. men nu kollade jag apn på gprs och det var tomt av nån anledning.. så jag skrev i det igen.. och sanna mina dar! (för att använda ett modernt uttryck), det verkar funka.
Jag måste fortfarande koppla upp grps'en på mms-kontot vilket verkar ganska strange.. Men det verkar som om mms'en funkar nu.
Jag skickade ett till mig själv, och det stod att meddelandet var skickat, men jag har inte fått något tillbaka än =/
Nån jag kan skicka till?
Eller nån som vill skicka till mig? (nr. 0736120998)
Tackar tackar för hjälpen! *happy* |
drfell Joined: Jan 05, 2003 Posts: 378 PM |
Hej alla! R520 freaks, visit my topicR520! The citizens of Ericsson's place of birth are more than welcome! Regards,drfell
This post was posted from a R520 |
uno44 Joined: Nov 15, 2002 Posts: 4 PM |
Va? existerar det R520 freaks....? |
elgato!
vad är det du har skrivit in nu..
har du mms.swipnet.se på mms kontot... och det går både skicka mms där och koppla upp sig..?? har jag fattat rätt?? |
|
Jo, jag använder mms-kontot för att koppla upp mot gprs.
Mms funkar nu, men jag kom på att det är jobbigt att ha flera datakonton, för när man skall ta emot ett mms kommer inte signalen förrän man valt vilket konto man skall ta hem det med.
Så jag deletade alla datakonton jag hade förutom mms-kontot, men då funkade inte wappen.
Så.. för att det skall funka måste man ha ett datakonto för mms (mms.swip.net) och ett konto för gprs.
Men när jag skall wappa måste jag välja mms-kontot för att det skall funka!? Men det funkar inte om jag inte har ett gprs-konto =(
Men testa att ta bort alla konton du har utom mms-kontot (med apn mms-swip osv..)
Sen lägg till ett gprs-konto genom att kolla inställningarna på comviq's sida.
Kolla i alternativ i mms-menyn så att du har rätt konto valt också (dvs mms-kontot)
Hoppas det funkar.. det är så jag har det nu ialfall och det funkar. |
|