Author |
Swedish Forum |
tjompa Joined: Dec 11, 2002 Posts: 25 From: Sweden PM, WWW
|
Lycka är att få saker att fungera! Äntligen funkar GPRSen.
This post was posted from a WAP device |
|
Froddan Joined: Jan 18, 2002 Posts: > 500 PM |
Tjompa, hur gjorde du? Jag får exakt samma felmeddelande...
Är det nån som lyckats få den att fungera som gprs modem via BT? |
|
Quote:
|
On 2002-12-28 21:04, Froddan wrote:
Tjompa, hur gjorde du? Jag får exakt samma felmeddelande...
Är det nån som lyckats få den att fungera som gprs modem via BT?
|
|
Tror bara att jag gjorde följande:
Kontrollpanelen > WAP-konton > fliken "Önskat" > bocka ur "använd WAP-konto".
Kolla om detta funkar, om inte annat får jag tänka till vad det var jag gjorde mer.
tjompa - What the future holds for you... |
|
Quote:
|
On 2002-12-28 20:41, tjompa wrote:
Lycka är att få saker att fungera! Äntligen funkar GPRSen.
This post was posted from a WAP device
|
|
Någon som vet varför det ser ut som ovan? Skrev ju som vanligt på P800an... ?
Annan fråga. Får flera felmess vid inst. av PC Suite på XP. Detta leder till att syncningen ej funkar, eller inget som har med kontakt burk / nalle fungerar. Fler som har haft problem? Lösning kanske?
----
Hittade lösningen, lycka!
http://www.esato.com/board/viewtopic.php?topic=16720&forum=17&3
[ This Message was edited by: tjompa on 2002-12-28 23:21 ] |
Los_Fredricos Joined: Dec 25, 2002 Posts: 28 From: Sweden PM |
men fan vad sega comviq är då...
jag har inte fått gprs:en aktiverad än!!
å när jag ringer kundtjänsten så har det alltid stängt..
får väl försöka på måndag då...  |
markus Joined: Dec 29, 2002 Posts: 14 PM |
Hej allihopa! Jag har en t68m flashad till t68i som jag har lämnat in ett antal ggr pga olika fel. T.ex. att den startar om, stänger av sig, micken slutar funka mm.. Senast när jag skulle lämna in den på EMTS så skulle dom bara flasha den och jag skulle få tillbaks den dan efter, när jag skulle hämta ut den sa dom att "flash chippet va trasigt i mobilen"??? Antar att det är dom själva som har haft sönder den.. Hur kan ett flash chip annars gå sönder om man inte flashar fel?? Har väntat 5 veckor nu!!!! Börjar tröttna på att vänta!
nån som har stött på nåt liknanad??? |
|
Quote:
|
On 2002-12-29 01:36, markus wrote:
Hej allihopa! Jag har en t68m flashad till t68i som jag har lämnat in ett antal ggr pga olika fel. T.ex. att den startar om, stänger av sig, micken slutar funka mm.. Senast när jag skulle lämna in den på EMTS så skulle dom bara flasha den och jag skulle få tillbaks den dan efter, när jag skulle hämta ut den sa dom att "flash chippet va trasigt i mobilen"??? Antar att det är dom själva som har haft sönder den.. Hur kan ett flash chip annars gå sönder om man inte flashar fel?? Har väntat 5 veckor nu!!!! Börjar tröttna på att vänta!
nån som har stött på nåt liknanad???
|
|
Nepp, aldrig hört (som om jag skulle hört mycket
Är det därigenom du kan få tag i den billiga p800an?
tjompa - What the future holds for you... |
Cytech Joined: Feb 19, 2002 Posts: > 500 From: Stockholm, Sweden PM |
Quote:
|
On 2002-12-29 01:36, markus wrote:
nån som har stött på nåt liknanad???
|
|
inte helt ovanligt att sånt händer... å när det väl händer är det inget att göra nåt åt annat än att byta ut telefonen... men iof... med EMTS vet man ju aldrig... dom kanske glömde å se till så batteriet var minst halvfullt innan de flashade den... e det för dåligt laddat går det inge bra å uppgradera den...
|
Ulukai Joined: Jan 27, 2002 Posts: 372 From: Sweden PM, WWW
|
Kan ni inte ta o skriva på Engelska så att alla förstår?
Du borde ha fått reklamera telefonen till SE och då hade du fått en y telefon på studs. Ungefär samma sak hände mig. Jag tröttnade och gick tillbaka till (i mitt fall vodafone) och krväde att få en ny telefon. Det gick, de reklamerade den gamla och jag fick en ny.
|
Froddan Joined: Jan 18, 2002 Posts: > 500 PM |
Tjompa, tack för hjälpen. Nu funkar wap och mail.
This post was posted from a WAP device |
Evilsummer Joined: Jan 16, 2002 Posts: 236 From: Gothenburg Sweden PM |
Ang. EMTS...
När jag skulle hämta min telefon efter att dom flashat den så hade dom "tappat bort den" kan dom inte bara säga som det är att dom klantat sig å pajat den... Ja ja jag fick en ny iaf... den funkar fint... |
ppcrockar Joined: Mar 04, 2002 Posts: > 500 From: Sweden PM |
Nån som har Comviq som vill ha ett Nyårs-MMS?  |
ElGato Joined: Nov 27, 2001 Posts: 328 From: Sweden PM, WWW
|
Hej och hå (och en flaska med rom)..
Jag har försökt sparka igång comviqs mms ett tag nu, utan nån vidare framgång.
Jag har inte ringt kundtjänst och beställt deras inställnings-sms, jag skrev in inställningarna som lagts upp här på forumet för ett tag sen.
Någon som fått igång mms utan att ringa kundtjänst, eller måste man gå den vägen? (håller mig helst borta från kundtjänsten )
Tackar på förhand..  |
Silvetisson Joined: Dec 11, 2002 Posts: 4 From: Sweden PM |
fsadasfd |
Silvetisson Joined: Dec 11, 2002 Posts: 4 From: Sweden PM |
OK Elgato du måste ringa kundtj. annar tror ja inte att du kan få installningarna, för funnkar det bra, men de tråkiga är att de går bara att skicka till dom som har samma öperatör...... |
|