Author |
Swedish Z1010 Thread |
DIFference Joined: Nov 28, 2004 Posts: 41 PM |
Ne, varför skulle det det?
Jag har också senaste. Ska som sagt varlämna in den. Har en lista på 10-15 saker som jag har problem med. Och vissa av sakerna vet jag att ALLA har problem med, såsom röstuppringning och BT-headset. Hoppas jag får en z800i som sagt. Det tror jag... |
|
Qoastro Joined: Feb 15, 2005 Posts: 447 From: Sweden PM |
Jag tänkte bara att det skulle va som typ "flush the system".
Ge mobilen en nystart eller nåt.
|
Möjligtvis att verkligen flasha om hela. Men jag tvivlar... |
Äh det var bara en tanke jag hade.
Förresnten, i min klass var vi 4 pers som hade Z1010, det var ganska skoj.
Alla hade köpt sina mobiler när Tre rea ut i november.
Hur många här köpte sin mobil då?
|
emanuelj Joined: Jan 17, 2003 Posts: > 500 From: Sweden PM |
jag!
har givetvis unbrandat den och bytt 3 loggan på insidan av telefonen till quickshare.
Så bara 3 loggan på utsidan är det som är kvar....
|
Jag fick Tre att unbranda mobilen åt mig
Vet inte riktigt vart jag har den historian nånstans.... Ska försöka hitta den igen.
|
Någon som kör med 2g(gsm)-kort i sin istället för 3g? Kanske med Telia? Funkar det?
Så trött på att man inte kan ringa upp direkt för att teleonen är mitt i en övergång, eller att folk som ringer upp kommer direkt till mobilsvar. Funderar på att testa med ett vanligt 2g-kort.... |
Jag använde 2g-kort i början innan jag hade hunnit köpa 3G-kortet. Använde Telias då och det funka finfint. Kände mig lite onödig bara med mega-3G-telefonen och ett futtigt GSM-kort
|
indurain Joined: Feb 08, 2005 Posts: 0 PM |
Quote:
|
On 2005-07-18 09:17:27, DIFference wrote:
Någon som kör med 2g(gsm)-kort i sin istället för 3g? Kanske med Telia? Funkar det?
Så trött på att man inte kan ringa upp direkt för att teleonen är mitt i en övergång, eller att folk som ringer upp kommer direkt till mobilsvar. Funderar på att testa med ett vanligt 2g-kort....
|
|
Det funkar med ett telia 2G kort i Z1010.
Jag har samma problem som dig DIFference. Nu skiter jag i detta. Nu åker jag till telia och gör en reklamation på detta elände. Det är ju skandal att inte grundläggande funktionen inte fungerar.
MVH
Indurain |
Egentligen kvittar det om telefonen låser sig en gång varannan vecka.
Men det som stör mig skitmycket är att om jag har 1-2 staplar 3g-täckning så kommer folk ofta direkt till mitt mobilsvar. Eller så får jag ett samtal missat utan att det kommer fram någon signal
Och minst lika störande är att det ibland inte går att ringa ut, den står och tuggar och tuggar, och man får försöka flera gånger innan det går.
Jag misstänker att dessa problem försvinner med 2g-kort? Därför tänker jag prova det INNAN jag lämnar in den till Telia. För jag stör mig som sagt var inte såååå mycket på de andra små tekniska buggarna. Ljudkvaliten i Bluetooth-headset är ändå så jädrans mycket sämre än i vanligt headset så det vill jag inte använd (Syftar på att telefonen låser sig vid röstuppringning med BT-headset.) |
jan_o Joined: Sep 07, 2004 Posts: 22 From: Sweden/Kil PM |
Nån söm har problem med att det drar ur batteriet när den hänger sig vid nätsök batteriet blir varmt!
Tacksam för svar vad det kan bero på |
Ja, det var ett av de 5-6 stora felen som vi skrev under felrapporten i teliabutiken idag när jag lämnade in min Z1010. Verkar som alla blir varma när de ligger o nöter på etts tälle som har pyttelite 3g-täckning.
Jag har nu en 3310 som lånetelefon. Skönt att man får in alla samtal plus att det inte strular med att ringa ut utan problem... |
Jo batteriet blir varmt då och då. Men då brukar jag stänga av mobilen, plocka ur batteriet ett tag och låta den ligga. 30 sekunder till nån minut. Sen startar man den igenoch det funkar fint.
Trots alla buggar som finns på den så vägs det ändå upp av fördelarna och att den faktiskt är en riktigt bra telefon.
|
Hmmm... Men det ska VERKLIGEN inte vara så! |
frav Joined: Feb 17, 2005 Posts: 5 From: Sweden PM |
Jo att Z1010 batteriet blir varmt & att det då tar slut på ett jihu förekommer. Man kan tycka att det inte skulle behöva vara såhär. Borde kanske kunna lösas med en bättre mjukvara. Men det verkar tyvärr som att R1K010 är den sista som SE gör till Z1010 då telefonen har gått EOL. Mycket synd! Dock får man ha i åtanke att Z1010 var den första UMTS telefonen av denna kaliber, så vissa barnsjukdommar får man kanske räkna med. Men som sagt, telefonen är bra förövrigt när den funkar.
Är det någon som använt Davinci för att uppdatera sin Z1010? |
|