Author |
Swedish Z1010 Thread |
Johnex Joined: Nov 26, 2002 Posts: > 500 From: Stockholm/Sweden PM, WWW
|
För att den där sidan är inte gjord i xhtml....Du kan inte titta på html sidor med javascript i din mobil. Testa min sidan får du se...
HTML: http://johnex.se
XHTML: http://wap.johnex.se
html sidan kommer inte att kunna visas på mobilen, men xhtml sidan kommer att synnas tydligt.
|
|
Jussi2000 Joined: Jul 10, 2003 Posts: 40 From: Tampere, Finland PM, WWW
|
Ni som användar Z1010, kan någon sätta några bilder i den här topic som man har tagit med Z1010s kamera? |
moood Joined: Jan 13, 2002 Posts: 9 From: Sweden PM, WWW
|
@Jussi2000
Jag har skrivit en förhandstitt om Z1010 där det finns bilder tagna med kameran. Förhandstitten finns att läsa här. Bilderna tagna med kameran finns på sidan 4.
|
|
Mobil.se gjorde en video med z1010:
http://www.mobil.se/webbtv/filmz1010.3gp
P.S. Quicktime 6 behovs!!
|
xtrem Joined: Apr 08, 2002 Posts: 257 From: Stockholm, Sweden PM |
någon som vet om det går att låsa upp Z1010? |
JorgenSt Joined: May 27, 2002 Posts: 63 From: Uppsala, Sweden PM |
Frågade mumin och de skulle snart ha en lösning! Hoppas det är sant:-). Jag till köra tre!
This message was posted from a WAP device |
|
@xtrem:
Det måste gå, men det finns väl få som kan göra det.
|
xtrem Joined: Apr 08, 2002 Posts: 257 From: Stockholm, Sweden PM |
vill bli av med telia skiten. ingen som vet någon som gör?
kan SE servicepoints göra det? om man "Känner" någon där? |
jn3 Joined: Apr 20, 2004 Posts: 37 From: PM |
Har en z1010 med telia 3g... Jag undrar om fler har det här problemet..
Eftersom jag har rätt kass 3g-mottagning här där jag bor, så när telefonen ska byta från 3g ("Sweden 3G") till gsm ("Telia") så byter den inte alltid på en gång, utan den envisas med att säga "bara SOS-samtal" ett tag innan den byter, eller så kör den på det hela tiden tills man flyttar telefonen eller väljer telia, trots att jag har sweden 3g som #1 och telia som #2 på önskade nätverk osv...
Såhär är det på endel ställen.. Medans på andra ställen funkar övergången bra.. Någon mer som har samma problem med sin z1010? |
moood Joined: Jan 13, 2002 Posts: 9 From: Sweden PM, WWW
|
@jn3
Det verkar som att de flesta Z1010:or har detta problem. Mig veterligen så finns det än så länge ingen lösning på problemet.
Faktum är att det förhandsexemplar jag testat med äldre testmjukvara fungerade något bättre på denna punkt (men väldigt mycket sämre på annat).
Det är nog vänta tills SE släpper ny version av mjukvaran som gäller...
|
Ok...
Jo det är väl det som man måste göra, vänta på ny version.. Läste någonstans att det skulle komma en uppdatering i mitten på maj, får hoppas på det.. Har mailat SE's support och frågat nu också, så får se vad dom säger.. |
|
jap
|
Silvetisson Joined: Dec 11, 2002 Posts: 4 From: Sweden PM |
Tja ok, jag har tänkt skaffa en me, men funkar den bra överallt, och vad händer om t.ex. det inte finns någon 3 mottagning, hoppar den till GSM eller??.... och är den bätre en dom andra stora mobiler med 3g??
[ This Message was edited by: Silvetisson on 2004-05-03 13:28 ] |
|
Ya till alla dom. Den har bättre standby än dom andra, och bytter till gsm om det är för dålig mottagning för att göra en samtal...
|
Ringde till SE's support idag och frågade om någon ny firmware var på gång eller inte, men dom visste ingenting om när en sådan skulle kunna komma  |
|