Esato

Forum > Regional > Europe, Middle East and Africa > Ett svenskt T610/T630-forum

Previous  123 ... 101112 ... 525354  Next
Author Ett svenskt T610/T630-forum
shadoe
P910
Joined: May 19, 2003
Posts: 34
From: Sweden
PM, WWW
Posted: 2003-05-21 15:16
Reply with quoteEdit/Delete This PostPrint this post
en tolkningsfråga i och för sig, jag känner ingen som är så puckad så han går till OnOFF och lämnar in nåt på service när det finns auktoriserade SE Servicepoints i stan som gör det på nån kvart eller så...
fjompa
T610
Joined: May 21, 2003
Posts: 5
From: Stockholm
PM
Posted: 2003-05-21 15:24
Reply with quoteEdit/Delete This PostPrint this post
Nån som vet var det finns ett Service Center i Stockholm city, har försökt söka på SE's hemsida, men det går inget vidare...
xtrem
K800 Black
Joined: Apr 08, 2002
Posts: 257
From: Stockholm, Sweden
PM
Posted: 2003-05-21 15:30
Reply with quoteEdit/Delete This PostPrint this post
Da_WiZ: strappen ska ju vara svart och inte någon asiatisk disco pryl.

Kan alla sluta att länka till och citera mobil.se. Mobil.se är inte precis en säker källa om säger så. Mera vridna/felaktiga nyheter får man leta efter. Tror Se&Hör, Hänt Extra, etc har större trovärdighet och sanningsfaktor än mobil.se
Mobile_Phil
K750
Joined: May 14, 2003
Posts: 53
From: Sweden
PM
Posted: 2003-05-21 19:38
Reply with quoteEdit/Delete This PostPrint this post
Jag tror att det här med längre hanteringstider är något vi kommer att få vänja oss vid lite...
Pratade med en på OCOM idag som sade att SE vill reducera antalet SE service points drastiskt! De vill fixa sakerna själva! Han sade att SE tycker att telefonerna nu är så avancerade och alldeles för många telefoner blir "förstörda" beyond repair när någon på service pointen eller i affären gör något fel.
Det finns också många affärer som inte är riktiga Service Points som gör mjukvaruuppdateringar osv som faktiskt inte är auktoriserade att göra det! Så allt fler telefoner kommer att tvingas att skickas iväg för service istället!

Är det någon annan som kan konfirmera detta, eller allra helst dementera?!
shadoe
P910
Joined: May 19, 2003
Posts: 34
From: Sweden
PM, WWW
Posted: 2003-05-21 20:50
Reply with quoteEdit/Delete This PostPrint this post
Tja.. Computer Sweden är något mer nedtonade i hur felen ska repareras...

"De ljudproblem i T610 som CS rapporterade om i förra veckan ska nu vara åtgärdade i de nya enheter som skickas ut från fabrikerna, meddelar Sony Ericsson. De som redan hunnit köpa telefonerna kan få dessa reparerade på de verkstäder företaget anlitar, vilket kan ta uppemot tre veckor."


rob
T68 grey
Joined: Aug 13, 2002
Posts: 151
PM
Posted: 2003-05-21 21:35
Reply with quoteEdit/Delete This PostPrint this post
E det nån som vet om de telefoner (t610) med ljudfel som levererats till butikerna har skickats tillbaka, eller kan man fortfarande råka ut för ett trasigt ex? Tack på förhand!

This message was posted from a T68i

Cytech
G900 Brown
Joined: Feb 19, 2002
Posts: > 500
From: Stockholm, Sweden
PM
Posted: 2003-05-21 21:48
Reply with quoteEdit/Delete This PostPrint this post
@rob

det är upp till butikerna själva att skicka in dom isåfall....

@Mobile_Phil

har redan gjort en omorganisation bland serviceombuden så att de mindre allt oftare blir tvungna att skicka telefoner till de två HVC ombuden (Anovo eller Engström), och även dragit ner på ersättningarna för garantireparationer. Dessa ändringar drabbar helt klart de mindre ombuden som har små volymer. Nokia har kört en liknande drive ett tag för att få bort de mindre ombuden och få de större att centralisera sin service istället för att ha små filialer.

[ This Message was edited by: Cytech on 2003-05-21 20:53 ]
rob
T68 grey
Joined: Aug 13, 2002
Posts: 151
PM
Posted: 2003-05-21 22:05
Reply with quoteEdit/Delete This PostPrint this post
Tack Cytech! Man va visst lite väl otålig idag :) Man kan ju tycka att de flesta butiker borde skicka tillbaka telefonerna för att slippa hantera en massa trasiga ex o klagande kunder. För övrigt så anser jag att det borde va olagtigt att sälja defekta produkter (när man e medveten om det). Finns det nått sätt, att på plats i butik, kontrollera om man håller i en defekt lur? Tacksam för svar!

