Author |
Norsk T610/T630/Z600 forum |
Swag Joined: Jun 21, 2002 Posts: > 500 From: Oslo, Norway PM |
Hvor mye må man gi for en sånn? Hei igjen, forresten.
|
|
Zand Joined: Jan 31, 2002 Posts: 242 PM |
Tenker du på HBH-200? Ca 1200 på internett mener jeg å huske. En kompis som kjøpte for noen dager siden betalte ca 1500 i en butikk tror jeg... |
Sir-SonyEricsson-man Joined: May 30, 2002 Posts: > 500 From: Norway PM, WWW
|
selger dem for 1699 jeg og de går som det suser.. I allefall når jeg nevner for kunden at du slipper skurring som du får med de andre settene
Sony Xperia 1 II, Xperia 5, Huawei P30 Pro |
Zand Joined: Jan 31, 2002 Posts: 242 PM |
Hvilken skurring?
This message was posted from a T630 |
Sir-SonyEricsson-man Joined: May 30, 2002 Posts: > 500 From: Norway PM, WWW
|
i hbh-65 opplever jeg ofte skurring i bråkete områder
Sony Xperia 1 II, Xperia 5, Huawei P30 Pro |
Zand Joined: Jan 31, 2002 Posts: 242 PM |
Oki... Har egentlig aldri hatt noen særlige problemer med mine BT headset jeg, bortsett fra litt dårlig batteritid på HBH-60. Klaget på den og fikk HBH-200 i stedet for... |
Sir-SonyEricsson-man Joined: May 30, 2002 Posts: > 500 From: Norway PM, WWW
|
grei bytting det ja..
Sony Xperia 1 II, Xperia 5, Huawei P30 Pro |
Zand Joined: Jan 31, 2002 Posts: 242 PM |
Hadde tross alt krav på det ifølge kjøpsloven og var fornøyd jeg... Den nye kjøpsloven har hjulpet meg en god del faktisk... |
Sir-SonyEricsson-man Joined: May 30, 2002 Posts: > 500 From: Norway PM, WWW
|
åå.. hvordan framså du den da?? du er klar over at produsent av et merke har lov og prøve og fikse feilen 2 ganger. ved 3 gangs innlevering av SAMME type feil, har de kun lov og konkludere med at dette faktisk er sant, da har kunde rett på nytt produkt eller pengene tilbake, såfern det ikke er et større tap for forhandler og gi pengene tilbake pga at forhandler ikke kan selge dette på nytt. Dersom forhandler får ny salgspakke fra Produsent så kan kunde bytte denne i et bedre produkt, med evntuelt og betale mellomlegg.
Sony Xperia 1 II, Xperia 5, Huawei P30 Pro |
Zand Joined: Jan 31, 2002 Posts: 242 PM |
Dette er feil. Skal forklare når jeg kommer meg til en data
This message was posted from a T630 |
vilde Joined: Dec 13, 2002 Posts: 267 PM |
Zand: Heter du i virkeligheten Henrik Sand? Isåfall har jeg betalt deg penger for en Siemens SL45i HF som jeg aldri fikk.
Kan dette stemme? |
BS'n Joined: Mar 29, 2003 Posts: 67 From: Norway / Askim PM, WWW
|
hva har du rotet deg borti nå da?
he he he.
it's me I'm bad to write english, sorry |
Zand Joined: Jan 31, 2002 Posts: 242 PM |
@prudent:
Heter Henrik Sand ja, men kan ikke huske denne saken egentlig... Kan du ikke sende meg en mail (ligger i profilen her) så skal vi sikkert få orden på sakene
@se-man:
Når det gjelder kjøpsloven. Dersom det er noe galt med min telefon så kan jeg velge om selgeren skal kunne få sjanse til å utbedre feilen eller om jeg vil ha en omlevering. Når dette har skjedd 3. gang kan du kreve å heve kjøpet. |
Sir-SonyEricsson-man Joined: May 30, 2002 Posts: > 500 From: Norway PM, WWW
|
nei du kan ikke kreve omlevering, Produsent har rett og prøve og heve feilen 2 ganger før noe mer skjer i den saken..
Får og sitere det som står i kjøpsloven direkte:
Du kan videre kreve at selgeren gir deg enny tilsvarende gjenstand 8omlevering, eller at selger retter mangelen. Det er du som kan velge om du vil ha ny vare, eller om den skal repareres. [u]Selgeren kan imidlertid kreve å få reparert i stedet for å gi deg en ny vare dersom det er UMULIG å fremskaffe en ny, eller hvis dette vil medføre en urimelig kostnad!![/u] Dette betyr for eksempel at varer som er kostbare og som faller mye i verdi normalt ikke kan kreves omlevert
_________________
With friendly regards
Sven Eric
Store Manager
Telekiosken Vestkanten
[ This Message was edited by: Sonyericsson-man on 2004-03-02 17:53 ] |
Zand Joined: Jan 31, 2002 Posts: 242 PM |
Mobiltelefoner faller under kategorien der du kan velge uansett. Er en såpass billig ting. Bare ring forbrukerrådet og spør.
This message was posted from a T630 |
|