Author |
Swedish Z1010 Thread |
SilveR. Joined: May 03, 2002 Posts: > 500 PM |
Det e tur att Z800i inte har såna buggar som Z1010. Som tur att man inte äger den längre .
Fast den funkar mycket bra om det är fullt med 3G eller enbart GSm täckning..
som alla andrai tar upp här, så äter den batteri när den har dåligt mottagning med 3G och blir varm...
|
|
DIFference Joined: Nov 28, 2004 Posts: 41 PM |
Z800i har alltså inte dessa problem?
Man kan ju köra med 2g-kort i sin Z1010, så slipper man många problem. Det enda man märker skillnad då är ju att det går långsammare att ladda hem lite större saker och bilder när man wappar. Och att videosamtal inte funkar såklart. Men vad gör det? Aldrig använt det (videosamtal). |
emanuelj Joined: Jan 17, 2003 Posts: > 500 From: Sweden PM |
Visst kan man det...
Men varför ska man då konka runt på en tegelsten? Vill man köra 2g byter man till en k700 eller (om ekonomin tillåter) en k750.
Själv ser jag många fördelar med 3g.
This message was posted from a Z1010 |
Störmig inte på storleken så varför byta pga det? Jag tänker inte köpa en lur UTAN clamshell på MÅNGA år... det lovar jag... |
Brorsan har en Z800i den har inga sånt problem som Z1010, som tur e. Annars lär ju SE får många sådan tillbaks..
jag köpte ju Z1010 när den kom, Sålde den efter ca 3månader..
|
Hon som hjälpte mig i Teliabutiken trodde att jag kanske kunde få en utbytestelefon direkt eftersom det var såmycket fel. Annars får man det efter tre gånger. Det blir ju i så fall en Z800i.
[ This Message was edited by: DIFference on 2005-07-21 02:17 ] |
3ggr, true, beror dock också mycket på Sonyericsson, har de kvar Z1010 så kan man få det igen. man måste göra en reklamtion, som SE måste godkännas det, då får man alternativ cash tillbaks eller en ny nalle .
--------------------- |
Om jag lämnat in telefonen för att det är massa fel på den och de inte kan fixa det så får jag såklart en ny med en gång, utan att behöva göra en reklamation till SE. Har ju redan gjort reklamation till Telia, där jag köpte den. Hon i butiken sa tom att man får en ny efter 3 ggr, men att man kan få en ny direkt om det är så mycket fel så de inte kan fixa allt, och jag hade mycket fel att räkna upp kan jag lova. Man får antingen en ny Z1010 (om det finns) eller en motsvarane, vilket idag är Z800i. |
jo..
Så e det, beor på vad SE säger, har de kvar Z1010 i lager får man en sådan. Men jag skulle plocka ut en ny Z800i utan tveakan i ställe för Z1010
--------------------- |
Har man haft såmkt problem med Z1010 borde man kunna säga att man vill ha en annan. Det var det väl ngn här som gjorde? Var det du silver? |
Många lär ju ha gjort det,
min kompis gjorde en reklamation, han fick dock erbjuden en ny Z1010, fast det tackade han nej til.. Alternativ är väl pengarna tillbaks eller annan modell..
Så, om de inte erbjuder Z800i, ta cash tillbaks och köp en annan . det funkar ju med..
--------------------- |
Qoastro Joined: Feb 15, 2005 Posts: 447 From: Sweden PM |
Tror inte att jag skulle få erbjudande från någon att byta upp till en annan mobil eller så eftersom jag låste upp den. Garantin försvinner direkt :S
|
Ne, utan garanti är det definitivt kört. |
Nu har jag fått tillbaka min telefon. Det tog bara 8 dagar, rätt bra jobbat.
"Fabriksåterställd. Testad ok." Stod det i felrapporten. Jag blev lite tveksam med en gång.
Jag hade bl.a. angett problemet med BT-headsetet. Med att telefonen låser sig omjag försöker ringa upp med rösuppringning via BT-headsetet. Och att telefonen kastar ut det ibland.
Tror ni det funkar nu? Nej...
Blir att lämna in den igen, hoppas det inte funkar nästa gång heller, och inte den efter det heller, så jag får pengar eller en Z800i. |
Qoastro Joined: Feb 15, 2005 Posts: 447 From: Sweden PM |
Idag hände det.
Mobilen låg i ett skåp på badet och hade såklart dålig mottagning där inne... Så, det var fullt när jag kom dit, och nåra få timmar senare var det slut. Har vart hem nu och bytt till reserven så jag klarar mig men det är synd....
|
|