Author |
Swedish Forum |
ppcrockar Joined: Mar 04, 2002 Posts: > 500 From: Sweden PM |
@ Sam79
Att surfa med datorn via GPRS är ganska enkelt men inställningarna beror på vilken operatör du har. Men först får man ladda hem modem drivrutinerna från SonyEricssons hemsida och installera dem.
Med Comviq (som jag har) så gör man så här:
Skapa en ny anslutning med telefonnummer *99#
Usernamn: gprs
Password: internet
DNS: 130.244.127.161 och 130.244.127.169
Sen är det klart.. men har du MMS på telefonen måste man ställa in APN på datorn oxå (jag var tvungen till det iallafall). Det gör man i modem inställningar i control panel. Och där finns nått med "extra initaliserings kommando" eller nått sånt. Där fyller man i:
at+cgdcont=1,"IP","isplnk1.swip.net"
Angående Wap-browser till Windows så skulle jag rekommendera Opera, som både är web och wap-läsare i ett. Dessutom tycker jag att Opera är mycket bättre än internet explorer (men det är ju min åsikt). Det finns en ganska ny beta (v7), men den är lite ostabil... Men v6 är hur stabil som helst.
http://www.opera.com |
|
@uno44
Tyvärr, den inbyggda epost-klienten i telefonen fungerar inte med Comviq kontant-kort. Detta eftersom Comviq bara tillåter data via deras Wap-gateway om du har kontantkort. Men med Comviq abonnemang funkar epost-klienten fint. |
tjompa Joined: Dec 11, 2002 Posts: 25 From: Sweden PM, WWW
|
[quote]
On 2002-12-17 12:23, ppcrockar wrote:
@ Sam79
Att surfa med datorn via GPRS är ganska enkelt men inställningarna beror på vilken operatör du har. Men först får man ladda hem modem drivrutinerna från SonyEricssons hemsida och installera dem.
--------------
Kör man Win Xp och har en någorlunda modern telefon så behövs inte detta. Den känner av den ändå, och kan därigenom köra den som modem om man så önskar.
tjompa - What the future holds for you... |
uno44 Joined: Nov 15, 2002 Posts: 4 PM |
Ok, men vet någon hur man kan skicka bilder till en e-post adress som man tex har tagit med mca-25, med comviq kontant??
|
@ tjompa
Ok.. se där mer än vad jag visste. Jag kör win2k... Man lär sig nått nytt varje dag  |
@ uno44
Hmm.. det enda alternativet är väl isåfall att skicka bilden som ett MMS till en epost-adress. Detta ska fungera
[ This Message was edited by: ppcrockar on 2002-12-17 12:08 ] |
gareb Joined: Sep 05, 2002 Posts: > 500 PM |
När kommer Neonode?
Georgia aint no paradise. But a place I call home. |
HanneZ Joined: Mar 06, 2002 Posts: 99 PM |
tror jag läste att det släpps vid nyår,,, |
uno44 Joined: Nov 15, 2002 Posts: 4 PM |
ppcrockar
Fan alltså, det hade jag inte tänkt på!
Det var ju jävligt schysst.
Tack |
Sam79 Joined: Nov 25, 2002 Posts: 105 From: Sweden PM |
Ok... Men hur ställer jag in mitt XP, till att kunna ringa upp via comviq? Får ingen kopplingston !
This post was posted from a T300 |
@ Sam79
Kopplingston? Hmm.. du hade tänkt koppla upp med GPRS, eller hur? Då kommer det ingen kopplingston. |
Sam79 Joined: Nov 25, 2002 Posts: 105 From: Sweden PM |
Jag vet men... Inte datorn... Nackdelen är att jag inte förstår mig på XP
This post was posted from a T300 |
|
När kommer Neonode?
Har för mig att jag läste att det var i slutet på februari.
This post was posted from a T68i
[ This Message was edited by: tjompa on 2002-12-18 10:19 ] |
|
@sam79
Om du har möjlighet så finns det en mindre guide på comviqs sida. Annars finns ju en hjälpsam support.
Vad är ditt problem mer konkret?
This post was posted from a T68i |
MartinR Joined: Dec 10, 2002 Posts: 86 From: sweden PM |
Någon som kan ge mig en länke eller lite info hur mycket vodaphone grps etc kostar o lite kring det vore snällt! |
|