Author |
Swedish Forum |
Pajas Joined: Dec 21, 2002 Posts: 2 From: Sweden PM, WWW
|
Hur skickar man midifiler till T300 med seriell kabel? Hittar ingen programvara som fixar det...
Hjälp!?
|
|
alexander Joined: Jun 13, 2002 Posts: 38 From: Sweden PM |
Quote:
|
On 2002-12-21 19:46, Pajas wrote:
Hur skickar man midifiler till T300 med seriell kabel? Hittar ingen programvara som fixar det...
Hjälp!?
|
|
Jag använder SendFile (från Christersson.org), för att det ska fungera behövs även Mobile Phone Monitor från
Ladda ner MPM
Ladda ner SendFile
|
|
@alexander
Har installerat MPM ett antal gånger men då installationsprogrammet bara extraherade filer och aldrig visade någon installationsguide trodde jag inte programmet installerades.
Men... Nu är SendFile installerat (hittade filer från MPM i Program FIles iag ) och allt funkar fint. Jag tackar så mycket för hjälpen. |
Drrribbel Joined: Dec 19, 2002 Posts: 1 From: Gothenburg,, Sweden PM |
Quote:
|
On 2002-12-21 18:02, Cytech wrote:
Quote:
|
On 2002-12-21 18:00, Drrribbel wrote:
hmm kan någon hjälpa mig får inte mms funktionen att fungera... har ringt till kundtjänst och fått det aktiverat... fick sms:et med inställningarna fast det fungarar ändå inte.... hjälp mig snälla
|
|
exakt vad är det inte som funkar då? vad har du för operatör?
|
|
jag har comviq.... efter att jag fått sms:et med inställningarna för MMS så slutade gprs att fungera och jag kunde inte skicka mms
|
Cytech Joined: Feb 19, 2002 Posts: > 500 From: Stockholm, Sweden PM |
Quote:
|
On 2002-12-22 15:23, Drrribbel wrote:
jag har comviq.... efter att jag fått sms:et med inställningarna för MMS så slutade gprs att fungera och jag kunde inte skicka mms
|
|
du får hämta inställningarna för GPRS igen då Comviq ändrade dessa i samband med att de körde igång MMS, sen kan du testa att ändra i MMS WAP profilen, välj att den ska ansluta med datakontot för Comviq GPRS istället för MMS kontot.... |
|
Någon som har ett enkelt men bra program att göra MIDI-låtar med?
Bör tillägga att jag inte har någon MIDI-synth och jag tänker inte skaffa någon heller. Men det ska väl finnas något enkelt "tracker"system där man bara ger instruktioner till kortet vilket instrument den ska spela och när...
AAh, nevermind. Jag spenderade ett par timmar med Cubase och nu så börjar de första utkasten till egna låtar bli färdiga 
[ This Message was edited by: Pajas on 2002-12-23 06:24 ] |
adamizer Joined: Sep 29, 2002 Posts: 427 From: Gothenburg, Sweden PM, WWW
|
<*>God Jul och Gott Nytt År!!!
This post was posted from a R520 |
|
Någon som kan ge mig MMS-inställningarna för Comviq Kontant? Fick dem skickade av kundtjänst men de "råkade" försvinna... :/
Ser ovan att man kan använda GPRS-kontot att ansluta med så jag behöver egentligen bara WAP-profilens inställningar. |
Quote:
|
On 2002-12-23 07:26, Pajas wrote:
Någon som kan ge mig MMS-inställningarna för Comviq Kontant? Fick dem skickade av kundtjänst men de "råkade" försvinna... :/
Ser ovan att man kan använda GPRS-kontot att ansluta med så jag behöver egentligen bara WAP-profilens inställningar.
|
|
kolla här |
precis testat R7A005 för T68i... dock inga större nyheter, och för er som undrar så är svaret nej (på frågan om man kan ändra meddelandesignalen)....
dock är detta bara en testversion, så den finns inte ute för allmän uppdatering hos serviceombuden än... |
|
@Cytech
Tackar
Misstänkte att det stod här någonstans men det är nästan 70 sidor att bläddra igenom och sökfunktionen på forumet är inte världens bästa. Specifierar inte vilken sida träffen står på...
[ This Message was edited by: Pajas on 2002-12-23 11:24 ] |
|
Aaaarhg, varför är Comviq så seeega på att aktivera mitt GPRS???
Jag wappar ju upp alla mina pengar på GSM. Det är ju gratis med GPRS nu...
Ser gärna lite fler trevliga wap-sidor här.  |
Da_WiZ Joined: Mar 04, 2002 Posts: 126 From: PM, WWW
|
Hmmm Cytech.....jag satt här och funderade på allt du vet om mobiler och sånt...och så dessutom är du toksnabb på att alltid svara på alla frågor.....har du egentligen några arbetsuppgifter där du jobbar eller är du anstääld för att svara på frågor på Esato???
Jag vet att detta är lite rätt på men hmmmmm........har du inget liv?
Jag menar inge illa.....eller...kanske lite....jag menar, det är jättebra att du finns till, och kan svara på alla frågor vi har om mobiltelefoner men vafan... du måste ju göra något annat, eller??
Hmmm jag vet att detta är ett litet personligt påhopp men jag var tyvärr tvungen.....det måste ju finnas fler som har tänkt samma sak?
|
gareb Joined: Sep 05, 2002 Posts: > 500 PM |
Bra jobbat!!! Cytech
Du vet att du har hjälpt mig och det är jag uppriktigt mycket glad för.Så andras intetsägande inlägg om du har ett jobb eller inte anser jag helt och fullt att vi här på Esatos forum verken bör eller ska grubbla över.
Georgia aint no paradise. But a place I call home. |
@Da_WiZ
det är lugnt hinner med massa annat också... du skulle bara veta
eftersom datorn är en viktigt del i en mobilreparatörs arbete så innebär det ju att man sitter vid den mkt, så att hålla ett halvt öga på Esato är inga problem
|
|