This message was posted from a T68i

Cytech
G900 Brown
Joined: Feb 19, 2002
Posts: > 500
From: Stockholm, Sweden
PM
Posted: 2003-05-21 22:11
Reply with quoteEdit/Delete This PostPrint this post
Quote:

On 2003-05-21 22:05, rob wrote:
Tack Cytech! Man va visst lite väl otålig idag Man kan ju tycka att de flesta butiker borde skicka tillbaka telefonerna för att slippa hantera en massa trasiga ex o klagande kunder. För övrigt så anser jag att det borde va olagtigt att sälja defekta produkter (när man e medveten om det). Finns det nått sätt, att på plats i butik, kontrollera om man håller i en defekt lur? Tacksam för svar!




de större butikerna lär säkerligen skicka in sina telefoner... har för mig man kan se på hårdvaruversionen om den har bruset, men har inte i huvudet vilka versioner det rörde sig om...
CyberVisitor
T610
Joined: Dec 21, 2001
Posts: > 500
PM
Posted: 2003-05-21 22:19
Reply with quoteEdit/Delete This PostPrint this post
Om en produkt visar sig felaktig har säljaren rätt att åberopa avhjälpande av felet; innebärande att köpet ej kan gå åter.

Nu skall man dock ha i tankarna att säljaren är medveten om att telefonerna är behäftade med fel då de säljs. Innebörden av detta är att säljaren har en upplysningsskyldighet gentemot konsumenten om att telefonen kan vara behäftad med fel. Ericsson har meddelat samtliga återförsäljare om problemet, därmed kan säljaren inte hävda att de ej var medvetna om problemet. Om någon köpt en telefon efter att Ericsson meddelat säljaren om felet och säljaren brustit i att meddela konsumenten om den saken, då skall köpet gå åter.

Den säljare som påstår annorlunda resonerar med säljarvänlig inställning som inte håller vid en tvist. Det avgörande är säljarens vetskap; denna vetskap finns dokumenterad i och med Ericsson pressmeddelande.

Quote:

On 2003-05-21 22:05, rob wrote:
Tack Cytech! Man va visst lite väl otålig idag Man kan ju tycka att de flesta butiker borde skicka tillbaka telefonerna för att slippa hantera en massa trasiga ex o klagande kunder. För övrigt så anser jag att det borde va olagtigt att sälja defekta produkter (när man e medveten om det). Finns det nått sätt, att på plats i butik, kontrollera om man håller i en defekt lur? Tacksam för svar!



This message was posted from a T68i




[ This Message was edited by: CyberVisitor on 2003-05-21 21:20 ]
Gugge72
W800
Joined: Dec 18, 2001
Posts: 22
From: Sweden
PM
Posted: 2003-05-21 22:58
Reply with quoteEdit/Delete This PostPrint this post
Hej, vet någon vart man kan få tag i lite teman eller bakgrundsbilder?

[ This Message was edited by: Gugge72 on 2003-05-21 22:00 ]
jonas.bj
T610
Joined: May 22, 2003
Posts: 0
From: Sweden
PM
Posted: 2003-05-22 01:44
Reply with quoteEdit/Delete This PostPrint this post
Quote:

On 2003-05-20 21:51:00, Evilsummer wrote:
Tjena gubbs...
Strapen är förmodligen till för den asiatiska marknaden, dom brukar få lite krimskrams till telefonerna där som inte vi får...


Kolla under specifikationer sidan på SE:s sida om T610:an - där står "Handledsrem" mao så ska den ingå!

[ This Message was edited by: jonas.bj on 2003-05-22 00:44 ]
Mobile_Phil
K750
Joined: May 14, 2003
Posts: 53
From: Sweden
PM
Posted: 2003-05-22 02:12
Reply with quoteEdit/Delete This PostPrint this post
@Cytech

Tack så mycket för informationen angående Service Pointsen!

Skulle vara väldigt intressant om du skulle kunna upplysa oss om vilka hårdvaruversioner som är påverkade av felet, och om det går att på något sätt se om telefonerna som säljs framöver har fixats av SE. Sätter de en liten sticker på (exempelvis en QC) eller byter de ut hela hårdvaruversionen på den?

Tackar så mycket för din värdefulla hjälp och information!
pokk
T300
Joined: Nov 10, 2002
Posts: 2
PM, WWW
Posted: 2003-05-22 03:53
Reply with quoteEdit/Delete This PostPrint this post
wellwell .. inte alla butiker har fått pressreleasen .. å de e upp till sonyericsson att meddela.. det är inte säljarens skyldighet att läsa hemsidor för att få reda på sådana saker.. så .. det kan finnas säljare
som FAKTIST inte vet något om felen .. (inte många dock.. )
alltså ska man itne ta för givet att säljaren vet om det är fel på dne eller inte.. dessutom så kan det ju vara så att produkten inte är behäftad med fel.. (tillbakaskickad och utbytt..) säkrast är att fråga ..
jyrgen_no1
T610
Joined: Oct 06, 2002
Posts: 48
PM
Posted: 2003-05-22 04:28
Reply with quoteEdit/Delete This PostPrint this post
Nu har jag skönheten i min hand. Och jag är nog den gladaste killen på jorden

This message was posted from a WAP device

Access the forum with a mobile phone via esato.mobi
Previous  123 ... 101112 ... 525354  Next
Goto page:
Lock this Topic Move this Topic Delete this Topic